|
Seriøst, det grænser sgu til verdens dårligste råd. Der er selvfølgelig altid enkelte situationer hvor du har ret, det lyder som om du lige havde et eksempel da du skrev indlægget. Og jeg tror det er nærmere opfindelser m.m. det handler om MEN hvis man er iværksætter vælter ideerne sgu op i en lind strøm. De kan hverken tæmmes eller styres og for at tjekke dem, skal de ud til skue som fx her på amino. 99 % af ideer dør hen for de kun "grænses" af personen selv....tror jeg på. Så nej, ud med det. En ide er sgu ikke religion eller beklædt med guld. |
Jeg tilslutter mig så inderligt koret der siger idé er sølv, handling guld.
Jeg har så mange gange oplevet at det at få ideen og så halvhjertet implementere det, betyder døden, når så en anden kigger på dit koncept, gør det 3 gange bedre og derefter sætter det i søen.
Før i tiden mente man at det var mega vigtigt at være "first mover", men i dag, er udviklingen så flydende at man skal forvente at har man en rigtig god ide, så kommer der nogen før eller siden og kopiere den... tag det som et kompliment, og vurder hele tiden truslen, og sørg for at minimere risiko for at du bliver taget på sengen.
Jeg har flere gange sat noget i søen, der var en kendt ide... men jeg har så bare gjort det bedre end alle andre, og derfor er det stadigt markedsledende.
Tænk altid at hvis du skal gøre det... skal du gøre det ordentligt og bedre end alle andre.
Når det er sagt, har Mikkel også ret i det han sagde ved aminotastic - hvilket var at det tager meget mindre energi at forsvare en position i markedet end det gør at skabe den. Det er rigtigt nok, men den fejl der begås igen og igen er at den markedsledende ikke tager truslen seriøst, og er negativt indstillet på at røre ved deres guldkalv, og flere gange betyder det at de mister så meget momentum at de ender med ikke længere at være markedsledende, og derved skal ind i kampen om at vinde markedsandele, istedet for at forsvare dem.
-Karsten
Bliv gratis medlem