Min-mave.dk (jeg håber at det er OK med dig Birgit - du lå lige til "højrebenet" til dette eksempel - Ellers river jeg gerne indlægget her ned igen).
Det er helt ok Jesper, det er jo desværre den sørgelige sandhed, hvis AidOnline ikke bliver stoppet.
Jeg sendte denne besked ud til mine godt 30.000 brugerprofiler
Vigtig besked fra Admin - Tænk dig godt om før du downloader AidOline programmet.
I går blev et nyt site lanceret og umiddelbart lyder det hele godt, surf på nettet og vær med til at støtte velgørnhedsorganisationer uden at gøre andet end det du plejer.
Men lige under overfladen lurer skeletterne, for måden de tjener deres penge på er ved at fjerne bannerannoncerne på andres sites, og det betyder at de reklamer som du f.eks. ser på Min-mave, og som gør at jeg i det hele taget kan holde siden online, bliver fjernet og erstattet af AidOnlines egne annoncører.
Jamen det er jo et godt formål, man støtter jo folk i nød - vil mange sikkert sige.
Det er rigtig, men til gengæld støtter du IKKE Min-mave, og i yderste og værste konsekvens kan det betyde at jeg ikke kan få udgifterne dækket til at holde Min-mave online, og dermed er det kun et spørgsmål om tid før jeg må dreje nøglen rundt og lukke sitet.
Hvis du er lidt i tvivl omkring hvad jeg mener, vil jeg kraftigt opfordre dig til at læse dette blogindlæg -
http://www.thomas-rosenstand.dk/aidonline-snylteri
som helt nede på jorden fortæller konsekvenserne af at vælge at støtte organisationerne på den måde at du installerer programmet og lader dem bestemme hvilke bannere du skal se.
Ved at erstatte bannerne på Min-mave med deres egne bannere snylter de på det kæmpe arbejde jeg lægger i at give jer et mødested og svar på jeres spørgsmål.
Og tro nu ikke Aidonline gør det udelukkende fordi de har et godt hjerte og vil hjælpe folk som har mindre end dem selv, næ nej, de sender nemlig KUN 80 & af alle deres indtægter videre til velgørenhedsorganisationer og beholder selv 20 % - 20 % som kan blive til rigtig mange penge, når de har - formentlig - uvidende personer som ikke tænker over konsekvenserne og fortsætter med at besøge deres ynglingswebsteder og surfer rundt.
Derfor kan jeg kun opfordre dig til som tilfreds bruger på Min-mave at undlade at installere det program AidOnline tilbyder og på den måde vise at du respekterer de mange timer jeg lægger i at holde Min-mave online og støtter Min-mave.
Jeg håber du vil tænke over det jeg har skrevet inden du tager din endelige beslutning om du ønsker at downloade AidOnlines lille program, som kan være med til at du på et eller andet tidspunkt i fremtiden måske ikke længere kan bruge Min-mave.
Og bemærk, det samme er gældende for de andre favorit sites du sikkert nyder at besøge. Jeg kender ikke nogle større portaler og websteder som ikke i en eller anden grad er afhængig af annonceindtægterne for at kunne holde siden online. Installerer du programmet fra AidOnline kan du i værste fald risikere at miste alle dine favoritsteder med tiden.
De bedste hilsner
Birgit Larsen
Stifter af Min-mave.dk
Jeg håber det giver pote og og i det mindste får mine brugere til at tænke over hvad de gør samt i værste fald konsekvensen for Min-mave`s fremtid