Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 15 ud af 60 (598 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas:
Jeg skal lige have hentet et par liter cola så vores udvikler kan overleve! Vores kaffemaskine er enda i stykker! Nogle der har en kaffemaskine vi kan låne i Århus C?

Desværre, den står i Kbh. Men sig til hvis I skal have hjælp til HTML :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror også det er hurtigere end at jeg kommer med kaffe helt fra Kjøwenhavn, og så er den nok også halvkold og kedelig til den tid....

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Yagobii:
Jeg forstår et tal, som 1,1 milliard mennesker, der lever under fattigdomsgrænsen.. Havde organisationer, der gør noget for at ændre dette, kun fået 40%, er det stadig ikke noget jeg vil frastøde med det samme.

Jamen så send dem da nogle penge direkte, mand! Hvorfor skal der stjæles fra andres arbejde for at sende dem det, der bliver tilbage af de 80%, når organisationerne har taget deres del, mens tyveknægtene scorer 20%?

Forstår du slet ikke, at vores online aviser, portaler som Amino, min-mave.dk og mange, mange flere ganske enkelt forsvinder, hvis den slags tillades? Og når så bagmændene bag Aidonline har malket det marked, kan de lukke ned og skride. De kommer ikke til at mangle noget.

Send 100 kr. til nødhjælp direkte i stedet - eller lær at undvære en væsentlig del af det indhold, du nyder på nettet i dag. Så enkelt er det"

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yagobii:

Jeg forstår et tal, som 1,1 milliard mennesker, der lever under fattigdomsgrænsen.. Havde organisationer, der gør noget for at ændre dette, kun fået 40%, er det stadig ikke noget jeg vil frastøde med det samme.

Synes du alle midler bliver helliget af målet? Hvad med føromtalte "Pædofile for Fred" - ville du støtte dem? (sikker ikke - du ville sikkert kvalmes ligeså meget over det "koncept" som alle andre anstændige mennesker).

Så, jeg tror godt vi kan blive enige om, at ikke alle midler helliger målet. Spørgsmålet er så, hvor man sætter grænsen. Og hvor det er klogt, at sætte grænsen.

Jeg synes det er rigtig forbandet uklogt, af disse velgørende organisationer, at de på denne måde spiller hasard med deres gode forhold til vigtige partnere - erhvervsvirksomheder, dagblade og andre online medier. Det kan altså godt blive svært for de parter at se hinanden i øjnene, når det næste store "Juleshow" eller lignende skal stables på benen, og organisationerne har brug for hjælp.

Jeg ved at jeg ikke er alene om at mene, at der er rigtig gode juridiske argumenter for, at det AidOnline er ulovligt. Men som sagt er det noget retssystemet må afgøre. Men alene det, at der er sået berettiget tvivl om lovligheden gør, at jeg slet ikke forstår at hjælpeorganisationerne tør gå ind i det her. De skulle da i det mindste have taget det op med f.eks. FDIM eller nogle af de større medier, som det bestemt ikke har nogen interesse i at blive helt vildt uvenner med.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yagobii:

Jeg forstår et tal, som 1,1 milliard mennesker, der lever under fattigdomsgrænsen.. Havde organisationer, der gør noget for at ændre dette, kun fået 40%, er det stadig ikke noget jeg vil frastøde med det samme.

Ja, det gør jeg også, Jonas, men her blander du tingene sammen. Det skal ikke være på bekostning af, at en masse virksomheder lukker. Det er her der drives gæk med brugerne. Det har altid været god forretning at få folk til at FØLE, at de hjælper de stakkels mennesker eller dyr. Men måden det gøres på her er ligefrem KLAMT og der går nogen tid, før folk får øjnene op for det, for via websiden er det skrevet sådan at det er NEMT, GRATIS og godgørende. I øvrigt får brugerne et lille hjerte på deres computer, når de har installeret programmeret. Mon det er deres eget hjerte, de har doneret?

I øvrigt kan jeg b..... mig, når jeg får reklamer fra Kræftens Bekæmpelse om at jeg kan vinde en million, hvis jeg giver et bidrag. Den million ville jeg give tilbage til forskning, det er sgu' vigtigere.

