Hej Anders
Der er vist et par punkter, vi ikke er helt enige om!
Svindel kan jo forekomme i enhver selskabsform, uanset om det er Smba, Aps eller A/S.
Tænk bare på Nordisk Fjer eller er det allerede glemt???
Enhver kan lave et Aps og ved at indskyde 125.000,- og dagen efter hæve dem igen, hvor er forskellen til et Smba?
Ja, svindel kan forekomme, men det er da strafbart, akkurat ligesom at lave ulovlige aktionærlån, som du jo vil gøre ved at hæve indskudskapitalen i et ApS (Iøvrigt pr. 1/3 2010 kr. 80.000), hvor der netop er statueret bøder af Højesteret i denne forbindelse ligesom SKAT også har fået øje på denne trafik, med rimelige uoverskuelige konsekvenser.
Jeg mener egentlig at man er mere ærlig når man starter sin lille virksomhed som et Smba, så
signalerer man at det er startet uden indskudskapital. Og det tror jeg vi er mange der har måttet gøre i disse tider hvor bankerne ikke vil låne penge til andre end dem der har rigelig i forvejen.
Vi ved til gengæld at det er hårdt arbejde at få en virksomhed til at køre for sine egne små håndører,
og vi ved at troværdighed og ærlighed er den eneste vej til ducces, med virksomheden.
jeg er lidt meget træt af at man hele tiden bliver mistænkelig gjort fordi man har startet helt fra bunden af for egne midler i et Smba.
Kan i følge mig?
Jeg ved ikke lige, hvad du mener med ærlig i forbindelse med et SmbA, men man bliver nødt til at forholde sig til virkeligheden, herunder mulighederne overfor sine interessegrupper eks. banker, leverandører m.v., idet de jo også forholder sig til et selskab, hvor der ingen mulighed er for "troværdige" oplysninger (offentliggørelse af regnskab, aktionærlån lovlige, ingen krav til kapital, ingen revisionspligt).
Det er derfor ikke så meget personerne i selskabet, der bliver mistænkeliggjort, men derimod den gældende lovgivning omkring SmbA, der er årsagen. Der jo heller ingen tvivl om, at der findes mange SmbA'er som kører fuldstændig korrekt efter reglerne.
Det at køre virksomhed i SmbA kræver en ekstra indsats, hvorfor man som selskabsejer må gøre sig dette helt klart inden starten, således man har en handlingsplan, når man rammer en problemstilling i denne forbindelse.
Hilsen