Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC vs MAC?

Side 3 ud af 10 (99 indlæg)
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 02:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Therkildsen:

...så skal jeg også bare have alt, 24 tommer LED display og hele lortet, når man skal skifte side, kan man ligeså godt gøre det med STIL og 30.000 fattigere..

Når nu opgraderingen til Snow Leopard kommer til at koste 29$, er der vel ingen grund til at vente. Det vælter jo ikke ligefrem budgettet. ;)

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 02:48

Da de fleste grafikere sværger til Mac har der aldrig været PC'ere i de reklamebureauer hvor jeg har været ansat. Og nu da jeg er blevet selvstændig grafiker har jeg anskaffet mig en 24" iMac som jeg er sindsygt glad for. Det er både iMac'ens design og hastighed samt det brugervenlige OSX der gør den genial Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:59

Professionelle bureauer bruger faktisk ofte en blanding. Der er flere og flere der kører Dell workstations f.eks.

Men det kommer meget an på hvad man beskæftiger sig mest med - til tryksager er en imac kke så gode pga. skærmen.

Når jeg får min macbook så kommer jeg også til at bruge min eksterne skærm til at proofe tryksager inden testprint. Den blanke skærm er sku ikke helt optimal til det - men den er sindsyg lækker at se på Cool og det er jo det vigtigste hehe

Min zepto bærbar er lige modsat macbook mht. skærm - den er for lyssvag og mat til at give ordentlige farver. Bliver for mørke der hvor en mac typisk laver dem for lyse.

Farvestyring er og bliver et helvede

Glæder mig til at stifte bekendskab med min første mac - så må vi håbe at jeg ikke ender med at kører for meget windows på den pga. de programmer jeg bruger hehe

Nu er det vidst tid til at jeg kommer i seng! Confused

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 04:16

Du bliver sikkert sindsygt glad for mac... Ja iMac's skærme er for lyse, så hvis man er grafiker der laver opgaver til trykt kommunikation, som mig, er det nødvendigt at kalibrere sin skærm Smile

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 07:40

Har selv 2 Macbook Pro'er og kan kun anbefale Mac. Er bedre på alle punkter med mindre du er til spil (udkommer ikke nær så meget til Mac). Har på et tidspunkt kørt windows på Mac'en men brød mig ikke specielt meget om det. Nu er de begge rene OSX maskiner.

Mmmmmmm Mac, fordi PC er crap (i min verden) ;o)

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 08:06

Hvad er det egentlig, der er så fantastisk ved en MAC?

Hvis man tog en Macbook Pro og proppede indmaden i en supermarkeds-skraldespands-bærbar og installerede Windows på den - ville den så stadig være fantastisk?

Min opfattelse er, at det primært er på grund af operativsystemet og det lækre design, men jeg har selvfølgelig heller aldrig haft den fornøjelse at arbejde på en MAC.

Til dagligt sidder jeg på Windows, men hvis det var praktisk muligt ville jeg skifte til noget andet omgående. Jeg græd salte tårer, da jeg efter studiet var nødt til at skifte fra Linux til WindowsSmile

Med venlig hilsen

Carsten

PS. Havde jeg 20000 kr for meget, så stod der snart en Macbook pro på mit skrivebord...

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 08:22

Carsten,

Ja den koster sku penge men igen den er det værd. Faktisk er en Macbook Pro faldet med næste 50% siden jeg fik min første. I dag kan du vist få en Macbook Pro fra ca. 14.000 kr.

Det jeg personligt kan li ved Mac er: Styresystemet, design, funktionalitet, stabilitet, power o.s.v.

Jeg arbejder en del grafisk og her sparker Mac r.. Som sammenligning kan jeg give et eksempel: Åbnede ved en fejltagelse en hel skive med billeder på min gamle PC. Efter at den åbnede ca. halvdelen frøs den. Prøvede igen - det samme skete. Tog min Mac - den gamle Macbook - og den åbnede alle billeder uden problemer.

Virus....hvad er det? Ja det kan fås men jeg har aldrig kørt med antivirus = 0 problemer

Windows apps: Word, excel o.s.v. virker også på Mac'en så ingen problemer der (i Mac version of course)!

Spil: Spiller ikke så intet problem for mig.

Apps: Skal helst kende nogen med apps ellers kan det blive en bekostlig affære at fylde Mac'en op med f.eks. Office, Photoshop, Dreamweaver o.s.v.

