Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC vs MAC?

Side 4 ud af 10 (99 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvorfor er MAC'en at fortrække?

Bortset fra det allerede nævnte vil jeg tilføje, at den gennerelt er mere brugervenlig og logisk opbygget. Selvfølgelig ikke, hvis man kun har prøvet en PC, så skal man først lære forskellene, men som udgangspunkt, hvis man skal læres op i de to systemer, fatter de fleste hurtigere MAC'en.
Er man til koder og udensadlæring, så vil PC'en sikker være lige så god, men arbejder man mere visuelt, som de fleste kreativ fag, tar udgangspunkt i, virker MAC'en mere "at gå lige til".

Så vidt jeg husker var det også MAC'en der startede ikonsystemet og hvor PC'en så senere fik tilsvarende. Hos MAC'en hed det papirkurv og hvor der blev vist en papirkurv, hvor PC'en så fik en skraldespand senere, efter de gik væk fra koder. Faktisk er der stadig levn i PC'en fra fortiden. Her tænker jeg, at man stadig kalder det et C-drev, E-drev osv. Hvis ikke man får oversættelserne lært, aner man ikke hvad det står for, imens på MAC'en forholder man sig til ikoner/billeder, når man skal finde tingene.

Uanset hvad man er til, skal man oplæres i det pågældne "sprog og tankegang", men starter man fra nul og ingen baggrundserfaring har, vil de flest nok syntes at MAC'en er nemmere at håntere. Groft sagt kan man vel sige, at er man den boglige type, kan det være hips som haps, hvad man vælger, men er man meget visuel i sin læring, vil MAC'en være at fortrække og det trods at de to platforme har nærmet sig hinanden meget.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 09:09

For nogle er det religion, for mig er det et spørgsmål om hvad jeg finder bedst! Har f.eks haft Iphone og droppet den fordi andre telefoner virker bedre efter min mening.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:14

Per 1000 kroner brugt sparker photoshop altså voldsomt mere ende på PC end Mac.

Hvis du har for mange penge og godt kan lide det brand du køber dig adgang til, så køb mac.

Hvis du tror det handler om brugerinterface osv. så download den nye ubuntu ;)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:18

Vi var nede i en computerforretning hvor min kone strøg hen til en mac (uden at vide at det var en mac) og udbrød "neeeeeeej hvor er den flot... sådan en vil jeg ha"...

A panik udbrød jeg "aaaaldrig i livet" :) Vil ikke kunne overskue at skulle lære den samtidig med at vise hende hvordan den virker.

Den gang jeg sad på mac (lærte 10-fingersystemet på den) så skærmen sådan ud : http://en.wikipedia.org/wiki/File:System68.png

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:47

Det screenshot vækker minder Smile.

Det var dog først omkring MAC OS 7 at jeg begyndte at arbejde professionelt med Mac.

/Jesper

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 10:59

Hos os bruger alle undtagen grafikkerne PC, det er vidst meget sigende for branchen generelt:-)

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 11:24

Helt klart PC - den er langt mere fleksibel hardwaremæssigt - men nu er jeg også techno-geek...

Med fare for at starte en Flamewar : Mac er for mennesker der har en simultankapacitet på et niveau som gør at de ikke kan håndtere mere end een knap på musen Devil

mvh

Jan

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 11:27

lol, til gengæld er den kæmpe ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:28

Technocowboy:

Helt klart PC - den er langt mere fleksibel hardwaremæssigt - men nu er jeg også techno-geek...

Med fare for at starte en Flamewar : Mac er for mennesker der har en simultankapacitet på et niveau som gør at de ikke kan håndtere mere end een knap på musen Devil

mvh

Jan

LOL, den var go'!! Min gode, gamle kollega og landets største mac-nørd har også måttet krybe til korset for år tilbage og købe en pc til sønnike, der jo gerne ville spille de samme spil som kammeraterne!

PC-brugere må så være dem, der er nødt til at have netop to knapper for at kunne styre alle funktioner uden at gå vild i dem! hehe!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34

sandfær-andersen:

PC-brugere må så være dem, der er nødt til at have netop to knapper for at kunne styre alle funktioner uden at gå vild i dem! hehe!

Vi har efterhånden 7-8 knapper, scroll og genveje på for at kompensere for vores lave budgetter Embarrassed

Side 4 ud af 10 (99 indlæg)