Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webenhavn, verdens første 3D handelsby - vind en plads til din webshop i byen

Side 6 ud af 10 (93 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jen,

Selvfølgelig skal du da kommentere mit indlæg når du ikke er enig :-)

No problem...

Mvh

Peter

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:39
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hej

Det er jo her profferne skilles fra amatørerne. Det er lykkedes Google- og seoisterne at formå webshopejerne til at fyre al krudtet af her, men man skal virkelig elske sin shop af idag, som kun en mor kan elske sit grimme barn, hvis ikke man finder på noget nyt. 

Den eneste grund til at Webenhavn ikke bliver en kanonsucces, er at det ikke er lykkedes at få shopejerne til at tage skridtet fuldt ud, Sådan er det desværre mange gange når der bringes nye ideer på banen.

Til gengæld kunne jeg godt tænke mig at se noget dokumentation for at TV-reklamer ikke virker. Det kan ikke være baseret på jeres egne erfaringer. Jeg kører tre kampagner i disse dage, og det går fortrinligt. Så luk op for tv´et drenge, - og lur mig om ikke jeg er her til næste år også, som jeg har været det de sidste 30 år.

Nogen gange, skal deltagerene på Amino gøre sig selv den tjeneste at lytte når Peter Skouhus og andre med praktisk erfaring skriver. Det kunne man risikere at tjene lidt penge på Wink

Michael

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:01

TV-reklamer kan virke fint, hvis man har et produkt og et budskab der passer til den form for kommunikation. Hvis det er trafik til et website, så vil det i mange tilfælde kunne gøres billigere og mere effektivt på andre måder. Dertil er det en fordel hvis man så i det mindste kan holde sit website kørende mens reklamerne ruller.

At smide et 3d interface på en butiksoplevelse, kan måske en gang bliver interessant, hvis det tilfører den besøgende noget andet end wow-effekt og lir. Kunne man i tøjbutikken se sig selv med tøjet på, i boligbutikken se hvordan møblerne vil se ud der hjemme etc. så begynder det at give mening. Men hvis det blot er et spørgsmål om at det skal se godt ud og prisen for brugeren er ustabilitet, langsom browsing, svær navigation etc. så giver det ingen mening og det er dømt til at fejle.

Bevares, den slags vil have nyhededens værdi ligesom Secondlife, Opasia og alle de andre der har troet  at 3d grafik vil få brugerne til at falde i svime og glemme at de kunne have fået det samme resultat på 1/10 af tiden via et almindeligt gammeldaws website, men de kommer bare ikke igen 2. gang..

Jeg ønsker for alle iværksættere, at de skal få held med det de laver. Men jeg syntes ikke der er grund til at rose initiativer der fra start er dømt til undergang. Det er at trække pinen ud og med risiko for at endnu flere taber penge på det og det er unødvendigt.

Så kald mig ond og barsk, men jeg tror ikke en kæft på det.

Dbh Martin

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:12

Dyrebilen.dk:

Hej

Det er jo her profferne skilles fra amatørerne. Det er lykkedes Google- og seoisterne at formå webshopejerne til at fyre al krudtet af her, men man skal virkelig elske sin shop af idag, som kun en mor kan elske sit grimme barn, hvis ikke man finder på noget nyt. 

Der er da intet revolutionerende eller brugbart i at lave et linkkatalog med 2D billeder. Og ja der er nogle der elsker sine grimme børn, Ebay, Amazon, QXL, MSN Lounge, de har generelt ikke ændret radikalt udseende, og nok ikke uden grund.

Den eneste grund til at Webenhavn ikke bliver en kanonsucces, er at det ikke er lykkedes at få shopejerne til at tage skridtet fuldt ud, Sådan er det desværre mange gange når der bringes nye ideer på banen.

Der er da ikke noget skridt at tage fuldt ud? Det er blot et linkkatalog. Og se hvor primitivt det er under rejser hehe det kan da dårligt laves værre. Intet overblik, ingen teaser til brugerne, fuldkommet ligemeget.

Til gengæld kunne jeg godt tænke mig at se noget dokumentation for at TV-reklamer ikke virker. Det kan ikke være baseret på jeres egne erfaringer. Jeg kører tre kampagner i disse dage, og det går fortrinligt. Så luk op for tv´et drenge, - og lur mig om ikke jeg er her til næste år også, som jeg har været det de sidste 30 år.

TV Reklamer virker altid. Om det så giver resultater på bundlinien er noget andet. TV reklamerne for Webenhavn er kun med til at gøre underskuddet større. Det trækker ikke flere butikker til og de handlende vil ikke anvende portalen.

Nogen gange, skal deltagerene på Amino gøre sig selv den tjeneste at lytte når Peter Skouhus og andre med praktisk erfaring skriver. Det kunne man risikere at tjene lidt penge på Wink

Jamen hvis Peter Skouhus mener der er et marked for Webenhavn, såååeee tænker man sit. Og nu er han jo ikke den eneste i verden med erfaring :-). Så set ud fra perspektivet PS kontra MT så ved jeg da godt hvor jeg ville lægge pengene.