Browser: Er født med Safari, benytter dog Firefox istedet.

Og nej for mig er det ikke showoff. Synes rent faktisk at mine Mac'er er noget nær de perfekte maskiner hele vejen rundt.

Det var mine 2 cents.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:34

Jeg har svaret på det her Mac versus PC spørgsmål en halv million gange tror jeg (måske en tand overdrevet)... og ihvertfald mere end hvad der kan tælles på én hånd bare herinde på Amino.

I MediaMouse kører vi IKKE Mac. Vi har haft Mac, men imodsætning til "En gang Mac - altid Mac", så er vi altså gået over og kører ren PC som Workstations og en blanding af Unix og Windows på serverne.

Det har der været flere grunde til, men den primære grund var power versus pris. Og vi får betydeligt mere computerkraft for den mængde penge som bruges på en PC-platform i forhold til en Mac. Men der er også andre ret væsentlige ting som spiller ind; Vi kører med mange customdesignede scripts og applikationer til de ting der laves - og det er unægteligt noget lettere at finde folk som kan finde ud af at kode den slags, når det er windows.
Endvidere er det rent support-mæssigt også lettere at få fat i en teknikker når der er brug for det.
Sidst, men absolut ikke mindst, så er det betydeligt lettere at få reservedele nu og her. Det var der som bl.a. var grunden til at den sidste mac i huset blot afgik ved døden - Den var for anden gang stået af rent hardware-mæssigt, og det med at skulle sende den ind til reperation og så ellers vente i et par uger på at få den igen, hang ikke sammen med stramme deadlines. Det er trods alt det gode ved PC-platformen, at sådan noget som strømforsyninger, processorer m.m. nogenlunde er til at få fat i hos en velassorteret PC-pusher - og dem ligger der altså mange af.

Jeg giver så helt ret i at Mac'en er en lækker maskine, både hvad angår brugerflade og fysisk indpakning af maskinen. Men vores arbejdsstationer sidder skruet op i et rack, så set i lyset af det, så kan det jo være bedøvende ligegyldigt hvordan maskinen ser ud. Der er ingen som ser den.

Så lad være med at vælg en Mac bare fordi den ser fin ud. Vælg din arbejdsstation ud fra hvad du skal bruge den til - og hvad du gerne vil have. Hvis du gerne vil have en Mac, af den simple grund at du bare gerne vil have en, så køb en - længere er den historie ikke Smile.

Og så lige til sidst et lille opråb til dem som vil ud og starte en grafisk virksomhed eller et reklamebureau og som er dybt overbeviste om, at de slet ike kan arbejde kreativt, hvis de ikke har Macs:
  "Det bør ikke være værktøjet som definerer rammerne for din kreativitet" citat: Jesper Norbøll  Geeked

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49

Om man køber mac eller pc er ligeså stor en religionskrig som nikon versus canon. Selvfølgelig kan man få en pc, der kan det samme som en mac, og den koster så også henad det samme. Mac har fra starten været rettet mod det grafiske fag, og derfor finder du ikke dårlige maskiner, som du gør inden for pc-verdenen. Omvendt er prisen jo så også derefter.

Da jeg startede op, overvejede jeg også kraftigt, om det skulle være mac eller pc … jeg kører dog på mac i dag, men mest fordi min største kunde kører mac. Der skal bare ikke være tvivl om, at tingene kan spille sammen, og skrifter kan altså stadig drille noget så grueligt!

Mit input: Køb hvad du selv synes bedst om!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04

Nu har jeg ikke haft glæden af at prøve en ordentlig Mac (jojo, har da klikket rundt i en Mac-store), men overvejede det kraftigt da jeg skulle have ny maskine for et par måneder siden.

For samme konfiguration kostede en standard PC ca. 8000 og en iMac ville løbe op på omkring 25.000. Det er 17.000 jeg hellere vil bruge på noget meget sjovere. Så jeg har valgt en PC med godt med RAM og et grafikkort jeg var sikker på kunne spille sammen med CS4.

Så kan jeg godt leve med at bruge mit 5-6 år gamle Fujitsu Siemens keyboard og at min skærm er hævet af en kasse til en gammel rejseskrivemaskine :o)

I bund og grund er det vel et valg om hvorvidt man mener de ekstra penge er givet godt ud.

Side 3 ud af 10 (99 indlæg)