Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor har Martin Thorborg succes?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Flemming, er du ingeniør?Big Smile

Næ, det kan jeg ikke prale af - men jeg er meget autodidakt! Cool

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Dit blogindlæg om Martins succes er særdeles interessant.
Ikke så meget fordi det giver os forklaringen på Martins succes - for det er jeg ikke overbevist om, at det gør :-)

Du kommer nemlig "kun" med nogle subjektive GÆT på, hvad der er årsagen til Martins succes:

"alle de nye interessante ting, som han falder over, dem prøver han af."
Gør han? Måske har du ret. Det vil såmænd ikke komme bag på mig! Men det modsatte kan lige så godt være tilfældet - at Martin IKKE kaster sig over alt interessant, han falder over. Måske er han tvært imod bare kanongod til at gennemskue, hvad der er værd at kaste sig over og hvad man skal lade ligge.

Og du skriver jo også, at "Efterfølgende bruger han tid på dem, som han vurdere, der er potentiale i."
Ja. Men gør alle ikke det? At mange fejlvurderer, er en historie for sig. Men kan vi finde eksempler på folk, der har kastet sig ud i en ny ídé UDEN først at have vurderet og konkluderet, at der er potentiale i ideen?

"Han er ikke bange for at prøve nye ting, og det burde du heller ikke være."
Er han ikke? Igen... det vil ikke undre mig, hvis du har ret i påstanden om Martin. Men hvor har du den fra? Hvad baserer du den på?
Det kan også være, at Martin er lige så bange som de fleste for at prøve nye ideer. Forskellen er måske først og fremmest, at Martin trodser angsten?
Hvad ved vi om det?

Og måske handler det slet ikke om ikke at være bange for at prøve nyt? Måske skal vi bare acceptere angsten. Kan det tænkes, at det ikke er så dumt endda at være (bare lidt) bange for at porøve nyt. Måske er det vigtigere at sige til sig selv: Gør det alligevel - PÅ TRODS af angsten.

Tilbage til forklaringen på Martins succes. Du og jeg kan komme med utallige (endog modstridende) forklaringer på, hvad der er årsagen til Martins succes.
Vi kan gribe dem frit i luften. Men er det interessant, hvis vi ikke lægger viden bag?

Hvis du har ret i dine påstande, måske fordi du har hørt Martin selv sige tingene, kunne jeg godt tænke mig at få at vide, at "det har Martin selv sagt...". Jeg kunne med andre ord godt tænke mig, at der var lidt mere ballast bag din forklaring på Martins succes.
For lige nu ved jeg ærligt talt ikke, om det er frit opfundne gætterier. Eller, om der virkelig er grundlag for dine påstande om Martin?

Jeg kan ikke lade være med at få den tanke, at hensigten med dit indlæg egentlig slet ikke er at forklare Martins succes. Det er ikke dét, der er dit egentlige mål., Så ville jeg i hvert fald forvente, at det var gjort bedre og langt mere professionelt.

Dit indlæg er snarere et eksempel på, hvordan man med et smart kneb (jeg bruger det gerne selv!) kan skumme fløde ved at sutte på andres navn eller succes.

Den virkelige lektion i dit indlæg er i givet fald slet ikke Martin og/eller hans succes. Det er i højere grad et godt eksempel på, hvad man kan få ud af at tage et kendt navn - helst ét, som ens målgruppe interesserer sig for, læser om og Googler på - og så antyde eller love sine læsere, at de kan få gådens løsning (sådan får man succes!). Bare læs mit indlæg om berømtheden.

Keine hexerei.... ;-)

Det sure er bare, at du IKKE overhovedet giver os en overbevisende eller troværdig forklaring på Martins succes.
Men du har vist vejen til, hvordan man kan markedsføre sin blog og sit website.... ved at skrive SEO-venlige overskrifter og hælde fem linjer omtale på af det, ens målgruppe interesserer sig for og gerne vil tale om.

Spørgsmålet er så, om ens målgruppe vil være tilfreds med så lidt? Personligt føler jeg mig snydt, fordi jeg faktisk forventede at få et seriøst bud på årsagen til Martins succes. I første omgang konkluderede jeg, at "fuck... jeg er hoppet på en limpind". Det her er jo Kejserens nye klæder!

Ved nærmere eftertanke er din blog et eksempel på, hvordan det KAN gøres, hvis man vil lokke kunder til via SEO og link.
Spørgsmålet er så, om metoden er god i det lange løb? Jeg ville ikke turde løbe ret langt ad den bane.

Og dog... tror sgu jeg vil skrive et blogindlæg om din blog på min blog - mon ikke jeg i det mindste kan trække nogle kunder ind i butikken og skumme lidt fløde ved at skrive om, hvordan det bedste reklamebureau lokker læsere til bloggen *S*

Mvh. Lisbeth Scharling

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 17:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis Kjærgaard:

Jeg har skrevet et kort blogindlæg om en ud af mange grunde, som jeg mener er med til at give Martin succes. Du kan læse det her på Blog redeluxe, hvis du har lyst. Smile

Gør du selv som Martin eller venter du tålmodig på din succes???

