Jeg har skrevet et kort blogindlæg om en ud af mange grunde, som jeg mener er med til at give Martin succes. Du kan læse det her på Blog redeluxe, hvis du har lyst.
Gør du selv som Martin eller venter du tålmodig på din succes???
En mand stiller sig op på et gadehjørne i mængderne af folk i det indre New York. Højt råber han ud til mængden: "Kom og betal mig 5 cent, så skal jeg fortælle jer hvordan man hurtigt bliver rig. Folk stimlede til og når så folk spurgte ham hvordan de skulle gøre det hviskede han ganske sagte hver af dem i øret: "Bare gør som jeg gør nu!"
Sjovt nok, er ovenstående indlæg i et forum baseret på en af Thorborgs virksomheder.
Køber nu ikke ovenstående indlæg, for mig handler det om værdi, og det synes jeg nu der er masser af i de virksomheder Thorborg har. Hvis man mener man kan gøre det bedre, er det jo et frit marked
Forslag herunder tror jeg altid vil være kærkommen
Sjovt nok, er ovenstående indlæg i et forum baseret på en af Thorborgs virksomheder.
Så vidt jeg husker har Amino været en underskudsforretning i lang tid. Ved ikke om den stadigvæk er det. Dog er den en måde at samle "alle os" som gerne vil være rige.
Så vidt jeg husker har Amino været en underskudsforretning i lang tid. Ved ikke om den stadigvæk er det. Dog er den en måde at samle "alle os" som gerne vil være rige.
Godt nok er Amino en god markedsføringskanal, men jeg er nu ret sikker på at Martins reele hensigt er at hjælpe andre iværksættere.
Om man direkte bliver rig af amino eller indirekte tilfører sig selv og andre mere værdi, er nok forskelligt for den enkelte sidstnævnte gør mig selv rig på mange niveauer, her og på andre områder i livet. Men klart forumet giver plads til iværksætter ideer, hvilket jo er herligt.
Hvorledes Amino som forretning er lagt an, og om de har underskud eller ikke ved jeg heller ikke noget om, og har i bund og grund ikke min store interesse. Underskud derimod i en forretningsmodel som Amino (udfra de jeg kan se på siden her), er dog ikke et endegyldigt parameter for hvorvidt det er og bliver en succes.
Eksempel
Amazon kørte eksempelvis i dens spæde år (uden direkte sammenligning) også med meget begrænset profit marginer, hvilket var højt værdsat af investorerne, da det jo viste sig at være den rigtig forretningsstrategi
Det forlyder, at Amino har vendt minus til plus, så den i hvert fald balancerer eller tjener penge.
Dog tror jeg, at for Martin er Amino mere et hjertebarn end en guldkalv og bør betragtes som sådan. Vi kommer nok aldrig til at høre, at Amino bliver solgt til en investeringsfond for et 10 cifret beløb og jeg håber det heller ikke.