Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ynkelig rigmand

Side 4 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Malte Hvid:

...Medierne fokuserer selvfølgelig på Stein, men det sjove er jo at det slet ikke var Stein der reelt ødelagde det. Det var de lånte penge han investerede, og så mistede han sikkerheden for lånet, da hans aktier ikke var noget værd mere...

Det kræver vist en nærmere uddybning... Mener du dermed, at Stein Bagger ligefrem er kommet reelt til de "lånte" penge? Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:12

[quote user="Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]"]

Malte Hvid:

...Medierne fokuserer selvfølgelig på Stein, men det sjove er jo at det slet ikke var Stein der reelt ødelagde det. Det var de lånte penge han investerede, og så mistede han sikkerheden for lånet, da hans aktier ikke var noget værd mere...

Det kræver vist en nærmere uddybning... Mener du dermed, at Stein Bagger ligefrem er kommet reelt til de "lånte" penge? Wink

[/quote]

Nej, slet ikke. Men hvis han bare havde holdt sig til de 300-400 millioner som hans aktier var vurderet, så havde han kun tabt 2.5 millioner og havde alligevel kunne se frem til en mulig gevinst på 400 millioner, hvilket også må siges at være et pænt beløb.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:15
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Jesper G:

Sprogoe:
Jeg synes denne debat er forkastelig, og jeg synes den siger mere om Mikkel, end om Finn.

Jeg har en torn i øjet på Mikkel.

Derfor har jeg oprettet en profil.

Mit indlæg handler kun om personlig kritik af Mikkel og er anonymt.

Jeg har intet positivt at skrive om Finn.

Mikkel skal censureres af Amino moderator.

Til Jer der var uenige med Mikkel: Flot! I har den moralske høje hest.

Jeg fik rodet lidt rundt i citaterne, tror jeg, men kan du ikke forklare mig hvad der er et passende format at diskutere Finn Nørbygaards personlige konkurs i? 

Og skal du se hans nye show?

// Jesper

Jesper, det kræver måske lidt forklaring, hvorfor den annonyme fyr pludselig dukker op her med det åbenlyst eneste formål at svine mig til ... Brugernavnet tyder på det er en person jeg skam godt ved hvem er - en person der blev fyret fra en af mine kunder, som efterfølgende fik nej til at arbejde for en af de virksomheder jeg er med i og som så efterfølgende har brugt en farlig masse tid på, at fyre ligegyldigt pladder som ovenstående af om mig, hvor han nu kan slippe afsted med det. Han er et lidt trist menneske, som jeg egentligt ikke rigtig synes der er så meget grund til at spilde tid på ... :)

Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:34
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

Hej Mikkel.

Jeg tror ikke du kender mig. Jeg har i hvertfald ikke arbejdet sammen med dig.
Jeg har kun været her på Amino et par uger, og det er første gang, jeg har haft brug for at kommentere et indlæg, hvorfor kontoen blev oprettet i samme ombæring.

Men jo, det er da rart at være anonym i denne sammenhæng - du er jo mester i mudderkast. Det er fx interessant at se hvordan du påstår at jeg er en du kender, og så spinder en grim historie om mig, som absolut intet har på sig. Jeg lærer dig bedre og bedre at kende, og det er ganske interessant.

Jesper > Nej, jeg skal ikke se hans show - Finn og jeg deler ikke samme form for humor, men derfor synes jeg nu stadig han er meget sympatisk :)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Der er jo ikke tale om en iværksætter i underholdningsbranchen som aviserne uforskyldt har hevet frem,og hånet for hans konkurs, men om en mand som højest sandsynligt selv har ringet lidt rundt, og hvor maddingen har været "- nu skal i høre hele historien"

Medierne har så med kyshånd taget historien for her har vi at gøre med alle de klassiske elementer, lige fra skadefro over den rige mand der mister det hele af bare grådighed, til bankerne der bare er ude på at få folk ned med nakken osv. osv. Der er næppe én dansker, iværksætter eller ej, der ikke har en tilgangsvinkel til den historie.

Så selvfølgelig kan manden diskuteres, med navns nævnelse og hele pivetøjet, det er jo FN der har iscenesat dét medieshow, og det gør han dygtigt.

