Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain contra vituemart..

Side 3 ud af 24 (234 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

mmalling:

Shoppen skulle helst være på dansk både i frontend og backend

Alle vores shops installeres med dansk sprogpakke som udgangspunkt, så alt er selvfølgelig på dansk Smile. Dette er en del af servicen hvor vi sætter shoppen op. Shoppen er som sagt køreklar til det danske marked (du skal dog selv oprette produkter og tekster til dine sider såsom handelsvilkår osv).

Fra Albertslund
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 82
Fra  IEX Skrevet kl. 12:37

Hvorfor begynder snakken egentlig at handle om Magento og 3. parts webshops, når emnet er Dandomain kontra VirtueMart?

For at forholde mig til det adspurgte er Dandomain en hurtig og effektiv webshop at komme igang med, men som allerede påpeget er kildekoden til systemet låst og derfor vil nogle specifikke tilpasninger ikke være mulige. Dette er ikke tilfældet med VirtueMart, hvor du har koden i hånden, og dermed næsten uanede muligheder. Det er altid en god idé at undersøge om det ønskede modul rent faktisk findes til det ønskede system, da det kan være dyrt at få udviklet et modul fra bunden.

Så rent omkostningsmæssigt er det altid et spørgsmål om hvad shoppen skal kunne på længere sigt.

Vedr. templatisering til Dandomain besidder de jo kildekoden og derfor er det også kun dem, der kan tilbyde standard templates til deres eget system. Det kunne selvfølgelig være en idé for webudbydere at tilbyde mulige designs til Dandomain, men der må man (som det er nu) gå efter referencerne.

I øvrigt samme lignende tråd her: http://www.amino.dk/forums/t/44650.aspx

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 13:45

Lundsby:
Hvordan ved du det, for at du kan være sikker på at det du siger er sandt skal du havde prøvet alle andre demoshops i danmark. Har du det ?

Jeg er endnu ikke helt sikker på det er sandt hvad jeg siger. Hvorfor jeg også ved adskillige lejligheder har opfordret samtlige danske Magento Hosting providere i at deltage i den Magento Benchmarking Test/Konkurrence der findes på : http://magebenchmark.sonassi.com/

Det ville være en oplagt mulighed for danske magento kunder at gennemskue hvad der er rigtigt og forkert.  Umiddelbart er jeg stadig eneste danske Magento Hosting Provider der har meldt sig til. : http://magebenchmark.sonassi.com/participants/

Men i denne tråd : http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/41787/P15/

Ser det da ud til på de benchmarking test der er lavet på forskellige Magento Hosting Udbyder i DK. At mit setup faktisk ER den hurtigste i Danmark. Det kan selvfølgelig have ændret sig siden ultimo maj i år...? - Men det synes jeg ikke at kan finde noget om nogensteder.

Den er i det mindste hurtigere end både ActiveVPS(www.magentohost.dk) & Powerhosting (www.magentohotel.dk

http://www.procontractor.dk/news/7/15/Magento-Speed-Record/

Lur mig om ikke jeg har testet lidt på andre setups. - Også en del Europæsike og Amerikanske...

@Mmallin

Held og lykke med at finde rundt i det danske Webshop Wild West... ;-)

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 14:23

Hej Mikkel

Jeg ved blot at vi tidligere har hjulpet dem med optimering, og hvis du efterfølgende har stået for deres optimering, er det selvfølgelig dig som skal have credit for hvordan den er i dag. Det med dandomain var også mere ment som en anbefaling af shoppen end som reference. Så du må jo have gjort det godt Smile

Vores referencer er virksomheder, som vi tidligere har udført arbejde for, og som kunden har mulig for at kontakte for at høre om deres erfaringer med samarbejdet.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:55
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nijel:
Hvorfor begynder snakken egentlig at handle om Magento og 3. parts webshops, når emnet er Dandomain kontra VirtueMart?

Det er fordi at trådstarter har udvist interesse for dem, jeg mener både Rasmus, Dennis og jeg skal fremsende nogle referencer.

Nijel:
Dette er ikke tilfældet med VirtueMart, hvor du har koden i hånden, og dermed næsten uanede muligheder.

For at betale konsulent takst for at få tilrettet og opgradereet din shop, medmindre du selv er programmør. Som set så mange gange før så er Open Source godt for nørder og dårligt for e-kvinder/mænd.

Nijel:
Så rent omkostningsmæssigt er det altid et spørgsmål om hvad shoppen skal kunne på længere sigt.

Næ, rent likviditetsmæssigt så er det et spørgsmål om at få penge i kassen hurtigst muligt. Det hvor man vil hen på langt sigt ændre sig alligevel altid hen ad vejen.

