@summer Alt dette ved vi jo godt når man køber en Mac. Jeg er selv udvikler og laver endda meget på Microsoft platformen. Alt dette gør jeg på min MacBook Pro og jeg har aldrig været gladere. Nej, det ved den almene befolkning ikke. Jeg har efterhånden givet det budskab videre til en masse som overhovedet ikke var klar over hvor lukket iPhonen er og hvordan Apple styrer alt med deres maskiner. Når man som leverandør både kontrollere hardware og software så skal man nemlig ikke tænke på noget teknik overhovedet. Det kan leverandøren klare for dig. Hvis du gerne vil nørde, tweake, installere Ubuntu og generelt gerne vil have dine hænder ned i motoren, så køb dog en pc og geninstaller den hver anden måned. Hvad hvis jeg har en Palm Pre og bare gerne vil synce med iTunes? Selv Windows Media Player er åben for extensions. Hvad hvis min computer går i stykker og Apple kun vil fikse den mod at jeg skriver under på aldrig at nævne noget? Det er bare ikke i orden. Jeg ved heller ikke hvor du har idéen fra, at man skal geninstallere Windows eller Ubuntu en gang hver 2. måned? Er det noget du kan dokumentere? Når du længere nede skriver at du er nørd, så får jeg det heller ikke til at hænge sammen, at du har været nødt til at geninstallere så tit. Ingen af mine venner - end ikke dem der knap nok kan finde ud af computere, laver det nummer. Men hvis mig endelig noget dokumentation for det. Og helt ærligt. I hvilke andre mobiltelefoner ville du ønske at lave om i softwaren. Der har aldrig været en lignende platform som IPhonen før, så Apple definere hvordan man opererer. Og det er da klart at de har en hel klar businesscase med deres app store. Men det er også en af de fede ting. Om du er en hjemmekoder eller en stor virksomhed, så kan alle lægge deres app op og tjene penge på det. Du skal kun eet sted hen for at finde dine apps. Jeg synes det er super befriende istedet for at man skal besøge 3-4 "directories" for at finde lige den app man leder efter. Jeg forstår ikke det du sk