Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugerbetaling på Amino - sæt dit præg

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Fantastisk godt indlæg, som altid Jesper. 
De 22 minutter, var godt givet ud :-)

Jeg har engang spildt din tid, med en forespørgsel for nogle år tilbage, og jeg skal også vare min mund en lille smule, for der er flere fra denne tråd alene, der har kontaktet mig igennem årene. 

Men...

Mine personlige erfaringer med Aminobrugere som kunder, ligger meget tæt op af dine egne. Jeg får en del henvendelser herfra, og skal bruge tid på at svare og skrive tilbud med videre, uden at det som regel fører noget med sig. (Mailsvaret "Det bliver ikke til noget alligevel, for jeg har fundet ud af at jeg kan bruge Words clipart gratis") har jeg fået mere end én gang - og jeg er endda i en branche der ikke har særlig megen konkurrence, hverken generelt eller herinde.  Jeg kan kun forestille mig, hvordan programmørene og webdesignerne, der får uopfordrede henvendelser har det. 

Amino har aldrig, for mig været et godt sted at lede efter nye kunder. Faktisk nærmere det modsatte - men jeg er her alligevel og nyder som regel mine timer brugt herinde og er glad for nogle af de mennesker jeg har lært at kende. 
Der skal nok være folk, der sælger ydelser der ikke kræver tilbud med videre, der nyder godt af at være aktive herinde. Jeg forestiller mig eksempelvis at SEO-supporten samler nogle kunder op, via Mikkels indlæg - men for alle os, der lever af at sælge vores tid, er jeg endnu ikke personligt stødt på noge, der har økonomisk glæde af deres medlemsskab herinde. 

Hvis guleroden for at være betalende medlem er, at man kan få værktøjer til at synliggøre sig selv yderligere og dermed modtage endnu flere henvendelser, er jeg nok i båd med dig, Jesper - det er ikke noget jeg umiddelbart byder velkomment i min inbox - og jeg er nervøs for, hvillke virksomheder der rent faktisk nyder godt af de henvendelser de får via Amino. Hvis jeg skal male med den utroligt, brede, fordomsfulde pensel gætter jeg på, at det er folk der vitterligt ikke har andre kunder, eller andre muligheder for at få nye kunder der er lykkelige over at underbyde hinanden i trådene og lave hele websites til 1200 kr.
Dermed ikke sagt, at der  ikke laves gode handler, både den ene og den anden vej - men for de virksomheder der bevidst og eksklusivt bruger Amino, for at sælge deres ydelser? Jeg har personligt ikke set eksempler på at nogle af dem skulle være i nærheden af cremen i deres branche - hvilket også ofte ses på kundernes reaktioner, når de opretter bitre, sårede og vrede tråde herinde efter projektet er afsluttet - og det er de virksomheder Amino nu vil låne deres goodwill og brand ud til, ved at gøre dem "Amino Pro's" eller lignende - og det er netop dét scenarie jeg frygter.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Alt, der kan fjerne anonyme støjsendere på Amino, har min opbakning. Om det hedder det ene eller det andet, er uden betydning for mig. Undgå at gøre dte for billigt at være med - og lever en tilsvarende god mængde ekstra.

Brugerbetaling er ingen garanti for at fjerne "støjsendere" - nuvel, de anonyme af slagsen selvfølgelig - men principielt er jeg imod brugerbetaling på portaler som Amino - det er fejlagtigt at tro brugerbetaling højner kvaliteten af Amino - snarere tværtimod - det at man kan komme fra forskellige websites, en søgemaskine eller fra anden reference-kilde - og hoppe direkte ind for enten at deltage i debat eller bidrage med gode råd m.m. er hele styrken i Amino.

Omvendt, så kan man jo godt sige: "Ok, nu kørte vi gratis - en masse dedikerede bruger har løftet os op på x-antal-tusinde-brugere - nu er det tiden at skumme fløden, at cashe ind - yeeehaaa!" - men er ret sikker på det bliver som at pisse i bukserne, varmer så dejligt første gang der ryger  X antal brugere gange X antal kroner ind på kontoen. Det er ikke holdbart på den lange bane.

Er sikker på "støj" er bedre end et forsøg på at fjerne støj - for der er dæleme osse seriøse støjsendere - altså støj fra ellers "intelligente" mennesker, som gør det godt på specifikke felter.

Det er lidt en chocker for mig at opdage at der tænkes brugerbetaling på Amino - er det en joke - eller er denne tråd blot i forlængelse af den anden, så vi taler om en specifik del af Amino, som bliver brugerbetalt - for så kan jeg et stykke henad vejen følge tanken. Eks. lidt som Ryze.com gør - alle kan være medlemmer for FREE, men kan opnå fordele fremfor andre medlemmer ved at betale for diverse plus ydelser....