Michael

Køb ren argan olie her

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagerslag123 - JEN:
Jamen hvis Peter Skouhus mener der er et marked for Webenhavn, såååeee tænker man sit. Og nu er han jo ikke den eneste i verden med erfaring :-). Så set ud fra perspektivet PS kontra MT så ved jeg da godt hvor jeg ville lægge pengene.

Jeg lavede det indlæg fordi jeg syntes at der var nogle som udtrykte sig hårdt her i tråden. Mit indlæg var ikke et udtryk for om det er en god eller dårlig ide. Jeg står ved mit kompliment for at prøve noget nyt, og jeg er sandelig imponeret over at de er gået i gang med et sådan projekt. Sidst men ikke mindst ønsker jeg de alt muligt held og lykke med projektet, jeg håber at de får susces i en eller anden form.  Det var det jeg skrev, hverken mere eller mindre.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:52

Peter Skouhus:

Lagerslag123 - JEN:

Jeg lavede det indlæg fordi jeg syntes at der var nogle som udtrykte sig hårdt her i tråden. Mit indlæg var ikke et udtryk for om det er en god eller dårlig ide. Jeg står ved mit kompliment for at prøve noget nyt, og jeg er sandelig imponeret over at de er gået i gang med et sådan projekt. Sidst men ikke mindst ønsker jeg de alt muligt held og lykke med projektet, jeg håber at de får susces i en eller anden form.  Det var det jeg skrev, hverken mere eller mindre.

Hej Peter

Det var ikke m.h.t. dine udtalelser, det var dem fra Dyrebilen Smile

At jeg så synes det er en dårlig idé at du synes de skal børste støvet af og komme videre, det er noget andet. Det mener jeg er spild af penge af mange årsager.

En af dem er, at projektet aldrig i sin form skulle være lanceret, ene alene af den grund, at det er for lokalt. Det er målrettet Københavnere, og vi gider ikke bruge den slags Cool Det er stort at lave noget nyt, men det er ligeså stort at erkende at man har fejlet, og efter min mening bør de så nu fokusere på at minimere underskuddet Smile

Køb ren argan olie her

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:57

Lagerslag123 - JEN:
og efter min mening bør de så nu fokusere på at minimere underskuddet

Helt enig, man børster støvet af sig og kommer videre :-)

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 12:24

I bliver klogere det det bliver det største og fuck Jante loven jeg har tilbudt samaretabrjde og det synes jeg også i skal hvis i ellers har noget at byde ind med?

VH Preben

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 12:30

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så varer det ikke længe før Google er klar med en lignende løsning i forbindelse med deres "Street View"-feature. Det er der uden tvivl potentiale i, om det så bare handler om at linke facader til webshops.

Det vil rent faktisk spare mig tid hvis jeg gerne vil være moderne, og finde ud af hvor de kendte shopper på 5th Avenue - så går jeg bare ned ad gaden, og klikker på de butikker der ser spændende ud.

Det ville undre mig gevaldigt om Google ikke har fået samme ide - de skal jo tjene pengene fra deres Street View-funktion hjem et eller andet sted :-)

Så ideen med at gå rundt i gader og stræder tror jeg som sådan ikke er dårlig. Det bliver bare mest interessant når det er en nøjagtig kopi af virkeligheden.

Webenhavn i sin nuværende form er ikke interessant for mig. Det minder mig om mit første møde med Second Life.. det er simpelthen for omstændigt, og som flere skriver, så tilfører det ikke nogen værdi til min web-oplevelse. Tværtimod irriterer det mig at man ikke kan mere end man kan (har nok noget med forventningsniveauet at gøre) og at siden generelt er super langsom.

Jeg vil rose folkene bag for at forsøge sig med projektet, men som flere andre tror jeg ikke på at det kan blive en succes i sin nuværende form.

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:41

preben mortenwold:

I bliver klogere det det bliver det største og fuck Jante loven jeg har tilbudt samaretabrjde og det synes jeg også i skal hvis i ellers har noget at byde ind med?

VH Preben

Jamen tillykke Prebenm håber du får et godt og givtigt samarbejde med dem.

Hvis du tror at Janteloven har noget at gøre med kritikken i anvendelsen og mulighederne for Webenhaven, så tager du helt fejl. Webenhaven vil ikke blive en succes og begrundelserne er brugerorienteret ikke økonomiske.

Der mangler sådan set 1 ting på det nordiske marked, og det er ikke lanceret af strategiske og samarbejdsmæssige årsager. Dette kunne på nordisk plan blive en gigant succes, men det kræver mange penge. At der ikke er nogen der har lavet det endnu, er for mig helt uforståeligt.

Er det ikke lavet 01032010, så vil jeg invitere folk til deltagelse i projektet. I behøver ikke spørge ind til hvad det er, da jeg holder informationer af den slags tæt til kroppen Smile

Køb ren argan olie her

Side 6 ud af 10 (93 indlæg)