Carsten,
Ja den koster sku penge men igen den er det værd. Faktisk er en Macbook Pro faldet med næste 50% siden jeg fik min første. I dag kan du vist få en Macbook Pro fra ca. 14.000 kr.
Det jeg personligt kan li ved Mac er: Styresystemet, design, funktionalitet, stabilitet, power o.s.v.
Jeg arbejder en del grafisk og her sparker Mac r.. Som sammenligning kan jeg give et eksempel: Åbnede ved en fejltagelse en hel skive med billeder på min gamle PC. Efter at den åbnede ca. halvdelen frøs den. Prøvede igen - det samme skete. Tog min Mac - den gamle Macbook - og den åbnede alle billeder uden problemer.
Virus....hvad er det? Ja det kan fås men jeg har aldrig kørt med antivirus = 0 problemer
Windows apps: Word, excel o.s.v. virker også på Mac'en så ingen problemer der (i Mac version of course)!
Spil: Spiller ikke så intet problem for mig.
Apps: Skal helst kende nogen med apps ellers kan det blive en bekostlig affære at fylde Mac'en op med f.eks. Office, Photoshop, Dreamweaver o.s.v.
Browser: Er født med Safari, benytter dog Firefox istedet.
Og nej for mig er det ikke showoff. Synes rent faktisk at mine Mac'er er noget nær de perfekte maskiner hele vejen rundt.
Det var mine 2 cents.