Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hold jeres gode ideer for jer selv... ellers bliver de udnyttet og stjålet...!!

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bestemt heller ikke enig.

Som nævnt før i dette indlæg er der mange ideer der aldrig bliver til noget fordi folk er bange for at fortælle om dem.

Det er nødvendigt at komme ud med dine ideer for at se om de holder, for at få andre input en dit eget.  Du kan aldrig beskytte en ide 100% med paipir nusseri aligevel, og desuden vil der altid enten være eller komme en konkurrent.

Hemmelidheder gør det desuden stort set umuligt at skaffe en seriøs invrestor hvis det er nødvendigt, og folk i den brache er sku seriøse nok til ikke at stjæle din ide, hvilket de sikker slet ikke har tid til at sætte til værks, hvis det endelig var.

Kom ud med dine ideer, få nogen gode inputs, brainstorm med andre.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alle kan få en god ide. Jeg får idéer dagligt..... Jeg tror de fleste herinde får idéer og sikkert også flere end flertallet.

Jeg giver ikke en fløjtende fis for idéer. Det er implementering der tæller!

En idé i dit hoved giver ikke penge på bordet (med mindre du kan sælge den til en anden). Selv en god idé kan have en dårlig udførelse. Det er historien fuld af, ikke mindst på Internettet.

Man ved i virkeligheden heller ikke om en idé er god før den er implementeret!

Man kan have en god følelse om en idé, men man ved i virkeligheden ikke om den er god eller ej. Hvis du udfører idéen og tjener penge på den... ja så er det en god idé Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:12
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Seriøst, det grænser sgu til verdens dårligste råd.

Der er selvfølgelig altid enkelte situationer hvor du har ret, det lyder som om du lige havde et eksempel da du skrev indlægget. Og jeg tror det er nærmere opfindelser m.m. det handler om

MEN hvis man er iværksætter vælter ideerne sgu op i en lind strøm. De kan hverken tæmmes eller styres og for at tjekke dem, skal de ud til skue som fx her på amino. 99 % af ideer dør hen for de kun "grænses" af personen selv....tror jeg på.

Så nej, ud med det. En ide er sgu ikke religion eller beklædt med guld.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 10:38

Jeg tilslutter mig så inderligt koret der siger idé er sølv, handling guld. 

Jeg har så mange gange oplevet at det at få ideen og så halvhjertet implementere det, betyder døden, når så en anden kigger på dit koncept, gør det 3 gange bedre og derefter sætter det i søen. 

Før i tiden mente man at det var mega vigtigt at være "first mover", men i dag, er udviklingen så flydende at man skal forvente at har man en rigtig god ide, så kommer der nogen før eller siden og kopiere den... tag det som et kompliment, og vurder hele tiden truslen, og sørg for at minimere risiko for at du bliver taget på sengen. 

Jeg har flere gange sat noget i søen, der var en kendt ide... men jeg har så bare gjort det bedre end alle andre, og derfor er det stadigt markedsledende. 

Tænk altid at hvis du skal gøre det... skal du gøre det ordentligt og bedre end alle andre. 

Når det er sagt, har Mikkel også ret i det han sagde ved aminotastic - hvilket var at det tager meget mindre energi at forsvare en position i markedet end det gør at skabe den. Det er rigtigt nok, men den fejl der begås igen og igen er at den markedsledende ikke tager truslen seriøst, og er negativt indstillet på at røre ved deres guldkalv, og flere gange betyder det at de mister så meget momentum at de ender med ikke længere at være markedsledende, og derved skal ind i kampen om at vinde markedsandele, istedet for at forsvare dem. 

-Karsten

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:56

Jeg hyler også med i koret for at dele sine ideer. Det er den hurtigste måde at få af/bekræftet om den er værd at arbejde videre med. Og nemlig: en ide er intet værd hvis man ikke kan føre den ud i livet...

Når man så får sin ide virkeliggjort - så skal man huske, at gøre det så unikt, at det nærmest vil være umuligt for en anden person, at gøre det lige så godt. Et godt eksempel er faktisk Amino. Martin har sjæl og hjerte med i det her, og det mærker vi brugere tydeligt. Derudover har han forstået hvordan man brander sig selv - og denne del er en utrolig vigtig brik i aminos succes - mener jeg i hvert fald. Ja, jeg gad ikke forsøge at gøre ham kunsten efter... rent tidsspilde Wink

Og sådan er der mange eksempler på virksomheder eller brands det ikke kan betale sig at kopiere...

Mange hilsener Helle

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 20:03

Hej.

Jeg syntes sagtens man kan drøfte ens ide med en kammerat o.lign.

Men at poste fx. en tråd herinde med ens ide, syntes jeg ville være direkte dumt, jeg kender det alt for godt selv, hvis en kommer med en god ide herinde, og jeg kan sætte mig ind i nogle andre perspektiver af ideen, og sætte mig ind i ideen, så ville jeg da også "stjæle" den.

Blot min mening :)

// Emil

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:25

Absolut enig.
Jeg har gået med ideer i flere år, som ikke er blevet udført..
Har længe tænkt på at beskrive dem her, så nogen kan tage dem og evt. arbejde videre med dem.
Når jeg ikke gør noget ved det, så går der ikke noget fra mig, hvis andre laver god forretning på det.

