Sidder med en lille sag om at min kæreste har haft en tidligere Arto profil ( Arto ).
Denne er hun så blevet utrolig træt af og den vil hun ikke have mere. Fint nok tænker man, så sletter man den da bare. Men nej. Den eneste mulighed er at få den deaktiveret. Hvilket jo betyder at den stadig ligger i deres system og venter på at hun skal logge ind på den igen.
Men det er jo netop ikke det hun vil. Hun vil have den slettet helt.
På Arto's egen hjemmeside står der intet, om at man ikke kan slette sin profil. Der står derimod heller ikke noget om at man kun kan deaktivere den.
Så mit spørgsmål er.
Må Arto virkelig nægte deres brugere at slette deres profiler?. Er det overhovedet lovligt?.
Håber på at kunne få lidt assistance herinde, da jeg er ved at være løbet død i at finde og læse paragraffer igennem på det her punkt.
dengang jeg synes arto var sjovt (ca 5 år siden) kunne man deaktivere sin profil og hvis man ikke loggede ind på den en måned så blev den automatisk slettet.. når den var deaktiveret så kunne folk heller ikke se ens profil længere.
dengang jeg synes arto var sjovt (ca 5 år siden) kunne man deaktivere sin profil og hvis man ikke loggede ind på den en måned så blev den automatisk slettet.. når den var deaktiveret så kunne folk heller ikke se ens profil længere.
Udfra hvad jeg har kunne få af svar fra Arto's "support" , så er det ikke muligt at få slettet sin bruger derinde. Den vil bare ligge deaktiveret, indtil man selv logger ind igen.
Hvilket jeg synes er helt hen i vejret. Og så viddt jeg "ved" , så burde det da også være imod lovgivningen. Og det er jo så grunden til at jeg ville forhøre mig hos mine fellow amino'ere. :)
Udfra hvad jeg har kunne få af svar fra Arto's "support" , så er det ikke muligt at få slettet sin bruger derinde. Den vil bare ligge deaktiveret, indtil man selv logger ind igen.
Hvilket jeg synes er helt hen i vejret. Og så viddt jeg "ved" , så burde det da også være imod lovgivningen. Og det er jo så grunden til at jeg ville forhøre mig hos mine fellow amino'ere. :)
Du kan vel skrive til en af deres "Co-Admin" fra hendes profil, og bede dem om at slette den helt og aldeles?
Du kan vel skrive til en af deres "Co-Admin" fra hendes profil, og bede dem om at slette den helt og aldeles?
Jeg har nu heldigvis fundet ud af at Arto, bryder dataloven ret groft.
7. Sletning af bruger-profiler Udbydere skal give brugerne mulighed for nemt at opsige deres medlemskab, at slette deres profil og ethvert indhold eller oplysninger, som de har offentliggjort på sociale netværk.
Så der er blevet skrevet et pænt brev til deres support om at de har indtil onsdag (d. 2 september) med at få slettet hendes profil ellers vil historien blive indgivet til aviserne og datatilsynet. :)
Så der er blevet skrevet et pænt brev til deres support om at de har indtil onsdag (d. 2 september) med at få slettet hendes profil ellers vil historien blive indgivet til aviserne og datatilsynet. :)
Mon ikke der kommer en journalist forbi her ? :)
Jeg læser det desuden som om det er anbefalinger, og ikke krav eller regler. Så tvivler på de "bryder dataloven".