Dennis, med al respekt for dig (for det har jeg virkelig :-)), så ud fra din korte tekst om Martin, kan jeg sige, at jeg gør nøjagtig det samme. Idea

Om jeg har succes eller ej, lader jeg stå uberørt, men jeg kan sige så meget, at jeg er nødt til at vente tålmodigt på den Confused

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:48

Mit bedste bud på, hvorfor Martin Thorborg har succes er, at han handler på idéer istedet for at kun at tænke - noget jeg i øvrigt mener, kendetegner enhver god iværksætter.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 18:02

Hej Bjarke

Nu vil jeg hverken afkræfte eller bekræfte om Thorborg handler  på ideer i stedet for at tænke, dette kan han selv svare meget bedre på.

Det at handle er i sig selv vældig positivt, men desværre viser statistikkerne for opstart af selvstændig forretninger jo, at det i sig selv ikke giver succes, desværre er der mange der lukker. En mere optimal måde og kendetegn ved en iværksætter vil være en tanke/filosofi som denne. (Hvilket jeg i øvrigt mener kendetegner de virksomheder som Thorborg har startet)

FSG

F: Find ud af hvad folk vil have

S: Skaf det

G: Giv folk det

Rækkefølgen er essentiel, desværre har mange iværksætter handlet eller handler (inklusiv jeg selv) udelukkende ud fra en god ide, evne, talent tilbud om nogle billige varer e.l. hvilket ikke betinger en succesfuld forretning. 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:33

Kim Kampp:

Nu vil jeg hverken afkræfte eller bekræfte om Thorborg handler  på ideer i stedet for at tænke, dette kan han selv svare meget bedre på.

Jubii, Spamfighter (+ *fighter), Amino etc. er nok til at overbevise mig om, at han er en "handler".

Kim Kampp:

Det at handle er i sig selv vældig positivt, men desværre viser statistikkerne for opstart af selvstændig forretninger jo, at det i sig selv ikke giver succes, desværre er der mange der lukker.

Det har du fuldstændig ret i. Og hvis kun 10% af idéer bliver til en god virksomhed, er det bare om at skynde sig igennem de 9 der ikke bliver til noget Smile

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:44

Han har succes fordi han brænder for det han laver, og går helhjertet ind for hans projekter.

Min tidligere makker sagde altid....
En intilligent person keder sig aldrig, de har altid projekter igang som de brænder for.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 18:47

Hej Bjarke

Jeg påstår ikke at Thorborg ikke handler, og at det ikke er rigtigt at følge sit kald eller gøre det man virkelig føler for. Er af den overbevisning, at det er fundamentalt for ens egen personlige ”succes”.

Dog er jeg sikker på at Thorborg ligesom så mange andre iværksættere får nye ideer hele tiden, men dette betyder ikke, at han eller andre handler på alle ideerne.

Kort sagt mener jeg det er klogt at handle ud fra en fornuftigt strategi om, hvor man kan finde størst indpas med sin forretning i forhold til sig selv og sin omverden. Lyder meget simpelt og logisk, men desværre tror jeg ikke det er det, som mange gør eller har gjort (inklusiv jeg selv).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14

Hvad er succes? Ja Thorborg har klaret sig godt, men jeg føler ikke at han har fortjent den Gudestatus som han har herinde på Amino. Eller det må i vel selv om. Jeg mener dog ikke at han er i samme forretningsklasse som mange af de andre store danske forretningsfolk.

Han er ingen Jesper Buch, Morten Wagner, Carsten Mikkelsen, Janus Friis. I mine øjne prøver han på at score lidt håndører her og der på JER på OS, brugerne af dette site. Folk som gerne vil være iværksættere. Småfolk. Det er da også helt fint.
Han har da gjort det godt. Han lever sikkert et godt liv. Dog er det ikke det jeg sigter efter. Der vil jeg klart hellere prøve at ligne Morten Wagner og de herrer der. I mine øjne sigter Martin for lavt. Og han lærer folk herinde det samme. Det kan være han ændrer sig lidt i Amerika Smile

Og NEJ. Dette er ikke jantelov. Det vover i lige på at kalde mit indlæg Big Smile Jeg er alt andet end jante!

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Greyzone:

Han er ingen Jesper Buch, Morten Wagner, Carsten Mikkelsen, Janus Friis. I mine øjne prøver han på at score lidt håndører her og der på JER på OS, brugerne af dette site. Folk som gerne vil være iværksættere. Småfolk. Det er da også helt fint.

Jeg synes ikke det kan sammenlignes. De herrer du nævner, brænder for deres forretning og ikke iværksætteriet i sig selv. Det er her forskellen ligger mellem dem og Martin. Martin er jo som bekendt 'iværksætter til han dør' og her ligger hans kærlighed. Ikke til Jubii, som han solgte eller Spamfighter for den sags skyld; det er 'bare' forretning.

Han har - i modsætning til andre - et helt andet koncept og det er at belære os småfolk om, hvordan vi skal få succes og han HAR jo noget at have det i. Han har næppe den samme gudestatus, som han havde i Jubii-tiden, men det er det, han bliver husket for. De andre store kanoner, ville dårligt nok kigge ned på os, da de har for travlt med deres egne forretninger og kærlighed til dem. Martin vælger så at tjene penge på iværksætteriet i sig selv og det har han så også formået at gøre til en forretning - det er da flot, ikk?

Og så kender jeg ikke andre forretningsrådgivere som Martin, der kan råbe så højt, at han får et lands opmærksomhed. Yes

Og jeg vil bestemt ikke kalde dig for jante - dit indlæg er relevant nok Smile

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)