Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC vs MAC?

Side 5 ud af 10 (99 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterOM:

sandfær-andersen:

PC-brugere må så være dem, der er nødt til at have netop to knapper for at kunne styre alle funktioner uden at gå vild i dem! hehe!

Vi har efterhånden 7-8 knapper, scroll og genveje på for at kompensere for vores lave budgetter Embarrassed

Den må jeg sende videre til min mand – han elsker alle de 'herlige' funktioner, han kan få på en mus. (Og vil så frygtelig gerne, jeg også skal være begejstret) hehe. Jeg nøjes dog nu med min simple mac-mus med kun én knap!

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 11:48

PC har da også blæret tilbehør - får Mac til at falme :o/

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 11:59

PC er størst og en meget mere åben platform så valget er enkelt :-)

Mac er blevet en pc ;-)
Du skulle måske hellere spørge om mac os eller windows da mac
er blevet pc, eneste forskel er en lille chip på bundkortet som
giver lov til at køre mac os, den kan omgåes så man kan
instalerer mac osx 10 på en helt alm. pc, hvilket jeg gerne vil advarer
imod det mac osx er jo ikke til at finde rundt i .. ha ha   

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:42

Technocowboy:

Helt klart PC - den er langt mere fleksibel hardwaremæssigt - men nu er jeg også techno-geek...

Med fare for at starte en Flamewar : Mac er for mennesker der har en simultankapacitet på et niveau som gør at de ikke kan håndtere mere end een knap på musen Devil

mvh

Jan

Til gengæld kan touch pladen på min nye MacBook Pro skelne mellem om du bruger een, to, tre eller FIRE fingre på pladen. Alle disse har nemlig forskellige funktioner.  (http://www.apple.com/dk/macbookpro/features.html scroll ned til Multi-touch pegefelt og se videoen). Og de fleste flerknapper mus kan nu altså godt sættes til Smile. Det med et kliks musen er ved at være en gammel sag. Fx fungerer multi touch pladen som højre klik hvis jeg klikker med to fingre... "hva' behar...Big Smile"

Og så selvfølgelig det sædvanlige lir med at zoome ind og ud med to fingre som man også kender fra IPhone (som jeg også er en ivrig bruger af)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48

Min mac er mit værktøj, og mit værktøj vil jeg ikke spare på. Jeg vil have det bedste af det bedste, for at kunne udføre mine opgaver superbt! Som håndværker er det noget af det vigtigste for mig.

Hvad der så er det rigtige værktøj, vil altid være et vurderingsspørgsmål i hvert enkelt tilfælde. Og om man bliver klogere af alle de svar, vi her kommer med, ved jeg egentlig ikke. Der er sådan kun at sige: Prøv det! Gå ind i butikken og leg med de forskellige maskiner så meget, som du nu kan. Nogle kan lide det ene, nogen kan lide det andet…

Tilmeldt 17. Jul 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:20

Hehe nej det er rigtigt nok, og faktisk er det kun 10 hvis du har købt efter d. 6 juni, men håber på et nyt og bedre grafikkort, det er trods alt det de har haft i siden den udkom sidste år.. og så er det sgu for træls lige at have købt den, men hvis det ikke kommer der, så kan jeg alligevel ikke vente længere, så må jeg leve med det dem der sidder i nu :)

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 20:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:23
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil gerne opfordre alle til at holde sig langt væk fra Apple. Den måde som de behandler deres udviklere og brugere på er simpelthen utilgivelig. Her taler jeg ikke så meget om selve deres computere, men den topstyring der er på deres iPhone. For det første er iPhonen låst til KUN at kunne bruge AppStore, hvor Apple indkasserer penge for hvert program der bliver solgt. Samtidig så slettes software fra AppStoren som konkurrerer imod Apples aftale med serviceproviders. Bl. a. blev Google Voice fjernet, sammen med en masse andre programmer der havde været på AppStore i flere måneder. Da folk så kræver deres penge tilbage får de bare at vide fra Apple, at de må tage kontakt til programmørerne af programmet. Hvordan kan man godkende noget, og så bare pludselig skifte mening og slette det??

- Ja jeg er klar over iPhonen kan jailbreakes. Men hvordan ville du ha' det med at købe en PC der lige skulles jailbreakes før du var i stand til at installere andre programmer end dem Microsoft kommer med??

