Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webenhavn, verdens første 3D handelsby - vind en plads til din webshop i byen

Side 8 ud af 10 (93 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 5 person

ØV! Hvor er jeg altså bare nede over amino lige nu!

Det er hverken sobert, konstruktivt eller kammeratligt at sige "Jeg giver projektet 6 måneder"!! Og hvad der ellers er sagt...det er skutte så lidt!

Uanset hvor lidt man tror på et projekt, mener jeg altså, at det er en eklatant falliterklæring af amino og aminos brugere hvis det er i orden at dødsdømme andre menneskers iværksætterier sådan. Og undskyld mig - men hvem har lige gjort Jer til eneste sande gud for succes og fiasko??

At fuldstændigt fremmede mennesker skal sidde bag deres lille trygge skærm og skrive dødsdom for nogle andre ligeså fremmedes livsprojekt, er simpelthen så dumt i mine øjne! Det kan ikke passe, at man ikke kan henvende sig på amino for at få nogle få råd, uden at hele ens forretning skal igennem den ondeste granskning med efterfølgende dom af selvbestaltede erhvervsguruer som synes de har livets eneste sandhed.

Webenhavn.dk er et projekt der tilsyneladende er lagt meget tid og mange penge i. Der er folk bag, som tror på projektet, og som formentligt har en langsigtet køreplan og strategi for drift og udvikling. Der er også en lang række eksterne samarbejdspartnere som tror på projektet - herunder Matas, Magasin, TDC, smartguy etc. Altså ikke synderligt små og beskedne selskaber...men nogen man må forvente har nogenlunde hjerne til at tænke selv.

Der er så ufatteligt meget vi andre ikke ved. Måske ligger der en langsigtet udviklingsplan for projektet, som måske først i 2012 skal være up and running for full speed. Vi aner det ikke!!

Kom lige ned fra jeres respektive piedestaler! Det ville klæde jer mere at forsøge at hjælpe og være konstruktive. Og hvis I så virkelig er overbevist om, at projektet er dødsdømt...ville det så helt ærligt ikke have været bedre ikke at sige noget?? Hvad filan får I ud af at dødsdømme en nyfødt baby???

Stop det så og lad amino være et fornuftigt og konstruktivt sted at være!!

Hrmpfff

Sure Rikke

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære "Sure Rikke", hvis man kun er ude efter rygklapperi, så er Amino ikke det rette sted at præsentere sine ideer :)

Jeg vil hellere have ærlighed, frem for at rose folk for noget der er helt galt

 

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikkepigen:
Der er også en lang række eksterne samarbejdspartnere som tror på projektet - herunder Matas, Magasin, TDC, smartguy etc. Altså ikke synderligt små og beskedne selskaber...men nogen man må forvente har nogenlunde hjerne til at tænke selv.

Nu ved vi jo ikke om disse selskaber faktisk har købt sig plads i webnhavn eller om de har fået en plads gratis eller meget billigt for med deres tilstedeværelse at lokke andre firmaer til.

Rikkepigen:
Kom lige ned fra jeres respektive piedestaler! Det ville klæde jer mere at forsøge at hjælpe og være konstruktive. Og hvis I så virkelig er overbevist om, at projektet er dødsdømt...ville det så helt ærligt ikke have været bedre ikke at sige noget?? Hvad filan får I ud af at dødsdømme en nyfødt baby???

En af styrkerne ved Amino at man også kan blive advaret mod åbenlyse fejlinvesteringer.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Sure Rikke!

Men det er i orden, at du gør dig til Amino-politi bag din trygge skærm og inkognito-navn for at nedgøre Amino-brugere?

Der er efter min mening ingen der har hævet sig op på en piedestal, - de har blot givet udtryk for deres mening.

....Det er dumt at kaste med sten , - når man selv bor i et glashus...

Men jeg glæder mig personligt til Julen 2010, hvor vi så i bagklogskabens lys kan se hvem der var mest korrekt i sin opfattelse.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Minder om det Opasia som TDC lavede engang det gik hvis i vasken.

Tror folk bliver imponeret i starten men efter lidt tid gider de det ikke men måske tager jeg fejl.

Pøj med projektet trods alt og god jul Smile

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikkepigen:

ØV! Hvor er jeg altså bare nede over amino lige nu!

Skal du da ikke være, det er snart Jul og så får Du gaver. Jeg får ingen Smile

Det er hverken sobert, konstruktivt eller kammeratligt at sige "Jeg giver projektet 6 måneder"!! Og hvad der ellers er sagt...det er skutte så lidt!

Det er nogle gange sådan, at et budskab ikke noteres med mindre det formuleres på en meget direkte måde. Det er enhvers ret, ligesom det er enhvers ret at argumentere for det modsatte.

Uanset hvor lidt man tror på et projekt, mener jeg altså, at det er en eklatant falliterklæring af amino og aminos brugere hvis det er i orden at dødsdømme andre menneskers iværksætterier sådan. Og undskyld mig - men hvem har lige gjort Jer til eneste sande gud for succes og fiasko??