Når de så også skriver at et banner betales pr. visning, så falder jeg af stolen. Jeg har aldrig betalt pr. visning. Jeg betaler får en periode og med AO får jeg ikke banneret vist og dermed ingen kunder i butikken. Forstår du det?

Smile

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Jamen så send dem da nogle penge direkte, mand! Hvorfor skal der stjæles fra andres arbejde for at sende dem det, der bliver tilbage af de 80%, når organisationerne har taget deres del, mens tyveknægtene scorer 20%?

Forstår du slet ikke, at vores online aviser, portaler som Amino, min-mave.dk og mange, mange flere ganske enkelt forsvinder, hvis den slags tillades? Og når så bagmændene bag Aidonline har malket det marked, kan de lukke ned og skride. De kommer ikke til at mangle noget.

Send 100 kr. til nødhjælp direkte i stedet - eller lær at undvære en væsentlig del af det indhold, du nyder på nettet i dag. Så enkelt er det"

Det er ikke mig du skal overbevise Smile

Jeg forstår helt ud det du siger.

Derimod tror jeg, at aidonline får nemt ved at overbevise mange internetbrugere, der hellere vil have "fjernet" en ting mange af dem ikke kan lide(annoncer/selvom de stadig er der), og samtidigt føle aflad, ved at pengene går til velgørende formål. Det er da meget smartere end at sende 100kr, eller at skulle bruge energi på at udveksle breve med en person, du bare gerne ville kunne sige, at du har hjulpet.

Jeg forsvarer ikke aidonline. Jeg ved heller ikke hvor stor en trussel de er endnu.. Jeg ser en ende på gratisbølgen inden for en nær fremtid alligevel, så der er stadig masser af penge at hente på internettet.

I jeres modstand til aidonline(såfremt der officielt samlet bliver en), vil i samtidigt katalysere deres markedsføring.

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis medieberuerne ikke vil røre aidonline så dør de jo, så spørgsmålet er jo hvordan man angriber dem.

Jeg ser det som en kamp at få sådan svindelfortagende lukket.

Tilmeldt 3. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel. Jeg kender teamet bag aidonline og ved de har fået foretaget en ret grundig undersøgelse af lovligheden i projektet inden lanceringen. Man må formode at de godgørende organisationer, der har valgt at samarbejde med dem har gransket denne vurdering og ment at de står på sikker grund. Men det vil da bestemt være interessant at få prøvet i en retsal. Ikke så meget for den konkrete sags skyld ... men mere for at få en tilkendegivelse om hensynet til individets selvbestemmelse skal stilles over eller under hensynet til medie og annoncørers økonomiske interesser.

Det bliver spændende at følge ... personlig tror jeg dette kommer til at have ganske stor impact ... og måske er det vi ser et skift i hvordan web er organiseret ... det første spæde tegn på at web-as-media bliver erstattet af et eller andet micropayment paradigme?

Jeg vil lige sige at jeg fuldt ud forstår og respekterer at mange iværksættere på sitet er irriteret over risikoen for at aidonline 'hugger' omsætning fra deres traffikstrøm ... og ligeledes at annoncører kan være usikre på om de så får value for money. Der er ingen tvivl om at det bliver en form for krig hvor der vil være ofre på begge sider. Men jeg synes bare at situationen samtidig tjener til at belyse en interessant etisk / filosofisk diskussion ... nemlig om hvilke rettigheder man prioriterer højest i tilfælde som dette hvor legitime rettigheder på begge sider kolliderer.

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Yagobii:

til aidonline(såfremt der officielt samlet bliver en), vil i samtidigt katalysere deres markedsføring.

Modstanden udmunder i handling - der overgår alment princip om negativ omtale er bedre end ingen omtale.

"Killing the rich doesn't help the poor"


 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Yagobii:
I jeres modstand til aidonline(såfremt der officielt samlet bliver en), vil i samtidigt katalysere deres markedsføring.

Så ved du meget lidt om, hvad Danmarks online marketers kan, når de er enige om at trække samme vej. Og det er vi.

 

Side 15 ud af 60 (598 indlæg)