I forretningsverdenen er paralellen Jysk (sengetøjslager) hvor vi har at gøre med en milliardkoncern, men hvor det alligevel i mange år er lykkedes LL at fremstå som den jyske kræmmer med benene i dybt i muldjorden. At vi kan få sengetøj til en flad halvtredser har noget at gøre med god gammeldags jysk kræmmermentalitet, og ikke med slavearbejdere der under farlige arbejdsforhold producerer varerne til en slik fordi der ikke er noget der hedder arbejdstilsyn og arbejdsskadeerstatninger der hvor varerne produceres.

FN er en veludddannet mand, og det er helt bevidst at han nu fremstiller sig selv som en naiv jyde der stolede på banken, ligesom det er helt bevidst at LL spiller jydekortet så vi ikke stiller kritiske spørgsmål om hvordan det kan lade sig gøre at sælge til de priser.

Det interessante er jo, hvordan man tilsyneladende kan spille jydekortet på så forskellige måder. Vi har altså Finn der ikke har forstand på det med penge fordi han er jyde, og så Lars der kan handle priserne i bund fordi han er jyde. Vi forventes så også at stole på dem netop fordi de er jyder, og ikke så´n noget smarte københavnere....

Så der er al mulig relevans til at have et emne som Finn på dagsordenen i Amino.

/Michael

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dyrebilen.dk:
jydekortet

Skægt perspektiv, Michael.

Jeg lavede lige for mig selv et tankeeksperiment, hvor jeg placerede Kasper Christensen i Finns rolle.

Ville den frække københavner, der i Klovn spiller sig selv som egoistisk rigmand, fungere troværdigt i den historie - næppe.

Finn er på promofærd for sit show - og han gør det rigtig godt - det må være essensen.

Jeg ser mig i hvert fald ikke i stand til at diskutere detaljerne i hans økonomiske dispositioner - men nu er jeg jo også bare en naiv jyde.

mvh Hans

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hans, nu er jeg jo ikke jyde-ekspert, men tror du virkelig at han sælger flest billetter ved at spille "åhh hvor er det synd for mig" -kortet (og dermed også fremstå temmelig uærlig)? Tror du jyderne får medlidenhed med en halv-milliardær, der efter forfejlede investeringer taber det hele?

Jeg tror han ville have solgt flere billetter ved at fremstå mere ærligt - men det må tiden jo vise ... :)

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:06

Der tror jeg faktisk du tager fejl, tænk på alt den omtale han har fået, stort set hele danmark ved at han laver en musical der hedder Halløb på Bagger-gården eller noget i den stil. og det er sgu da spin og presse tække der vil noget. 

Jeg deler sådan set ret meget dit syn på manden (at han var et fjols der blev grådig, og nu ikke rigtig kan indrømme over for sig selv at han har smidt det hele væk) 

Men man må da give manden han for det bedste ud af det, jeg tror der er masser af mennesker der i en eller anden form for sympati gerne vil ind og se hans show, og den sympati tror jeg ikke han havde fået hvis han havde tacklet det professionelt og bare sagt easy come easy go, jeg gamblede og tabte. 

Jeg synes også det er ret utroligt ALLE medier virker fuldstændig ukritiske for som du også er inde på har han selv smidt det hele væk (da han havde 400 mill 4 huse og store biler synes han allgevel han skulle ud og gamble) og det perspetiv er det som om der ikke er nogen der vil grave I mere at det bare er synd for ham, det er altså spin så det vil noget...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:13

Mikkel deMib Svendsen:
Hans, nu er jeg jo ikke jyde-ekspert, men tror du virkelig at han sælger flest billetter ved at spille "åhh hvor er det synd for mig" -kortet

Næh, men jeg tror, at nogen vil gå ind og se showet i håb om at se Bagger sablet ned i stil med Peter Larsens legendariske gennemgang af Tamilsagen, "Mens vi venter på retfærdigheden". Jeg har dog ingen forventning om, at showet vil nå det inveau.

Jeg tror, han har stillet sig så ærligt frem, som han er i stand til.

mvh Hans

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 11:10

Mikkel deMib Svendsen:
Det er sgu da dumt :)

Men hvad havde du sagt hvis det ikke har været en svindel sag? Så havde du ikke sagt det var dumt, vel? ;)

Jeg mener bare at ligeså snart det går galt så er den der, hvad sagde jeg agtig?

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Side 4 ud af 8 (73 indlæg)