Nu er jeg en af Amino´s brugere. Og jeg synes for mit eget vedkommende at det er helt ok at dødsdømme et projekt der ikke giver mening. Om det er on-going business eller iværksætteri er sagen uvedkommende, det er business der involverer personer der investerer tid og penge, og forgæves. Der er ingen der har gjort os til nogen Gud, men nogle af os har lært tingene den hårde vej og har været i business i op- og nedgangstider med op- og nedgangsture og har derfor en erfaring som gør at vi nok er blandt de bedste til at vurdere substansen i forskellige projekter, og ja til tider meget bedre end iværksætterne selv og investorerne. Iøvrigt ser du INGEN af os være så direkte i vores form overfor dem der prøver sig frem, der er meldingerne mere afdæmpede, men det grænser næsten til det patetiske det rygklapperi der til tider findes, hvor der reelt er talt om en gang direkte møg (og det var pænt formuleret).

At fuldstændigt fremmede mennesker skal sidde bag deres lille trygge skærm og skrive dødsdom for nogle andre ligeså fremmedes livsprojekt, er simpelthen så dumt i mine øjne! Det kan ikke passe, at man ikke kan henvende sig på amino for at få nogle få råd, uden at hele ens forretning skal igennem den ondeste granskning med efterfølgende dom af selvbestaltede erhvervsguruer som synes de har livets eneste sandhed.

Jo det kan godt passe, og smerte er kun djævlens værk på vejen til et rent hjerte. Og nu mens du synes vi er grove, så tager du selv skeen i hånden og graver et hul, ved at skrive om os som du gør. Der er ingen der tilnærmelsesvis har tilkendegivet at vi har livets eneste sandhed, men at vi til tider gennemskuer ting bedre end andre, er en dyrtkøbt erfaring, det skal du ikke være i tvivl om.

Webenhavn.dk er et projekt der tilsyneladende er lagt meget tid og mange penge i. Der er folk bag, som tror på projektet, og som formentligt har en langsigtet køreplan og strategi for drift og udvikling. Der er også en lang række eksterne samarbejdspartnere som tror på projektet - herunder Matas, Magasin, TDC, smartguy etc. Altså ikke synderligt små og beskedne selskaber...men nogen man må forvente har nogenlunde hjerne til at tænke selv.

HA! Du mener selskaber der er drevet af Venturefonde og lalleglade islændinge? De har forlængst bevist at deres strategier koster penge. Selvom TDC inden længe bliver solgt med 50% fortjeneste, så kunne den være 150 istedet. Og Magasin..hehe er et fallitbo, det ved enhver. 

Der er så ufatteligt meget vi andre ikke ved. Måske ligger der en langsigtet udviklingsplan for projektet, som måske først i 2012 skal være up and running for full speed. Vi aner det ikke!!

Hvis der var noget vi skulle vide, så havde en professionel virksomhed kommunikeret det ud FØR og ikke efter en katastrofe. Det kaldes rettidigt omhu.

Kom lige ned fra jeres respektive piedestaler! Det ville klæde jer mere at forsøge at hjælpe og være konstruktive. Og hvis I så virkelig er overbevist om, at projektet er dødsdømt...ville det så helt ærligt ikke have været bedre ikke at sige noget?? Hvad filan får I ud af at dødsdømme en nyfødt baby???

Sidder stadig ikke på en piedestal, men sad gerne samme sted som dem med mange penge. Hvis Webenhavn-uden-gavn.dk har brug for hjælp, så må de til lommerne, når man kan køre så hovedløs en business, så er intet gratis herfra. Og nej det er ikke bedre at holde sin mund, for der kan jo være forhandlinger med investorer som ikke kan gennemskue realiteterne, så er det bedre at de får nogle synspunkter når de Googler, i forhold til tavshed. Synd at blande babyer ind i business, for så er det allerede for sent da tingene skulle have været stoppet med brug af prævention.

Stop det så og lad amino være et fornuftigt og konstruktivt sted at være!!

Det er jo netop det at Amino er. Det er da konstruktivt, for du kan være sikker på at ingen Aminoer laver samme fejl lige med det samme Cool

Hrmpfff

God jul

Sure Rikke

Mvh.

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Jeg var oprindeligt enig, med de i at tonen i tråden efterhånden er blevet lidt barsk. Men så kom jeg, til at tænke på at de forskellige saglige kritikere, faktisk gør Webenhavn folkene en rigtigt stor tjeneste. Ligemeget hvordan denne tråd ender, så er jeg sikker på at den vil gøre dem bedre rustet til fremtiden! Når de skal møde markedet for alvor!

Når men "talk is cheap", så jeg har selv oprettet en tråd hvor jeg stiller op til en ligende omgang kritik, den kan ses her http://www.amino.dk/forums/t/76980.aspx .

PS: Jeg havde fornøjelsen af at møde Webenhavn folkene, på Iværk. Det virkede som gæve og fornuftige mennesker, jeg håber de tager kampen op og prøver at overbevise, de forskellige skeptikere om at de har ret. Og måske for justeret deres koncept i processen.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så for sytten - så fik jeg gjort mig upopulær!

