Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Omkring SMBA-selskaber

Side 17 ud af 19 (190 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

...

Jeg ville nok ændre dit indslag og fjerne navnet på det eksempel-firma du har skrevet eller ændre det, da der er et reelt firma der hedder det (dog ikke smba), og amino er meget søgemaskinevenlig. Bare for ikke at spolere noget for andre.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:06

- det er selvfølgelig uheldigt, at der findes en enkeltmandsvirksomhed med samme navn, men han er nu ikke i smba.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:10

LuckyCharm:
Jeg ville nok ændre dit indslag og fjerne navnet på det eksempel-firma du har skrevet eller ændre det, da der er et reelt firma der hedder det (dog ikke smba), og amino er meget søgemaskinevenlig. Bare for ikke at spolere noget for andre.

Skype-Smile

Jacob er måske ikke så opmærksom på, at der er virkelige personer / virksomheder, som har navnesammenfald med de fiktive personer i det eksempel, som Jacob bruger for at underbygge sin argumentation. Dette sammen med Amino.dk's markante synlighed i Google kunne måske gøre, at en søgning på det af Jacob benyttede fiktive navn, ville medføre at dele af hans eksempel ville rangere højere end den virkelige virksomheds hjemmeside. Skype-Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:10

- det er selvfølgelig uheldigt, at der findes en enkeltmandsvirksomhed med samme navn, men han er nu ikke i smba.

Mon ikke der tænkes på PASSIV SMBA som jo netop udbyder passive........

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 13:16

John Nielsen, Nielco IT :

LuckyCharm:

Skype-Smile

Jacob er måske ikke så opmærksom på, at der er virkelige personer / virksomheder, som har navnesammenfald med de fiktive personer i det eksempel, som Jacob bruger for at underbygge sin argumentation. Dette sammen med Amino.dk's markante synlighed i Google kunne måske gøre, at en søgning på det af Jacob benyttede fiktive navn, ville medføre at dele af hans eksempel ville rangere højere end den virkelige virksomheds hjemmeside. Skype-Wink

Ja og det skal man være opmærksom på og være moden nok til at vurdere. Det var derfor jeg foreslog ham at ændre navnet / fjerne det før Google fanger indslaget.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:27

hvordan ændrer jeg et indslag??

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:29

Nåee, PassivSmba, det havde jeg ikke tænkt på.

Er der nogen der hedder det??

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:29

hvordan ændrer jeg et indslag??

Ved det indlæg, du ønsker at rette, kan du gøre følgende:

Klik på knappen Mere...
Klik på Ret

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:32

... der er ikke nogen knap. der hedder ret på en tidligere side...

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 00:36

Skattekonsulenterne:

§8 udbytte af selskabet

deltagernes udbytte i selskabet skal være uafhængig af en evt. indskudt kapital. Dette deles ligeligt imellem deltagerne Se det kan jo give alvorlige problemer i praksis hvis en deltager ikke vil lægge det samme arbejde som øvrige deltagere i selskabet. Vedkommende skal stadigvæk have samme andel.

Sådan et vilkår er mest velegnet i en sammenhæng, hvor parterne er interesseforbundne og har et lavt konfliktniveau. Der det ikke gennemtænkt.

Skattekonsulenterne:

§9. Indtrædelse

Deltagere kan indtræde, hvis de har selskabets interesse punkter inden for selskabets formål. Deltagerne skal Godkendes af den udpeget Direktion. Dvs. enhver kan indtræde i selskabets drift. Og så kan de ikke alligevel hvis de ikke godkendes af direktionen. For det første er det tomt. For det andet: Hvad så når direktionen er uenige.

Denne bestemmelse ser jeg ikke noget problem i. Den svarer til den normale formulering i ideelle foreningers veddtægter om, at som medlem kan optages enhver, der kan støtte foreningens formål. Selvom det ikke står skrevet ned i en ideel forenings vedtægter, så er der praksis for, at foreninger kan nægte at optagelsessøgende medlemsskab. Mit bud er, at bestemmelsen her vil blive fortolket på samme måde. Og hvis direktionen ikke kan blive enig? Det behøver den da ikke at være. Kollektive organer træffer som regel afgørelse efter vedtægternes regler herom, som regel ved stemmeflerhed.

Skattekonsulenterne:

§9.1 Udtrædelse

Udtrædelse kan ske efter indsendt opsigelse til selskabets general forsamling. Når opsigelsen er Godkendt har deltageren ret til at få adgang/udbetalt sit indskud tilbage. Herved kan en deltager jo løbe fra sine forpligtelser, eksempelvis gæld der er opstået i selskabet og lade de andre hænge på resten.

En selskabsdeltager bør naturligvis ikke kunne hæve sin andel af selskabets underskud :-)

Det har nok ikke været tilsigtet at designe nogle spilleregler, der belønner destruktiv adfærd i en krisesituation. Men det er vist sket her. Bestemmelsen spænder decideret ben for rekonstruktionsforsøg. 

Side 17 ud af 19 (190 indlæg)