Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er noget galt med at give en pris på et stykke arbejde her på Aminio?, Jeg vil dog godt sige at jeg reklamerer hos Aminio, før der er nogle som flår mig levende og har ingen problemer med at folk prøver at sælge deres produkter.
Nu når du har indgået en aftale med Danaweb, og sikkert betalt deres meget (u)proffesionelle designere en stor pose penge, så er det jo lidt for sent. Men hvis du havde tjekket amino, efter danaweb, så ville du have opdaget at det ikke ser kønt ud - for dem.
I skal have rigtig mange tak for jeres svar. Sådan en diskussion giver virkelig stof til eftertanke. Alle disse erfaringer, som i hver især har, vil jeg jo ikke kunne google, så det betyder virkelig meget, at i gider skrive det igen, for gud ved hvilken gang
Der må da være en grund til at jeres bruger blev frosset. Og hvis der ingen grund er, så bliver den jo bare åbnet igen uden problemer...
Du må gerne uddybe problemet enten her eller i en PB...
Det er rigtigt det bare var en "finurlighed" hvor pengene blev frosset pga uregelmæssigheder på kontoen grundet nogle hacker-angreb vi havde oplevet.
problemet var bare... at Paypal krævede at jeg beviste at jeg havde den adresse jeg signede op med 5 år tidligere. De godtog intet jeg sendte, og da jeg af gode grunde ikke boede der mere fordi det var en adresse på et kollegie, ja så var pengene altså frosset "for good".
Det er rigtigt - som vi retskafne danskere vi er, så forventer vi en grund til, at Paypal fryser pengene - og hvis vi forklare dem, hvad der skete, så skal de nok løse op for pengene igen - men Sorry Paypal er Amerikansk - de har nogle andre spilleregler - og hvis du overtræder en af deres regler, så har du på "side 34" (eller cirka der omkring) skrevet under på, at de må fryse pengene, indtil sagen er opklaret - med andre ord - glem at få dine penge tilbage. Det er både for at hindre misbrug / svindel af købernes penge, men også fordi Paypal er underlagt Amerikansk hvidvaskningslovgivning, hvor strafferammerne får de danske straffe for mord til at ligne en børnehave - hvilket jo klart gør dem lidt påpassentlige.
Derfor brug Paypal til en hobbyvirksomhed - men lad være med at have mere ståede i systemet, end du kan klare at miste - og sørg for at din virksomhed har en stabil vækst - hvis pludselig du tribler din omsætning fordi du er dygtig til at sælge, så er det mystisk - og de kan holde pengene tilbage.
Paypal er udemærket til en lille forening, eller til at lave en hobbybutik, hvor man tester om noget kan sælges - skal man lave noget lidt større, er det nødvendigt at bruge en rigtig bank til at lave kortindløsen - og her igen - PBS er altså ikke de eneste som kan gøre det i Danmark - det er en gammel myte.
Mvh.
Jacob
Øhh....hvem andre er der lige i Danmark? Tænker du på ewire?
Der er vist lidt uklarhed om rollerne vedr. bank og kortindløser her....
PBS er den eneste kortindløser i hele verden der kan håndtere Dankort. Dankortet er deres opfindelse - derfor. Uden at kunne modtage Dankort i Danmark, er der bred enighed om at du som (web-) butiksejer ikke får succes. Derfor er PBS svære at komme uden om for os danskere....
Du kan imidlertid vælge alle mulige andre kortindløsere til de internationale kort som f.eks. Master, VISA, JCB osv. Det kan godt anbefales at undersøge markedet efter en alternativ kortindløser til de internationale kort, såfremt du ønsker at kunne modtage disse. Se evt. min blog-post om kortbetaling på nettet.
Så vidt jeg ved har bankerne principielt intet med kortindløserne at gøre. Det er to uafhængige instanser (selv om mange kortindløsere i sidste ende sikkert er ejet af bankerne ;-))
Der er vist lidt uklarhed om rollerne vedr. bank og kortindløser her....
PBS er den eneste kortindløser i hele verden der kan håndtere Dankort. Dankortet er deres opfindelse - derfor. Uden at kunne modtage Dankort i Danmark, er der bred enighed om at du som (web-) butiksejer ikke får succes. Derfor er PBS svære at komme uden om for os danskere....
Du kan imidlertid vælge alle mulige andre kortindløsere til de internationale kort som f.eks. Master, VISA, JCB osv. Det kan godt anbefales at undersøge markedet efter en alternativ kortindløser til de internationale kort, såfremt du ønsker at kunne modtage disse. Se evt. min blog-post om kortbetaling på nettet.
Så vidt jeg ved har bankerne principielt intet med kortindløserne at gøre. Det er to uafhængige instanser (selv om mange kortindløsere i sidste ende sikkert er ejet af bankerne ;-))
Det er måske vigtigt at fortælle at Dankort ik er et kreditkort men et betalingskort, og at kunder der betaler med Dankort, ik er sikret mod f.eks konkurser mm, som kunder der betaler med Kreditkort er.
Et Dankort betragtes ifølge lovgivningen som et simpel betaling og sidestilles med en bankoverførsel.
Så hvis danskerne vil have sikker betaling må de bruge kreditkort, for det andet er bare tom snak...
Anders Lund har meget ret i sit indlæg - og det kan anbefales at læse hans blogpost.
Dankortet er PBS's opfindelse - derfor er man afhængig af en aftale med dem, til det kort. Men til andre kort, kan man vælge hvilken bank det skal være.
Bankerne har det med kortindløserne at gøre, at man får at være en kortindløser(acquirer), skal være ejet af en bank eller en finansiel institution. PBS er ejet af de danske banker (og nationalbanken har vist også en slat). Derfor er det også altid PBS de danske banker henvender sig til - men i princippet kunne man lige så godt gå til f.eks. Euroline i Sverige (ejet af SEB) - de kan også håndtere Visa/MasterCard.
JCB er et japansk kort - jeg kender ikke den precise omsætningen på det kort - men jeg ville blive meget forundret om den var ret stor.