@summer Alt dette ved vi jo godt når man køber en Mac. Jeg er selv udvikler og laver endda meget på Microsoft platformen. Alt dette gør jeg på min MacBook Pro og jeg har aldrig været gladere. Nej, det ved den almene befolkning ikke. Jeg har efterhånden givet det budskab videre til en masse som overhovedet ikke var klar over hvor lukket iPhonen er og hvordan Apple styrer alt med deres maskiner. Når man som leverandør både kontrollere hardware og software så skal man nemlig ikke tænke på noget teknik overhovedet. Det kan leverandøren klare for dig. Hvis du gerne vil nørde, tweake, installere Ubuntu og generelt gerne vil have dine hænder ned i motoren, så køb dog en pc og geninstaller den hver anden måned. Hvad hvis jeg har en Palm Pre og bare gerne vil synce med iTunes? Selv Windows Media Player er åben for extensions. Hvad hvis min computer går i stykker og Apple kun vil fikse den mod at jeg skriver under på aldrig at nævne noget? Det er bare ikke i orden. Jeg ved heller ikke hvor du har idéen fra, at man skal geninstallere Windows eller Ubuntu en gang hver 2. måned? Er det noget du kan dokumentere? Når du længere nede skriver at du er nørd, så får jeg det heller ikke til at hænge sammen, at du har været nødt til at geninstallere så tit. Ingen af mine venner - end ikke dem der knap nok kan finde ud af computere, laver det nummer. Men hvis mig endelig noget dokumentation for det. Og helt ærligt. I hvilke andre mobiltelefoner ville du ønske at lave om i softwaren. Der har aldrig været en lignende platform som IPhonen før, så Apple definere hvordan man opererer. Og det er da klart at de har en hel klar businesscase med deres app store. Men det er også en af de fede ting. Om du er en hjemmekoder eller en stor virksomhed, så kan alle lægge deres app op og tjene penge på det. Du skal kun eet sted hen for at finde dine apps. Jeg synes det er super befriende istedet for at man skal besøge 3-4 "directories" for at finde lige den app man leder efter. Jeg forstår ikke det du skriver her - altså ALLE får lov til at lægge deres software ud på AppStore? Det får jeg ikke til at hænge sammen med realiteten. Jeg skriver ikke om, at jeg ønsker at lave om i softwaren. Google Voice laver ikke om i noget, andet end at det tilbyder super billige VOIP-muligheder. Og før du skriver "jamen Apple siger, at Google Voice bare duplikerer de allerede indbyggede funktioner.." så læs lige de utallige websider der forklarer dig at Apple tager fejl. Hvorfra har du, at der ikke har været lignende platformer før Apple iPhone? Symbian eksisterede længe før iPhonen kom på markedet. My Symbian (http://shop.my-symbian.com/Symbian.jsp?siteId=695&platformId=4) har længe haft en software shop. Men du har ret i, at der aldrig har været en telefon på markedet med et styresystem som udelukkende var bundet til én software butik på nettet. Så tør øjnene og køb dig pc og en god gammeldaws Nokia Kom ud af din Mac-rus fanboy. Jeg startede med kun at have Mac i mit musikstudie (startede med de gamle PowerPc processorer og lige nu har jeg en lidt ældre G5 stående). Forskellen er nu at jeg også bruger Mac til at andet og da jeg lige har skiftet min 2 år gamle MacBook ud med en nyere Pro, så har lillemor overtaget den gamle. Så nu kører vi KUN mac i hele huset. Og jeg vil endda betegne mig selv som nørd. Jo jeg har også samlet mange af mine computere før i tiden... Aldrig igen! Idag er min computer mit arbejdsredskab og jeg vil have det bedste så jeg bedre kan udføre mit arbejde istedet for at sidde og bygge mit eget værktøj. Hvis du tror at en PC er lig med at samle computeren selv, så er der noget i vejen. Du kan købe færdigsamlede PC'er der kører uden problemer og med god support. Jeg sidder også og arbejder på Windows PC til dagligt, hvilket størstedelen af jordens befolkning der sidder ved en computer gør, og de formår også at lave deres arbejde i stedet for at bygge deres eget værktøj. Så hvordan er Apple så meget bedre??? |
Jeg er sikker på vi aldrig bliver enige i denne tråd. Enten er man til den ene eller det andet - på trods af at Mac jo er bedst :o/