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 16:51

Lasse Burholt:

Det er lidt en chocker for mig at opdage at der tænkes brugerbetaling på Amino - er det en joke - eller er denne tråd blot i forlængelse af den anden, så vi taler om en specifik del af Amino, som bliver brugerbetalt - for så kan jeg et stykke henad vejen følge tanken. Eks. lidt som Ryze.com gør - alle kan være medlemmer for FREE, men kan opnå fordele fremfor andre medlemmer ved at betale for diverse plus ydelser....

Hvis du læser trådstarters indlæg, vil du se at det netop er løsningen de går efter. Amino som det ser ud nu, med de muligheder og værktøjer der er nu - og et lag ovenpå, for betalende brugere, der får lidt ekstra features med videre (eksempelvis ingen bannerreklamer). 

Spørgsmålet er så bare, hvad de features og ydelser bliver. 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:52

Jesper Norbøll:
/Jesper
som endnu en gang har skrevet et sindsygt langt indlæg, som han helt præcist har brugt 22 minutter på at skrive, hvilket omregnet ud fra MediaMouse's timepris svarer til 220 kr. Dvs. 220 kr. / 22 minutter som han kunne have valgt at bruge på en kundeopgave og derved kunne udfakturere - men det gjorde han bare ikke; Han valgte at bruge den tid og derved de penge på Amino.... Bare fordi han kan lide det og det betyder noget for ham at være en del af Amino !! 

/Michael

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 17:03

Jeg tror bare det skal opvejes om amino primært skal være et kompetence netværk eller et salgsnetværk. Her tror jeg der er mange forskellige synspunkter.

Mange her på amino bruger kun netværket til salg for deres 1.200 kroners webløsninger, seo-pakke, eller parti på sjove sokker i turkis farver. - der hvor jeg mener at der skal gøres en indsats er nok at tilbud mm. skal holdes til det dertilindrettede forum. Hvis man som bruger søger tilbud, må dette ske i tilbudsforummet, ligeledes hvis man som virksomhede har noget at tilbyde.

Idag sker det oftest at brugerne bliver overfaldet med folk der underbyder hinanden på prisen, selvom det faktisk ikke var det brugeren bedte om - dette vidner at folk er blevet rigtige sultne i denne tid og tager kunder hvor der kunder tages kan.

Men er det det Amino er til for?

Jeg skal ikke se mig bort fra at jeg har afgivet tilbud på nogle opgaver som jeg har fundet interessant, samt hvor brugeren direkte har søgt et tilbud - men jeg er her ikke for at bruge Amino som salgsnetværk, jeg er her fordi folk gerne hælder ud af deres og problemstillinger - hvilket jeg føler der kan læres meget af.

Jeg har mødt mange rigtig kompetente mennesker igennem amino, og heldigvis for det.

Så mit råd til folk er, giv også til netværket, lad være med at tage det hele, ellers ender det med at forummet ikke består af andet end 300 konkurrence liderlige konkurrenter der står klar til at byde deres service i første række og hjælpe folk som nummer 2.

Så for at komme en konklusion på overstående, det er fint nok at lave en business profil, men vil klart hellere hælde mine penge i Amino som en støtteprofil.

For mig skal Amino ikke være et salgsnetværk.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ville det ikke snart være på tide med en lille afstemning, der kunne give en indikation af brugernes holdning til brugerbetaling.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Dyrebilen.dk:

/Michael

Jeg må sgu være for træt på nuværende tidspunkt... jeg er ikke med på hvad du mener Michael?

---

Lige et tillæg til mit tidligere indlæg: Jeg har indtil videre fået 3 henvendelser omkring det at jeg skrev, at 1 ud af ca. 30 forespørgelser fra aminobrugere blev til en konkret ordre. Den ene mente direkte at jeg så bare skulle lade være med at være på amino. Det forslag kan jeg så ikke tage seriøst.
Men en af de andre spurgte stille og roligt om jeg egentlig helt ville være fri for henvendelser fra aminoer - og til det kan jeg give et klart Nej.
Som jeg også skrev, så er der da trods alt nogen af forespørgelserne som bliver til konkrete ordre og de opvejer typisk den tid m.m. der bliver brugt.
Så mit indlæg skal altså ikke opfattes som om jeg er en arrogant nar - så spørg endelig Geeked.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:41

Nå, nu hvor jeg er i gang, så var der lige en ting som slog mig:

Det kan godt være at jeg ikke har en idé om hvad det vil kræve at gøre det og hvad det eventuelt kunne medføre af administrativt bøvl og andre problemer sideløbende.

Men hvad med at give aminobrugerne mulighed for at købe sig en lille anpart af Amino? Så i stedet for at have betalende VIP-brugere eller hvad vi nu skal kalde dem, så kunne det simpelthen være brugere som decideret har en andel i Amino. Det kunne måske også være med til at øge kvaliteten af Amino yderligere, i og med at det så vil være i de forskellige "aktionæres" fælles interesse at Amino kører godt.
På den måde kunne det give nogle penge i kassen hos Amino og samtidigt kunne de brugere som er interesseret få et endnu tættere bånd til det som de værdsætter at bruge deres kræfter på. Disse aktionærer behøver ikke at få nogen andre specifikke foredele inde på debatforum'et, andet end at de altså ejer en lille bid af Amino og eventuelt en del af overskudsdelingen eller hvad man kunne finde på i fællesskab.