Nijel:
Vedr. templatisering til Dandomain besidder de jo kildekoden og derfor er det også kun dem, der kan tilbyde standard templates til deres eget system. Det kunne selvfølgelig være en idé for webudbydere at tilbyde mulige designs til Dandomain, men der må man (som det er nu) gå efter referencerne.

Sludder, Cygnet og flere andre tilbyder tilrettede templates til DanDomain, hvor kunden for et rigtigt godt resultat for få penge, check evt. hans site. Og nej den html kode han skriver tilhører ham, ikke DanDomain.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Singularity:
Jeg er endnu ikke helt sikker på det er sandt hvad jeg siger.

Så kan du jo nok se at det ikke er så smart at rende rundt sige det, samtidigt med at du revser de andre hosts for at være usaglige.

Men jeg forstår egentligt ikke hvorfor der er så meget fokus på Magento's performance ? Er den så dårlig som standard at det skal være det vigtigste kriterie for at vælge host ?

Hvorfor er det interessant, at kigge på performance af en demoshop, hvis man skal optimerer noget kode, er det vel mange gange mere effektivt at kigge på det konkrete eksempel, og det er vel det der betyder noget for kunde ?

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 15:20

Lundsby:
Hvorfor er det interessant, at kigge på performance af en demoshop, hvis man skal optimerer noget kode, er det vel mange gange mere effektivt at kigge på det konkrete eksempel, og det er vel det der betyder noget for kunde ?

100% Enig...!!! Wink

Kundens oplevelse er netop essensen af hvori vigtigheden består. Så er tørre tal og tekniske data fuldstændig irrellevant.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 15:38

gweb:

Uanset hvad du vælger, så er domæneregistrering osv en MEGET lille del, og de firmaer der tilbyder det gør det som regel af ren service. Jeg tror ikke på der er noget at spare ved at gøre det selv. Så selv om firmaer tilbyder en samlet pakke er det ca prisen for design om implementering, da resten er noget der hurtigt er overstået, og kun inkluderet i pakken for at hjælpe de kunder der ikke kan selv.

Jeg er godt klar over at det er noget der hurtigt er overstået, men der undre mig er at når man skriver eller på anden måde kontakte et firma der tilbyder sådan en pakke, og forklarer at man kun ønsker at de skal stå for design, og at man nok skal stå for resten, for man af vide at det ikke kan lade sige gøre.

Det virker som om det nærmest er en fornærmelse at man selv vil stå for noget af det, og at man ikke ønsker feks at leje en shop hos dandomain, gennem en tredje part, især når jeg kan se at der er en forskel i prisen ved at leje direkte hos dandomain.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 15:53

@MMaling Undskyld, for at jeg kører debatten videre i en anden retning..

@Singularity:

Dedikeret betyder, vi arbejder udelukkende med tilbyde Magento Commerce optimeret hosting.
Vi har ikke andre typer kunder som vi også skal bruge tid på at servicere. F.eks. som Dandomain / Scannet osv. der har mange arbejdsområder.

Demoshop: Kort efter vi kom og offentliggjorde vores demoshop, blev vores server udsat for konstant DDOS-lignende spam requests der gjorde at alting kørte langsomt for alle.

Derfor reklamerer vi ikke med nogen public demoshops men tilbyder alle deres egen demoshop de kan afprøve gratis og uforpligtende i 14 dage.

https://www.magentohost.dk/bestil/gratis-magento-demoshop/

Benchmarks:

Angående dine påstande om værende hurtigst, så her en output fra vores proof-of-concept demo opsætning:

ab -c 5 -n 100 -t 30 http://******************/nine-west-women-s-lucero-pump.html

Requests per second:    4527.41 [#/sec] (mean)

Naturligvis er resultaterne knap så flotte ved brug af værktøjet: siege, der ligger vi og svinger mellem 45 - 64 req/s

siege -c 100 -t 25S -i http://******************/index.php

Transaction rate:              54.90 trans/sec

Jeg har ikke valgt at offentliggøre vores benchmarks idet der så mange andre ting der påvirker performance af en live Magento shop.

Men for at gøre dig tilfreds vil jeg indenfor nærmeste tidsrum oprette en side på MagentoHost.dk med egne benchmarks resultatter tilsvarende de tests du har udført på din demoshop.

Magento Partner?: Udover betale de 7000 DKK for rettigheden til at kalde sig Magento Community Partner og benytte deres partner-button på div. forums, hvad indebærer det så når i kalder jer Magento Solution Partner?

http://www.magentocommerce.com/partners/find/solution-partners/denmark/

You searched for: Solution Partners + Denmark     Sorry, no matches found.

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 15:57
Side 3 ud af 24 (234 indlæg)