Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 38 ud af 60 (595 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 01:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg sidder og bliver mere og mere sur, for nu måtte jeg jo se tingene helt nede i de grimme detaljer som det er, når man udvikler et program der snylter og stjæler fra andre.

For mens jeg surfer rundt på Min-mave bemærker jeg at bannerne ganske rigtig bliver fjernet fra mit site, men de bliver IKKE erstattet med andre bannere, ikke engang for nogle af de 12 organisationer som støtter og bifalder dette tyveri og snylteri der foregår,

Jamen sig mig, er vi pludselig ude i - Hvis jeg ikke må, så må du heller ikke - Det mindste de kunne gøre var da at undlade at fjerne bannere fra sites MEDMINDRE de selv brugte pladsen - Ikke at jeg synes de skal overveje at gøre hverken det ene eller det andet.

Men at INGEN får glæde af de bannerpladser gør mig bare endnu mere gal i skralden, og klar til at tage kampen op så de kan komme offline.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 01:41

Jeg har fået intet mindre end 54 bestillinger på Aid-TV.dk i dag. Nogle nok mindre seriøse end andre, men med lige over 1000 besøgende i dag er det jo en konverteringsrate lige over 5% - nogen der har forlsag til optimering? ;-)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 02:34

Henrik Rygaard:
Er der nogen, der har lavet en lille seddel, jeg kan putte i Red Barnets indsamlingsbøsse på søndag, som forklarer dem i klare vendinger, hvorfor de ikke får en rød reje af mig?!

Fin ide... Det kunne være lidt fedt, hvis de fik stakkevis af ensartede "Regn ikke med min støtte" papirlapper.

Hvem designer (evt. sort/hvid, så alle kan printe dem)?

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 09:19

Lasse H. Kristiansen:

Henrik Rygaard:
Er der nogen, der har lavet en lille seddel, jeg kan putte i Red Barnets indsamlingsbøsse på søndag, som forklarer dem i klare vendinger, hvorfor de ikke får en rød reje af mig?!

Fin ide... Det kunne være lidt fedt, hvis de fik stakkevis af ensartede "Regn ikke med min støtte" papirlapper.

Hvem designer (evt. sort/hvid, så alle kan printe dem)?

Hermed en lille seddel - eller et banner, alt efter behov :)
http://www.catapult.dk/stop_aid-online.jpg 

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 15:33

Svarer Adblocks ikke lidt til reklamer nej tak skiltet?

Så vidt jeg kan se er annoncører forpligtet til at respektere nej tak skiltet i den virkelige verden http://www.erhvervsbladet.dk/erhvervsklima/slut-med-ingen-reklamer-tak

Kunne man forstille sig at forbrugerombudsmanden i yderste konsekvens(hvis forbrugerne forlangte det), vil mene at man som forbruger er i sin gode ret til at have en adblock installeret, og at firmaer skal respektere dette?

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 15:38

Hamburg1991:

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Svarer Adblocks ikke lidt til reklamer nej tak skiltet?

Så vidt jeg kan se er annoncører forpligtet til at respektere nej tak skiltet i den virkelige verden http://www.erhvervsbladet.dk/erhvervsklima/slut-med-ingen-reklamer-tak

Kunne man forstille sig at forbrugerombudsmanden i yderste konsekvens(hvis forbrugerne forlangte det), vil mene at man som forbruger er i sin gode ret til at have en adblock installeret, og at firmaer skal respektere dette?

Det tvivler jeg meeeget stærkt på. Man vælger jo selv at besøge det website man modtager reklamer på. Uopfordrede reklamer tilsendt med posten læner sig jo op af spam, hvor et website vel er mere at betragte som et tilvalgt 'magasin' med hel- eller delvis reklamefinansiering.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237

Hamburg1991:

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Svarer Adblocks ikke lidt til reklamer nej tak skiltet?