Jeg er fuldstændigt enig i, at konstruktiv kritik på amino er guld værd! Min pointe er bare, at der er stor forskel på kritik, der kan bruges til at afhjælpe og udrette - og så kritik, der ikke kan bruges til andet end skade...i øvrigt fuldstændigt uopfordret.

Måske har jeg gjort mig til amino-politi som kaster med sten fra sit glashus. Men jeg føler faktisk kolossalt dybt for det her!

Amino har skræmmende stor magt i forhold til søgemaskinerne, og det kan jo være katastrofalt for en virksomhed at blive nævnt negativt her på siden. Derfor mener jeg virkelig, virkelig alvorligt, at vi bør være påpasselige med hvad vi gør og siger om andre. Det er ganske vist, at det ikke kan undgås at være kritisk og negativ når vi debatterer. Men ligefrem at dødsdømme et projekt fra en virksomhed som blot skrev et indlæg i august og bad om ideer...det er simpelthen lige så det gyser mig langt ned af ryggen.

Prøv at google virksomheden i dag og se om ikke det er skræmmende at tænke på, hvad der kan ske en dag hvor man selv stiller et uskyldigt spørgsmål på amino. Nu er det da først blevet svært for virksomheden at overleve mere end de 6 måneder!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikkepigen:

Så for sytten - så fik jeg gjort mig upopulær!

Du er da ikke upopulær. Du postulerer bare omkring nogle ting du ikke har forudsætning til at udtale dig om, og derfor får du svar på den del af din deltagelse i debatten og svar på de andre synspunkter du har.

Jeg er fuldstændigt enig i, at konstruktiv kritik på amino er guld værd! Min pointe er bare, at der er stor forskel på kritik, der kan bruges til at afhjælpe og udrette - og så kritik, der ikke kan bruges til andet end skade...i øvrigt fuldstændigt uopfordret.

Nu er det jo ikke sådan at tråden er fortsat i samme optik som den der oprettede indlægget oprindeligt havde tænkt. Og derfor er det ganske naturligt at der kommer nye synspunkter frem når der så efterrationaliseres eller konstateres noget så uprofessionelt som et nedbrud på en søndag. Der er iøvrigt ingen forskel på dette og så en sønderrivende dårlig pladeanmeldelse der trykkes i alle medier. Så må bandet finde ud af at lave noget bedre musik eller slukke for mixerpulten. Og det samme gælder i politik, så der er intet odiøst i at projektet får sønderlæmmende kritik. At man siger at det ikke overlever 6 måneder, har oftest intet at gøre med at ville skade overhovedet, det er bare sådan det er og den holdning folk har. Det opleves hver dag på børsen, så hvis du tror det her er hårdt, så skulle du færdes blandt investorer og daytradere, så ville du nok se lidt anerledes på kritik. Det her på Amino når det er værst, er absolut ingenting.

Måske har jeg gjort mig til amino-politi som kaster med sten fra sit glashus. Men jeg føler faktisk kolossalt dybt for det her!

Hvad føler du dybt for? At der kan komme så kritiske kommentarer som spår lukning eller? Hvad skulle CIMBER AIR folkene så tænke, de var erklæret konkurs i tankerne inden deres børsnotering, og ret skal være ret. De er nok konkurs eller opkøbt inden 6 måneder. Hvem tjente? Bankerne, rådgiverne og familien. Hvem tabte? Investorerne. Lyttede de? Nej. Så må de føle det på pengepungen istedet. Det er altså den virkelige verden man møder indimellem.

Amino har skræmmende stor magt i forhold til søgemaskinerne, og det kan jo være katastrofalt for en virksomhed at blive nævnt negativt her på siden. Derfor mener jeg virkelig, virkelig alvorligt, at vi bør være påpasselige med hvad vi gør og siger om andre. Det er ganske vist, at det ikke kan undgås at være kritisk og negativ når vi debatterer. Men ligefrem at dødsdømme et projekt fra en virksomhed som blot skrev et indlæg i august og bad om ideer...det er simpelthen lige så det gyser mig langt ned af ryggen.

Igen det er bare den virkelige verden, og ikke hyggehjørnet i sofaen.

Prøv at google virksomheden i dag og se om ikke det er skræmmende at tænke på, hvad der kan ske en dag hvor man selv stiller et uskyldigt spørgsmål på amino. Nu er det da først blevet svært for virksomheden at overleve mere end de 6 måneder!

Den analogi er helt ude af proportioner, og når du tænker den igennem, så er jeg sikker på du også er enig.

Og bemærk venligst, at der ikke er nogen der tilnærmelsesvis har talt nedladende til dig, til trods for det ikke er mangel på nedladende ting du selv inddirekte kommer med Cool

 

Køb ren argan olie her

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg vil hellere have ærlighed, frem for at rose folk for noget der er helt galt

Når man er i knæ sætter man mere pris på et lille kompliment end man gør for endnu et dunk i nødden. Trust me, jeg har været der og det var ikke sjovt.

Merry X-Mas

Peter

 

Side 8 ud af 10 (93 indlæg)