Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC vs MAC?

Side 7 ud af 10 (99 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

libom74:

nej men jeg kan finde en pc der æder den til morgen mad til samme pris nu når i mac brugere er så glad for grafik hvorfor kører i så med maskiner med så små grafik processere en nvidea 9600 er jo ikke noget og det er sådan en der sidder i macpro

Fordi der også er noget, der hedder varme og batteritid. Skulle der være noget andet i så burde det være et Quadro kort eller lignende - og så snakker vi jo nogle helt andre priser. En bærbar vil altid være et kompromis pga. den begrænsede køling og plads. 

Når du snakker om en pc der kan æde en macbook til morgenmad, så ser du kun på ting som cpu, ram, grafikkort osv. Hvad med full alu-body, glasskærm med OLED-teknologi, dual-grafikkort og alt de andre fede features? Jeg havde en holdning som dig indtil få måneder siden, men begyndte at se lidt mere holistisk på produkterne. 

Men igen - det er noget med behov. Jeg spiller aldrig på min computer (har pc nu), men hvis den slags var det vigtigste for mig, så ville jeg aldrig købe en mac. Der ville en zepto f.ekz være langt bedre. 

Så man kan diskutere i 100år og ikke blive enige - for vi har formegentlig ikke de samme behov og krav til en bærbar.

Mvh René

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 10:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wellejus:

Hvad med full alu-body, glasskærm med OLED-teknologi...

En enkelt korrektion: OLED-teknologien er endnu ikke så langt fremme, så den bruges i consumer-produkter med skærme på +10". Macbook Pro's bruger LED-teknologi - og det gør en pæn sjat PC'ere også. :)

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 11:24

Rasmus Lindgren:
Alt dette ved vi jo godt når man køber en Mac. Jeg er selv udvikler og laver endda meget på Microsoft platformen. Alt dette gør jeg på min MacBook Pro og jeg har aldrig været gladere.

Jeg har altid svoret til IBM (nu lenovo), men det kunne jo være, at man skulle forsøge sig med en Mac.

Udvikler du i Visual Studio på din Mac ?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:15

Runge:

Jeg har altid svoret til IBM (nu lenovo), men det kunne jo være, at man skulle forsøge sig med en Mac.

Udvikler du i Visual Studio på din Mac ?

Jeps (via VMware Fusion). Jeg 4gb i maskinen så der er rigelig ram til at køre både mac os og Windows samtidig. Vil du have mere ram, kan du også bare bruge BootCamp (som så starter op i en "ren" Windows).

Meget af tiden når jeg laver SharePoint udvikling bruger jeg dog "remote desktop" til at forbinde til en virtuel arbejdsstation et sted hos kunden.

Tilmeldt 8. Mar 08
Skrevet kl. 12:35

Ok, jamen så er der jo ikke flere undskyldninger.

Jeg har længet gerne ville købe en, men har været lidt i tvivl om, hvordan udvikling i .NET ville være på maskinen.

Så kan jeg også komme igang med, at skribe nogle applikationer til iPhone, og den er jo også pæn Wink

Er der standard SSD i pro'en, eller kan det tilkøbes. Synes det giver et kæmpe performance boost

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:53

Nej SSD er ikke standard men kan tilkøbes. Prisen bliver da så også derefter.... .... .... ... meget derefter Smile

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:55

By the way...

SSD'erne kommer vist også "kun" i enten 128gb eller 256gb. Selv valgte jeg at få en 500gb 7200rpm disk i. Det kører ganske fornuftigt.

Tilmeldt 8. Mar 08
Skrevet kl. 14:43

Ok cool.

Du burde prøve en SSD. Det er helt vildt, hvor stort et performence boost du får (især hvis på sharepoint).

Mine lille X301 lenovo er hurtigere end alle de andre maskiner jeg har haft. På trods af, at den har en mindre CPU.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 09:42

Rasmus Lindgren:

Jeps (via VMware Fusion). Jeg 4gb i maskinen så der er rigelig ram til at køre både mac os og Windows samtidig. Vil du have mere ram, kan du også bare bruge BootCamp (som så starter op i en "ren" Windows).

Meget af tiden når jeg laver SharePoint udvikling bruger jeg dog "remote desktop" til at forbinde til en virtuel arbejdsstation et sted hos kunden.

Ja VMware er guld værd - kan MacOs køre som Guest-OS ? Det begynder jo at blive interessant efterhånden som Mono modnes.

Et måske åndsvagt spørgsmål : Kan man så få en fler-knaps mus i Mac-Design ?

mvh

Jan

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:58

Nu hvor denne tråd i forvejen er kørt ud i noget "mit grafikkort er større end dit" og "min mus har flere knapper end din", så smider jeg følgende statement på bordet:

Rigtige grafikkere bruger ikke mus - de bruger en tegneplade (Wacom selvfølgelig) !

/Jesper

Side 7 ud af 10 (99 indlæg)