Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbanksvindel kan ruinere virksomheder

Side 5 ud af 9 (83 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nielco

TUSINDE TAK..... vi er i fuld gang med at ændre og lukke ned ud fra dine anbefalinger Big Smile

700 gule stjerner til dig herfra Yes

I hast..... Helle

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:45

meJensen:

Christian iMARKETING:

Så derfor ser jeg, indtil at bankerne fjerner denne urimelighed, ikke andre muligheder end at skulle bevæge mig ned i den fysiske bank lige som i "gamle dage" og lave transaktionerne der... nogle ville sige, at det er et tilbageslag i udviklingen Sad

Dette besværliggøres jo endnu mere af, vi er afhængige af at have en filial i nærheden af vores virksomhed eller bopæl.

Og så i disse tider, hvor mange banker udelukkende er netbaseret, og de gamle banker lukker sine filialer fordi der ikke længere kommer forbrugere derned...

Jeg ved godt, at mit forslag var ALT for løsningsorienteret, til at blive taget alvorligt - men nu nævner jeg da altså lige igen: 
Man kan også splitte sin virksomhedskonto op i 2 forskellige konti. Én hvor formuen ligger (hvis man har én) og én med Basører, som man bruger af - og kun den sidstnævnte, har man adgang til via Netbank. 

Herefter ringer man til sin bank og beder dem flytte penge over, når man har brug for det.

Sådan fungerer det - mere eller mindre - i min virksomhed, bortset fra at jeg har adgang til begge konti fra netbank. Hos mig, handler det om, at jeg ikke får renter på min almindelige firmakonto og derfor har oprettet en 'opsparingskonto', hvor har jeg mest muligt penge stående.
Efter denne tråd om sikkerhed, regner jeg dog med at smide den store konto af netbank. Så risikerer man kun sit rådighedsbeløb, ved et eventuelt angreb.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:56

Lone S. Hansen:

[Jeg ved godt, at mit forslag var ALT for løsningsorienteret, til at blive taget alvorligt - men nu nævner jeg da altså lige igen: 
Man kan også splitte sin virksomhedskonto op i 2 forskellige konti. Én hvor formuen ligger (hvis man har én) og én med Basører, som man bruger af - og kun den sidstnævnte, har man adgang til via Netbank. 

Herefter ringer man til sin bank og beder dem flytte penge over, når man har brug for det.

Sådan fungerer det - mere eller mindre - i min virksomhed, bortset fra at jeg har adgang til begge konti fra netbank. Hos mig, handler det om, at jeg ikke får renter på min almindelige firmakonto og derfor har oprettet en 'opsparingskonto', hvor har jeg mest muligt penge stående.
Efter denne tråd om sikkerhed, regner jeg dog med at smide den store konto af netbank. Så risikerer man kun sit rådighedsbeløb, ved et eventuelt angreb.

Det er nøjagtig det, jag har gjort i dag. De var dog godt nok ved at stalle helt, da jeg bad om det, så derfor har jeg fået oprettet en ny konto - men kun som en midlertidig løsning.

Det viser sig åbentbart meget svært at levere en simpel bankkonto uden netbank mere... Indifferent .... og herved er tingene ved at bide sig selv i halen hvis dette ikke bliver løst.

For kan man ikke få en "gammeldags" sikker konto mere så er man jo tvunget til at placere midlerne uden for en bank for at være sikker Confused 

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:19

Lone S. Hansen:

Jeg ved godt, at mit forslag var ALT for løsningsorienteret, til at blive taget alvorligt - men nu nævner jeg da altså lige igen: 

Hvis man har lidt omsætning vil det kræve opkald ugentligt, ellers vil der stadig stå adskillige hundrede tusinde på netbankadgangen.

Det tror jeg ikke at ret banker vil bruge tid på at flytte frem og tilbage pr. telefon, selvom det kunne være rart at sikre de store pengene lidt bedre.

Den eneste rigtige løsning er en sikker netbank adgang eller at banken tager en del af netbankrisikoen, som med private kunder.

Mvh

Mogens

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3020
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 14:52

Jeg har netop talt med min bank.

De tilbød mig sjovt nok ikke deres sikreste produkt til netbanken i dag! Sad I dag har jeg tilknyttet et elektronisk certifikat, som ligger på min computer, kombineret med mit kundenummer, mit brugernavn og mit kodeord. Altså i alt 4 parametre.

Mit elektroniske certifikat er i øvrigt bundet til min computer, så det ikke kan anvendes fra andre end den computer det er installeret på.

Han tilbød mig så, at jeg derudover kunne få oprettet et nøglekort bestående af 80 unikke nøgler, som jeg udover de 4 parametre, skal indtaste hver gang jeg logger på netbanken. Da dette nøglekort er unikke nøgler (og kun foreligger i fysisk form skrevet på papir - med ca. 2,5 mio. forskellige kombinationer), så vil det nærmest være umuligt for en hacker at bryde denne kombination. Netbanken lukker nemlig af for brugeren efter 3 forkerte indtastninger. Så selvom de 4 første kombinationer brydes, så garanterer den 5. at det vil være meget svært at komme ind i netbanken.

