Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ynkelig rigmand

Side 5 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

> Men hvad havde du sagt hvis det ikke har været en svindel sag?

Svindel er svindel - det kan vi hurtigt blive enige om, og den skyldige i den slags ting er svindleren. Han sidder i denne sag i spjældet nu.

Det som jeg er mest kritisk overfor er at overbelåne fiktive værdier (som værdipapirer der ikke frit kan handles jo er) og køre risikable gearede investeringer med pengene. For hvis bare markederne ændrer sig ganske lidt går man helt på røven. Og det gjorde Finn. Han troede, ligesom en del andre, at den eksplossive vækst ville fortsætte uendeligt. Det er dumt, for historien har vist at det gør den ikke. Tingene går op og ned, og man skal ikke investere på en måde, så man ikke kan overleve nedturene i markederne.

Det andet jeg kritiserer er den ynkelige måde manden fremstiller sig selv på. Udover at jeg synes det er kvalmende, så tvivler jeg på, at det sælger billetter ligeså godt, som en anden vinkel på historien ville have gjort.

>  stil med Peter Larsens legendariske gennemgang af Tamilsagen

Hans, Peter Larsen gjorde jo netop ikke det Finn gør - stiller sig op som uskyldigt offer, men gik tværtimod den mere direkte aggressive og anklagende vej.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:28

Nicolai Christensen:

Mikkel deMib Svendsen:
Det er sgu da dumt :)

Men hvad havde du sagt hvis det ikke har været en svindel sag? Så havde du ikke sagt det var dumt, vel? ;)

Tjo, når man har alle de penge man nogensinde får brug for og så man vælger at "gamble" det hele på højrisikoaktiver, så er det dumt lige meget hvordan man vender og drejer det. Om man så slipper heldig fra det eller ej har ikke så meget med det at gøre.

Sådan for at stille det lidt firkantet op. Nytte værdien af penge falder (pr. enhed) jo flere man har. Så glæden ved en dobbelt op bliver mindre og mindre samtidig med at "ulykken" stiger og stiger ved en kvit. Så når man først har "mange" penge så begynder det at se noget meget ud som om det er en god ide at holde sin investering i relativt sikre aktiver e.g. ejendom, obligationer og spændende råstoffer (endda til en hvis grad aktier med en passende risikospredning). Den slags giver "over tid" altid afkast og chancerne for at hele investeringen forsvinder med en kraftig konjunkturnedgang er praktisk talt lig 0.

Så jo, at satse alt når man har nok må vel nærmest pr. definition være dumt.

Mvh Peder

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 11:52

Selvfølgelig kan vi blive enig om at det var rigtig dumt gjort! men hvad havde i selv gjort hvis sådan en som danske bank kom og spurgte?

Og hvordan havde i selv forklarede det hele bagefter?

Jeg ville sku også være ynkelig hvis jeg tabte så mange penge!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

> men hvad havde i selv gjort hvis sådan en som danske bank kom og spurgte?

Som sagt kom netop Danske Bank også til mig for et par år siden og foreslog nogle investeringer med de lidt for mange kontanter jeg havde stående. Jeg sagde nej, for jeg havde ikke lyst til at gamble med formuen på spekulative bankforretninger. Finn havde flere kontanter end jeg og valgte alligevel at sætte det hele over styr.

Bankfolk er en værre gang "brugtbilsælgere" - men hverken i banken eller hos bilhandleren hopper jeg på bare fordi de påstår at deres "tilbud" er heeeeelt fantastisk. Jeg vurderer det selv og tager mine valg, og så accepterer jeg at leve med dem bagefter.

Finn prøver jo lige nu at bilde folk ind, at han da bare satte pengene i banken. Det er ynkeligt. For det gjorde han jo ikke bare.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 12:07

Det er selvfølgelig lidt svært at spå om hvordan man havde ageret hvis man stod i situationen og banken kom og spurgte. Men jeg vil godt nok meget gerne (og er overbevist om) at jeg ville have sagt nej tak og i stedet have sat min formue i ejendom og obligationer. En klog mand sagde engang at man ikke skal spille for penge man ikke har råd til at tabe.