Samtidig har Mac svært ved at køre både Windows og Linux. Windows SKAL installeres via BootCamp (eller køres virtuelt) og drivere bliver udgivet én gang og så er man heldig hvis der kommer en opdatering. Min iMacs trådløse netkort kører f. eks. meget dårligt under Windows XP og Vista og det er umuligt at finde en nyere og bedre driver der fungerer optimalt.

Jeg forsøgte i omtrent 10 timer at installere Linux (Ubuntu), da jeg simpelthen ikke orker Apples lukkede diktatorstyre. Selvom jeg forsøgte med samtlige EFI-drivere og rEFIt så kom jeg aldrig længere end til at skidtet blev installeret og ikke gad boote rigtigt. Ud fra de fora jeg har læst i er jeg langt fra den eneste. Altså er det eneste der kører korrekt på en Mac... Mac OS X.

Jeg kunne blive ved... Og det gør jeg så:

Apple har meget svært ved at lade andre enheder synkronisere med iTunes - http://news.cnet.com/8301-17938_105-10287709-1.html

Apple bundler iTunes og Quicktime med Mac OS X. Du gider ikke bruge programmerne? Bare synd. Microsoft folk har altid klaget over dette, og Apple er slet ingen undtagelse. Dog har Microsoft gjort bod på alt dette med Windows 7. Er det tilfældet med Mac OS X Snow Leopard? Nej. Her er lidt mere læsning: http://www.theconnectedlawyer.com/archives/103

For nyligt eksploderede en iPod, og Apple gik med til at erstatte den. Mod at kunden skrev under på, at han aldrig ville fortælle offentligheden om det (!!!!) http://technology.timesonline.co.uk/tol/news/tech_and_web/personal_tech/article6736587.ece

Jeg har haft en Mac i 3 år nu og jeg ærger mig simpelthen så meget over, at jeg har købt det mest lukkede hardware og styresystem nogensinde til ekstrem overpris. Dette indlæg har forhåbentligt forhindret bare ét Mac-salg.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 08:06

"Jeg har haft en Mac i 3 år nu og jeg ærger mig simpelthen så meget over, at jeg har købt det mest lukkede hardware og styresystem nogensinde til ekstrem overpris. Dette indlæg har forhåbentligt forhindret bare ét Mac-salg."

Du får min dybeste medfølelse.

<steam>

Det er som om at Mac-brugere (nuværende eller kommende) ikke kan se gennem den blankpolerede kasse proprietary crap som Apple leverer. Det er altid Mac-brugere der er de første til at brokke sig over at dette eller hint firma ikke supporterer deres skodplatform. Det burde ikke komme som en overraskelse for dem - Det har jo været sådan i årevis.

</steam>

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

@summer

Alt dette ved vi jo godt når man køber en Mac. Jeg er selv udvikler og laver endda meget på Microsoft platformen. Alt dette gør jeg på min MacBook Pro og jeg har aldrig været gladere.

Når man som leverandør både kontrollere hardware og software så skal man nemlig ikke tænke på noget teknik overhovedet. Det kan leverandøren klare for dig. Hvis du gerne vil nørde, tweake, installere Ubuntu og generelt gerne vil have dine hænder ned i motoren, så køb dog en pc og geninstaller den hver anden måned.

Og helt ærligt. I hvilke andre mobiltelefoner ville du ønske at lave om i softwaren. Der har aldrig været en lignende platform som IPhonen før, så Apple definere hvordan man opererer. Og det er da klart at de har en hel klar businesscase med deres app store. Men det er også en af de fede ting. Om du er en hjemmekoder eller en stor virksomhed, så kan alle lægge deres app op og tjene penge på det. Du skal kun eet sted hen for at finde dine apps. Jeg synes det er super befriende istedet for at man skal besøge 3-4 "directories" for at finde lige den app man leder efter.

Så tør øjnene og køb dig pc og en god gammeldaws Nokia Wink

Jeg startede med kun at have Mac i mit musikstudie (startede med de gamle PowerPc processorer og lige nu har jeg en lidt ældre G5 stående). Forskellen er nu at jeg også bruger Mac til at andet og da jeg lige har skiftet min 2 år gamle MacBook ud med en nyere Pro, så har lillemor overtaget den gamle. Så nu kører vi KUN mac i hele huset. 

Og jeg vil endda betegne mig selv som nørd. Jo jeg har også samlet mange af mine computere før i tiden... Aldrig igen! Idag er min computer mit arbejdsredskab og jeg vil have det bedste så jeg bedre kan udføre mit arbejde istedet for at sidde og bygge mit eget værktøj.

Side 5 ud af 10 (99 indlæg)