Jeg sagde selvfølgelig "ja tak" til denne ekstra sikkerhed. Så nu har jeg altså 5 parametre, hvoraf den ene er en fysisk kode, som forældes i samme øjeblik den indtastes på computeren.

Jeg er overbevist om, at jeg er sikker med min netbank i fremtiden. Især når det kombineres med et godt Security Center på min computer.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:27

meJensen:

Jeg har netop talt med min bank.

De tilbød mig sjovt nok ikke deres sikreste produkt til netbanken i dag! Sad I dag har jeg tilknyttet et elektronisk certifikat, som ligger på min computer, kombineret med mit kundenummer, mit brugernavn og mit kodeord. Altså i alt 4 parametre.

Mit elektroniske certifikat er i øvrigt bundet til min computer, så det ikke kan anvendes fra andre end den computer det er installeret på.

Han tilbød mig så, at jeg derudover kunne få oprettet et nøglekort bestående af 80 unikke nøgler, som jeg udover de 4 parametre, skal indtaste hver gang jeg logger på netbanken. Da dette nøglekort er unikke nøgler (og kun foreligger i fysisk form skrevet på papir - med ca. 2,5 mio. forskellige kombinationer), så vil det nærmest være umuligt for en hacker at bryde denne kombination. Netbanken lukker nemlig af for brugeren efter 3 forkerte indtastninger. Så selvom de 4 første kombinationer brydes, så garanterer den 5. at det vil være meget svært at komme ind i netbanken.

Jeg sagde selvfølgelig "ja tak" til denne ekstra sikkerhed. Så nu har jeg altså 5 parametre, hvoraf den ene er en fysisk kode, som forældes i samme øjeblik den indtastes på computeren.

Jeg er overbevist om, at jeg er sikker med min netbank i fremtiden. Især når det kombineres med et godt Security Center på min computer.

Det lyder smart Smile

Men så skal du have en ny liste tilsendt efter hver måned hvis du logger ing små 3 gange om dagen?

Hvad hedder din bank?

Mvh,

Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:32

Jeg giver ikke meget for de ekstra dimser fra din bank. Det stiller dig ikke en skid bedre den dag det så måske alligevel går galt.

Hvad tror du banken siger når du ringer og din bankkonto er blevet tømt? Jeps, det samme som i dag - det er dit problem. Og skulle du mistænke at det er DERES systemer der er hul i så skal du du bruge en millioner på advokater for at bevise noget som helst ... men, da alle dine penge er væk kan du jo ikke det. I Danmark har dem med flest penge mest ret.

Nej, den eneste løsning er, at bankerne giver samme beskyttelse til virksomheder som private har

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:39

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg giver ikke meget for de ekstra dimser fra din bank. Det stiller dig ikke en skid bedre den dag det så måske alligevel går galt.

Hvad tror du banken siger når du ringer og din bankkonto er blevet tømt? Jeps, det samme som i dag - det er dit problem. Og skulle du mistænke at det er DERES systemer der er hul i så skal du du bruge en millioner på advokater for at bevise noget som helst ... men, da alle dine penge er væk kan du jo ikke det. I Danmark har dem med flest penge mest ret.

Nej, den eneste løsning er, at bankerne giver samme beskyttelse til virksomheder som private har

Kunne ikke være mere enig.

Nu er politikerne ifølge erhvervsbladet i dag ved at vågne op...

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 15:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil lige komme med et lille indlæg omkring sikkerhed på computeren:

1. Sørg for at have et altid opdateret AntiVirus/AntiMalware/AntiSpyware program installeret på computeren
  2. Scan jævnligt (f.eks. ugentligt) computeren med en/flere andre producenters online scanner.
  3. Hvis uheldet er ude, skift alle kodeord fra en anden ikke inficeret PC (scan den først, jvf. pkt. 2).
  4. Re-installér den inficerede computer. Stol >aldrig< på at den er renset 100%....
  5. Er det ikke muligt at re-installere, start op i fejlsikret tilstand og scan derfra (Boot evt. fra en boot CD)

På nedenstående liste er der links til f.eks. gode scannere/programmer:

Onlinescannere:

Programmer til download og direkte scanning:

Godt gratis AntiSpyware program:

Ovenstående liste er langt fra komplet. Men den er et godt udgangspunkt for at checke efter snavs på computeren.

Jeg er næsten sikker på at hvis alle der læser denne post scanner deres PC med alle ovennævnte, så vil der på 60% findes noget på deres PC der kan klasificeres som mindre godt.

Værsgo af scan!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:00

Alle tiders indlæg Smile

Hvordan kan jeg vide, at alle disse programmer er gode og ikke i stedet lægger trojanere på min pc?

For så er jeg lige slået tilbage til start og har mistet alt da banken ikke dækker mine forsøg på at gøre det rigtige Confused

Mvh,

Christian

Side 5 ud af 9 (83 indlæg)