Din analogi fejler i og med, at reklamer nej tak skiltet bruges til at undgå, at folk push'er reklamer i hovedet på dig. De reklamer, der er tale om her i tråden er reklamer du selv aktivt skal opsøge. Så nej, jeg har meget svært ved at forestille mig det skulle ske.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt

Hamburg1991, aahhhh, come on, hva? Med den tankegang, så kunne du også plastre et reklamer nej tak skilt i panden på dig selv, tage i Parken og se fodbold, og brokke dig til forbrugerombudsmanden over det ikke blev respekteret? Når du bevæger dig ind på andres ejendom, så må du naturligvis respektere de regler der er, og hvis du vil blokere folk der blokerer dine reklamer, så har du al ret til at gøre det. Det andet er for idiotisk.

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 16:40

WFT ? Nu har jeg haft lidt travlt de sidste par dage, så jeg har ikke rigtig fulgt med, men nu sidder jeg på et hotel i Kbh. og slappe af da jeg jo skal aminotastic i morgen, og så læser jeg lige det her. Min umidelbare tanke var at det må være en joke eller et mediestunt, men det er vist ramme alvor.

Det er vist det man kalder en LOSE - LOSE - LOSE situation. Hvis det slår igennem, vil nogle medier gå ned, andre vil omlægge til brugerbetaling og kvaliteten vil blive forringet mange steder fordi det bliver nødvendigt at afskedige medarbejdere. Kort sagt internettet bliver noget kedeligt lort og man vil for forbruger skulle have pungen op af lommen hver gang man finder noget interessant på nettet - eller det vil sige man ved jo først om en artikel for eksempel er interessant når man har betalt for den (og jeg som udelukkende får mine nyheder på nettet - godt der stadig er TTV). Og når det så er slut med medier der kan snyltes på så dør aidonline jo selv. Og hjælpeorganisationerne står tilbage med et meget dårligt ry som hælere og foretagender med ualmindelig dårlig moral.

Nå men jeg tror nu ikke det her er noget som bliver en realitet, for jeg er temmelig sikker på at det er ulovligt, det de gør er nemlig at gå ind og ændre i et udgivet værk inden eller samtidig med at det når forbrugeren, altså brud på ophavsret. Og derudover er det med sikkerhed dårlig markedsføringsskik.

Men jeg ser da en stor fordel ved det her, Jeg har altid haft svært ved at finde ud af hvilke hjælpeorganisationer der er værd at støtte, for jeg vil da gerne hjælpe andre og specielt mennesker i nød. Men nu ved jeg med sikkerhed hvilke hjælpeorganisationer jeg IKKE skal støtte, for når jeg støtter så er det meget vigtig for mig at der ligger en god moral og etik bag hjælpeorganisationerne, ellers ved man jo ikke hvad de ellers kan finde på.

Jeg ved godt at der så er nogen der siger at det da er det samme som adblockere, og det er både rigtigt og forkert. Det forkerte er at der ikke er noget som snylter på andre og tjener penge ved at stjæle annoncepladsen. Det rigtige er hvis adblocks blev et udbredt fænomen så ville det få samme kedelige konsekvens for vores internet. Hos de fleste websider betaler man for brugen ved at acceptere reklamerne, kan man ikke lide de vilkår er, så må man lade være med at bruge webstedet. Heldigvis er der ikke ret mange der bruger den slags, de fleste er glade for de websider de besøger og ønsker ikke at skade dem. Problemet med aidonline er at her er det en potentiel risiko for at det bliver mere udbredt, fordi det markedsføres af hjælpeorganisationerne og dem vil de fleste jo gerne støtte og så koster det slet ikke noget  (altså ikke direkte og i første omgang) for den enkelte - det er jo kun medierne der miste lidt annoncekroner right? Problemet er bare at de færreste ikke tænker tanken til ende og hvilke konsekvenser det vil få.

- Thomas

Side 38 ud af 60 (595 indlæg)