Tag endelig ikke fejl, jeg synes det er vildt fedt at de er blevet nødt til at trække sig, men det havde klart pyntet hvis de tog afstand fra snylteriet, og indrømmede det moralsk forkerte move de var ude i. Det havde genskabt deres ******* i den grad... At aidonline kan overleve tror jeg nu ikke rigtigt på, de har indsamlet under 200.- kr. siden i fredags,(iflg. den ticker der er i bunden af min IE, der fredag ca. 17.00 stod på 15.733, og p.t. står på 15.921) og når hjælpeorganisationerne trækker sig, forsvinder appellen, og så forsvinder annoncørerne også...Og hvem skal de så skjule sig bag? Tror næppe der er nogen der tør lægge logo og rygte til dem længere... Men det er fedt at det ser ud til at almindelig fornuft, og den mediestorm det skabte, vandt over NGO'ernes grådighed... Ingen tvivl om den sag Celebration time |
> Kan AidOnline overleve?
Det er meget svært at overleve som et lille netværk - og jeg tror de får svært ved at finde nye hjælpeorganisationer, der vil stikke hovedet ind i den "hvepserede" . De ved jo nu, at går de med er der lukket for det varme vand hos de store medier. Det kan ingen af hjælpeorganisationerne leve med.
De havde vist helt overset at de måske har frit valg til at vælge metoder - men at aviserne også har frit valg med hensyn til hvem de vil omtale og/eller give annoncerabatter :)
Jeg tror også godt de fleste annoncører på markedet kan gennemskue, at det ikke gavner dem selv at købe annoncer hos AidOnline - der jo undergraver de annoncer de køber andre steder.
Og endelig tror jeg også godt brugerne kan gennemskue, at det ikke er en anstændig måde at støtte hjælpeorganisationerne på. Har I ikke set den der reklame for et skrabespil, hvor der står en fyr og putter klistermærker på avisen der kommer ud af trykken? Det sjove ved den reklame er jo netop, at vi alle sammen med det samme tænker: Det kan han sgu da ikke gøre! Det er fordi, de fleste af os faktisk er anstændige mennesker.
Bliv gratis medlem