Uanset hvor god en ide er, så afhænger det af markedsføringen, om den bliver en succes.
Og hvis man er god til markedsføring (salg) så har man alligevel ikke tid til at produktionsmodne og fabrikere sin ide,
for så er det bedre at sælge og få andre til at producere...

Ja, jeg mangler mit produkt i det daglige, så hvis nogen laver det, efter at jeg har nævnt det her, så køber jeg det med glæde for få hundrede kroner...

og skulle det gøre en anden til mangemillionær, så har jeg på den måde bidraget til en bedre verden. (for ham) Smile

Henning

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:30

Der er ingen tvivl om at idéer skal deles. Hvis en person eksempelvis har en idé og deler den med andre, så er muligheden for at idéen kan udvikle sig, få tilført flere perspektiver der gør idéen endnu bedre, og ligefrem tættere på en virkelig realisering.

Kan godt forstå folk er bange for at andre stjæler deres idé, så hvis man eksempelvis går med et ny løsning eller koncept i telebranchen, ja så skal man måske ikke som det første, starte med at spørge TDC til råds.

Start med følgende 3 vigtige punkter.. research, research, research... der kan man finde meget viden om ens idé holder vand, eller hvorfor andre ikke gjort noget lignende før.. er det ikke rentabelt?? er der noget lovgivning der gør det umuligt?? eller er der ikke nogen der har tænkt helt i de baner endnu??

I mange tilfælde handler det også om tidspunktet for idéen.. om timingen er rigtig osv..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:21

Sikke da et skræmmebillede du sætter op!

Jeg er uenig med dig, og iværksætteren skal ikke være bange for at tale med succesrige iværksættere eller investorer. En succesrig iværksætter har alt for travlt til at ville stjæle din idé, og en investor er for doven til at gøre det.

Jo, en investor har penge og kan i princippet ansætte mennesker til at udføre idéen, men når der alligevel skal indgås aftaler med folk, hvorfor så ikke indgå et samarbejde med netop den person, som har skabt idéen, og som måske  har en række forbedringer af idéen på vej?

At ansætte en person til et gennemføre en anden persons idé er dømt til at mislykkes, og jeg ville aldrig personligt turde kaste mig ud i det. Læs mit blogindlæg her: Hvad er min idé værd?

Du kan også høre Martin Thorborg bakke op omkring det med at dele sin idé med andre. Lyt til hans indlæg: Idéer er sølv, udførelse er guld.

Berlingske Nyhedsmagasin har også en række råd til iværksættere, og de har lavet et indlæg om Hvordan man bedst beskytter sin idé?

En hemmeligholdelseserklæring eller NDA er i praksis meget lidt værd, da det er muligt at lave selskabskonstruktioner, så selv den iværksætter som gør den bedste beskyttelse af sin idé kan snydes.

Det handler i stedet om at arbejde sammen med de rigtige mennesker. Generelt er min erfaring, at store koncerner ofte gerne stjæler din idé, men taler du med en succesrig iværksætter eller en investor, så behøver du ikke at være bange.

Hilsen Martin

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:01

Der er sandelig kommet gang i debatten om dette...

MEN jeg vil lige sige - kik lige mit første indlæg igennem igen...!!

Der står at man skal sikre sig med en hemmeligholdelses aftale, FØR man deler sine ideer - at dele sine ideer uden en sådan "sikkerheds aftale" er det samme som at kaste penge på gaden...

Om i er enige eller ej, så har jeg igennem mere end 15 år arbejdet med netop dette, og den problematik der følger...

Jeg er derfor tilbøjelig til at tro at alle jer der i vid udstrækning "vil have andre til at dele deres ideer" netop er ude efter at "snuppe" andres til tider udmærkede og fantastiske ideer...

Igennem mine mere end 15 års arbejde med netop at finde på nyt, opfinde og udvikle samt fungere som sparringspartner og have siddet på begge sider af bordet, rigtig mange gange, har det vist mig - at Ideer, er gode når man får dem, og vi har altid svært ved at holde mund om dem... MEN GØR DET...

Mangler du en sparringspartner til at vende - dreje - udvikle ideen m.m. så få da for pokker en underskrevet hemmeligholdelses aftale først...!!
Jeg har gentagende gange – rigtig mange gange, set nære venner, livslange venskaber, (sågar i ægtepar), gå fra hinanden o gnæsten ende som dødsfjender, fordi de har stjålet ideer fra hinanden…

Om I herinde er enige eller ej, er jeg ligeglad med, men til de få der sidder med en måske super god idé – så er der her en standard formular, som nemt kan tilpasses, udskrives og sendes med posten frem og tilbage… http://www.kundeformidling.dk/downloads/hemmeligholdelsesaftale.doc
- aftalen er udviklet af Erhvervs- og Boligstyrelsen i 2004, men den er stadig aktuel.

Få da for pokker en underskrevet hemmeligholdelses aftale først... og spar jer selv for de bitre ærgrelser, og forliste venskaber.
Det er UMULIGT at tage en person i retten, og beskylde dem for at have taget din idé… så tænk dig godt om inden du forære din pension væk.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)