Blot en tanke.

/Jesper

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 00:11

Jesper Norbøll:

Så mit indlæg skal altså ikke opfattes som om jeg er en arrogant nar - så spørg endelig Geeked.

/Jesper

@ jesper

Sådan opfattede jeg det hellere ikke.

Jeg er en af dem der med glæde læser din betragtninger.

I forhold til emnet mener jeg at en form for bruger betaling er ok.  Hvilke fordel det skulle udløse, tror jeg er op til folkene omkring amino at udtænke.

I forhold til reklamer synes jeg ikke de skal fjernes hverken i prof / plus  eller hvad den nu måtte få af navn. Hvis de bliver fjernet fra betalende medlemmer skulle der på sigt bare større medlems / bruger betaling til. Jo laver pris jo flere vil det være muligt at flytte over til betaling.

Jeg kommer meget herinde og har i min tid de seneste 3 / 4 år fået en del gode kontakter til kollegaer (konkurrenter), meget indput vedrørende emner som jeg ikke havde en hat forstand på.  Jeg synes at hvis man henvender sig pænt på en PM eller opretter en tråd får man ofte et brugbart svar, såfremt man ellers spørg så andre kan forstå det.

Så selv om der er mange der vil sælge noget synes jeg man bliver imun over for salgs gas.

Mvh.

Thomas

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 03:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej

For min skyld må Amino være klistret til med annoncer, bannere, gejl, gylle og spas - så længe det ikke dækker for indholdet som i tilfældet med den elendige TDC-reklame. For min skyld må Amino'er også have signaturer med flyvende rumraketter og flash-banditter - hvis der vel at mærke er opsat nogle rammer for pladsforbruget. Som flere tidligere har foreslået kan der så tages betaling fra de amino'er, der ønsker en signatur ud over et vist mål.

Business på Amino - not: 
Jeg tror det er de færreste, der er på dette forum med det udtalte formål at lave forretning - i hvert fald svarer omsætningen på ordrer fra Amino'er overhovedet ikke til det antal timer, som de seriøse brugere anvender på at besvare spørgsmål og øse ud af deres viden.

Spørgsmål 1: Hvem er det helt præcis, der har fået den ide, at brugerne af Amino er her med det hovedformål at lave forretning?
- Svaret svæver et sted mellem et hjørnekontor i København og en adresse i USA

Spørgsmål 2: Hvad er så Amino'erne grund til at være her? Mit bud er:
Viden: JA
Street cred: Ja
Idealisme/hjælpsomhed: Ja
Netværk: Njjooo
Forretning: NEJ
Bare læg mærke til, hvor mange der i denne tråd (og flere andre) laver verbal-vomitus ud over de Amino'er, der som standard og som eneste budskab sender svar som "Det kan jeg ordne for dig - send en PM, så sender jeg et tilbud".
I mit hoved virker det krampagtigt og forfejlet at ville gøre Amino til noget, det ikke er. På den måde risikerer Amino at blive en bastard, der har glemt sin berettigelse og ide. Den slags fører kun et sted hen - ned i det sorte hul, hvor forums og hjemmesider, der har glemt deres formål, hører hjemme.

Hva' så med Amino's omsætning
Hvis Amino har behov for omsætning, så skal den skabes på de områder, hvor den rammer brugernes grund til at være her. Det kunne for eksempel være en ide at udgive flere e-guides eller e-bøger i stil med Thorborgs E-pusher. Jeg kan komme op med de første fem-ti emner, der kunne laves e-guider og e-bøger om. Dér har da vist sig et potentiale, for mon ikke Martin Thorborg igennem salget af E-pusher er den, der i sidste ende har lavet størst omsætning på Amino. Og i parentes skal det lige bemærkes, at E-pusher bliver anbefalet vidt og bredt af Aminoer - både online og offline - hvilket igen genererer både salg af E-pusher og nye brugere her på forummet.   
Den succeshistorie mener jeg at man kan bygge videre på.

NB: Jeg ser en indbygget selvmodsigelse i, at du, Nicolai Frisch, i dit første indlæg blandt andet foreslår et "banner-frit" område for de betalende pro-plus-vip-medlemmer. Alt andet lige vil jeg formode, at lige netop disse Amino'er vil tilhøre den mest attraktive målgruppe for mange annoncører.

Godnat :-)
(Efter ide fra Jesper Norbøll vil jeg desuden nævne at jeg har brugt 26 minutter (Rettelse: 32) på at skrive dette indlæg. Jeg forventer ikke at jeg får en eneste ny ordre på grund af denne udgydelse, der er kommet til under indtagelse af rigelige mængder rødvin - som jeg heller ikke forventer refunderet.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)