Bagefter tror jeg at jeg ville have taget det som en mand og så ellers have skrevet en "investering for dummies" bog om hvordan man i hvert fald ikke skal gøre :)

Tja, lidt ynkelig har man også lov til at være når alle de mange mange penge pludseligt forsvinder, men at sætte sig ned og sige "jeg er jo bare en dum jyde som banken (nærmest mod min vilje) overtalte til at gamble for alle mine penge, selv om jeg tydelig havde fortalt dem at formuen skulle forvaltes med livrem og seler" det er squ at synke noget lavt.

En omgang jeg nokkede godt nok i det og nu har jeg intet tilbage, ville have givet en hel del mere sympati fra min side.

Og hvad sker der egentlig for hele det jyde show? Jeg er da også jyde og jeg ved udemærket at det ikke er nogen smart ide at belåne alle sine aktiver for at sætte dem i højrisikable investeringer. Man skal godt nok ikke have levet særlig længe for at vide at konjunkture vender periodisk.

Mvh Peder

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Skrevet kl. 12:10

Et eller andet skal han jo sige!

For jeg ville sku heller ikke bare sige: Når hvad fanen, det var min fejl, ses drenge!

For helved manden har jo tabt sindsyg mange millioner, et eller andet skal han jo gøre, og hvis det er er fordi han så bliver nød til at fremstille sig selv som ynkelig, så er det vel det der skal til, for som du selv har sagt, så skal du ikke ind og se hans show ;)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:20

Nicolai Christensen:

For jeg ville sku heller ikke bare sige: Når hvad fanen, det var min fejl, ses drenge!

For helved manden har jo tabt sindsyg mange millioner, et eller andet skal han jo gøre, og hvis det er er fordi han så bliver nød til at fremstille sig

Det kan godt være det bare er mig, men jeg har altid haft en stor respekt for mennesker der tør stille sig op, indrømme de har begået en ordentligt bommert, og så fortælle om hvad de har lært af det. Så ja, det kunne han osse have valgt at gøre, men der var nok ikke billitsalg nok i det

@Mikkel, thumbs up herfra for din skarpe analyse af, hvad det er FN har foretaget.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:20

Nicolai Christensen:

For helved manden har jo tabt sindsyg mange millioner, et eller andet skal han jo gøre, og hvis det er er fordi han så bliver nød til at fremstille sig

Det kan godt være det bare er mig, men jeg har altid haft en stor respekt for mennesker der tør stille sig op, indrømme de har begået en ordentligt bommert, og så fortælle om hvad de har lært af det. Så ja, det kunne han osse have valgt at gøre, men der var nok ikke billetsalg nok i det

@Mikkel, thumbs up herfra for din skarpe analyse af, hvad det er FN har foretaget.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Skrevet kl. 12:30

Jeg har selvfølgelig også respekt for mennesker der tør at indrømme en fejl, men nu er der ingen af os overhovedet som kender detaljerne til denne sag, med hvem der har sagt hvad til hvem, det må været mellem, Danske Bank og Finn N!

Men synes bare stadig ikke at bare fordi han er ynkelig over han har tabt så mange mio. at han så skal udsættes i forskellige meider om at han er ynkelig, for det ville vi alle sammen sku have været!

Og hvem ved, det kan være om 20 år at han stille sig frem og fortæller sandheden ;) det er jo så moderne at gøre efter mange år...

Rigtig god dag til jer alle.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 12:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolai Christensen:

Men nu er der ingen af os overhovedet som kender detaljerne til denne sag, med hvem der har sagt hvad til hvem, det må været mellem, Danske Bank og Finn N!

´Tjo, lidt ved vi faktisk. Hvis der på nogen måde kunne ligges et ansvar på Danske Bank (bare helt hypotetisk i en eller anden langt ude situation) så ville Finn og hans advokat naturligvis have forsøgt at beskytte Finns personlige formue (som enhver normal tænkende person der er blevet "snydt" og "bedraget" ville have gjort). Det at der ikke engang så meget som har været bare en lille bitte bitte sag på tale fortæller os meget klar at Finn, Finns advokat og Danske Bank udemærket er klar over hvor ansvaret ligger.

At Finn så efterfølgende i offentligheden forsøger at tørre ansvaret af på banken er så bare trist på eller mulige måder og niveauer. Hvilket ikke rigtig giver så mange respektpoint i min bog (og jeg pointere lige at det faktisk er rimelig vigtig at have respektpoint i min bogCool).

Mvh Peder

Side 5 ud af 8 (73 indlæg)