Fordi der også er noget, der hedder varme og batteritid. Skulle der være noget andet i så burde det være et Quadro kort eller lignende - og så snakker vi jo nogle helt andre priser. En bærbar vil altid være et kompromis pga. den begrænsede køling og plads. Når du snakker om en pc der kan æde en macbook til morgenmad, så ser du kun på ting som cpu, ram, grafikkort osv. Hvad med full alu-body, glasskærm med OLED-teknologi, dual-grafikkort og alt de andre fede features? Jeg havde en holdning som dig indtil få måneder siden, men begyndte at se lidt mere holistisk på produkterne. Men igen - det er noget med behov. Jeg spiller aldrig på min computer (har pc nu), men hvis den slags var det vigtigste for mig, så ville jeg aldrig købe en mac. Der ville en zepto f.ekz være langt bedre. Så man kan diskutere i 100år og ikke blive enige - for vi har formegentlig ikke de samme behov og krav til en bærbar. Mvh René |
Wellejus:Hvad med full alu-body, glasskærm med OLED-teknologi...
En enkelt korrektion: OLED-teknologien er endnu ikke så langt fremme, så den bruges i consumer-produkter med skærme på +10". Macbook Pro's bruger LED-teknologi - og det gør en pæn sjat PC'ere også. :)