Det er en ensidig betragtning. For ved at fastholde kun at dele sine ideer med folk der vil underskrive en NDA "får" du også bl.a. følgende ....
> Jeg er derfor tilbøjelig til at tro at alle jer der i vid udstrækning "vil have andre til at dele deres ideer" netop er ude efter at "snuppe" andres til tider udmærkede og fantastiske ideer... Jeg synes det er en tåbelig form for argumentation. Hvis vi skulle fortsætte i samme stil kunne jeg jo svare, at du bare siger som du gør for at forsøge at lokke penge ud af håbefulde iværksættere med en konsulent-ydelse der slet ikke er brug for. Men som sagt er det en tåbelig måde at diskutere emnet på, så det vil jeg undlade :) En NDA er i øvrigt ikke noget værd for en fattig iværksætter. En NDA er kun noget værd, rent juridisk, hvis du har pengene til at forsvare den i retten - og det koster kassen. |
hold da op - en mudder kast debat det efterhånden er blevet..... netop derfor jeg sjældent begiver mig i kast med sådanne fora som her på amino...
Selv om man har de bedste intensioner, er der altid en nogen/ og til tider mange der ikke forstår budskabet... (uden at tale ned til nogen...) men langt de fleste fora på nettet, inkl. amino, er præget af kommunikations misforståelser og jeg ved bedre.... holdninger...!!
Der er altid en anden forståelse af det der bliver skrevet, end det man ren faktisk mener og det budskab man prøver at få frem...
men never mind... jeg har KUN 1 interesse.. og det er at dem der får de gode ideer, skal også belønnes økonomisk.. og hvis du brugte musen og klikkede ind på www.kundeformidling.dk, vil du kunne se at vi KUN operere med - omsætning eller gratis - får vores kunder og partnere ikke noget ud af vores samarbejde, ja så får de heller ikke nogen regning fra os.. uanset hvilke opgaver vi påtager os.. og vi foreslår ALTID en aftale der beskytter dem der henvender sig til os, da vi er ganske stolte af vores navn og ry.
Husk at jeg taler ud fra den erfaring jeg har oparbejdet gennem de sidste +15 år... og vil herefter lade det være op til den enkelte Idé skaber, at tage deres eget valg.. forhåbentlig, kan de samle lidt information og erfaringer i denne tråd og andre steder, og derefter drage deres egne konklusioner..
men lad da for jeres eget navn og rygte være med at opfordre folk til at fortælle jer om deres ideer, uden at I vil give dem nogen som helst form for sikkerhed for at I ikke stjæler deres ideer...
Jeg er 100% på Idé skabernes side, da jeg selv startede der for snart 20 år siden og vil bare give idé skaberne de bedste muligheder med deres ideer.... men vi lever jo i et frit land..... så den enkelte må selv drage sine konklusioner..... og forhåbentligt være GANSKE GANSKE skeptisk, når de kontakter en mulig sparringspartner....!!
som afslutning vil jeg da gerne dele at jeg også selv i starten af mit "erhvervsliv" har mistet utallige gode ideer og projekter, på at folk meget tæt på mig, valgte at stjæle ideerne fra mig... når der er penge i noget.. så ændre folk sig 100% - tænk bare på de berømte rivegilder, når vores kære skal herfra... så bliver familier tit splittet for ingen ting...
og huske altid at i Business gælder alle kneb... og den der sidder over for dig, sidder der kun fordi, han eller hun håber de kan tjene penge på dig.....
...det svære er at finde en med en god moral og etik......