Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Omkring SMBA-selskaber

Side 7 ud af 19 (190 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skattekonsulenterne:
du (og Thorbjørn) selv bruger så meget tid på disse SMBA drøftelser og spammer forum på kryds og tværs, fordi det er noget I tjener penge på ?

Skattekonsulenterne:
ordi I har opstartet den i form af at spamme alverdens tråde med de faste SMBA standard-tekster. 

At kalde andre spammere eller deres indlæg for spam kan opfattes som injurier og bagvaskelse, hvor strafferammen er op til 2 års fængsel med 5 års forældelse grundet strafferamen.

Du selv har gjort det nogle gange. Peter Revisor gør det jævnligt.

Per dags dato har du skrevet 3943 indlæg i Amino, skilter med dit erhverv og skriver slagsfremmende indlæg hvor-som-helst det kan være relevant.

Det bebrejder jeg dig normalt ikke, men nu hvor du skælder MIG ud for at tjene penge på mine få indlæg, må jeg bare konstatere, at din argumentation er fuldstændig ABSURD. Det er den jo desværre ofte.

Jeg selv har skrevet 265 indlæg og Thorbjørn har skrevet 226.

Skattekonsulenterne:
Har du bare ingen humoristisk sans.

Det er ikke sjovt at blive sværtet til.

Skattekonsulenterne:
at der findes en modstandergruppe på SMBA

Du har nu i flere år strittet imod og dine indlæg følges normalt op af støttegruppen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:09
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

3.943 indlæg. Det var ellers ikke så lidt. Det er ikke noget jeg går op i at føre statistik med og jeg skriver ikke mine indlæg med det formål at sælge en vare. Jeg har mere end rigeligt at lave med de opgaver jeg har og bruger mere Amino som inspiration til kursusprogrammer + til at holde mig i gang på nogle områder som jeg måske ikke så ofte støder på i dagligdagen fordi de opgaver jeg laver i dagligdagen er hvad jeg populært kalder mere "hard-core".

Det kan jeg jo sagtens sige vil du så sige men bemærk lige 1) at jeg helt bevidst aldrig nogensinde har sat tags m.v. på mine indlæg hvorved jeg ville kunne opnå en mere synlig position på google og 2) At min signatur direkte omtaler rådgivning til revisorer og advokater. Havde det nu handlet om at sælge som du antager så burde jeg vel have skrevet rådgivning til iværksættere. 3) Jeg har formentlig totalt set faktureret mindre på "Amino-kunder" end et typisk årshonorar for en revisor og gør jeg op hvad jeg har brugt på at tale med Aminofolk uden honorar så er der klart underdækning Big Smile.  Med hensyn til antallet af indlæg så siger det jo sig selv at dig og Thorbjørn ikke kan have skrevet ligeså mange indlæg som eks. jeg, Klovn m.fl. har gjort; Fordi I kun skriver om SMBA selskaber (og Tøjners priser/friitd) jpå Amino. Når vi taler om regnskab, revision, skat, jura m.v. så fylder SMBA-diskussionen utroligt lidt. Samtidig er det så også udtryk for at I ikke har lavet  "bevidstløs spamming". Det skal retfærdigvis også med. Men det havde klædt jer bedre om I havde været/var lidt mere nuanceret så der ikke gik SMBA i det hele. 

Hvad Klovn angår så skal du være klar over at Klovn og jeg (+ sikkert også en masse andre) respekterer dig fordi vi kan se og efterhånden ved at du brænder for SMBA'erne og at det ikke kun handler om "mammon". Det gælder faktisk også for os andre, herunder mig selv, jf. ovenfor. Det jeg har fået via Amino er et godt netværk indenfor mit fagområde (+ gode leverandører) som jeg iværdsætter meget højt + at jeg har etableret kontorfællesskab med en af dem hvad vi begge kan se nogle fordele i.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:23
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Ejler Ottesen:
som han vedvarende omtaler negativt og under dække

Jamen så lad os da sætte ansigt på Klovnen.....Big Smile

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:42

Klasse ! Big Smile 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:48
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bemærker i nedenstående videoklip, at Ejler Ottesen er helt på linie med Jacob Tøjner i spørgsmålet omkring hvorvidt et SMBA kan kendes ugyldigt, hvis de formelle rammer for et SMBA ikke er tilstede.

http://video.dkuug.dk/2007-10-11-smba/smba-eo.mpg
       (ADVARSEL: LANG 40 minutter - men underholdendeGeeked)

Hvis du er tålmodig og når 20 minutter ind i udsendelsen vil du bemærke, at Ejler Ottesen tager udgangspunkt i TRYG SMBA.  Ejler Ottesen nævner at TRYG SMBA til trods for navnet SMBA i virkeligheden er en forening. Ejler Ottesen fortælle videre i sit foredrag, at  det at det ikke er et SMBA vil medføre problemer, hvis advokaterne tog fat i spørgsmålet....

Hvorfor så den holdningsændring i dag, hvor Ejler Ottesen undsiger samme synspunkt fra Jacob Tøjner?  Svaret skal måske findes i at da Ejler Ottesen holdt det pågældende foredrag havde han stiftet 3 -  4 SMBA-selskaber (3 af disse hans egne). Siden har det vist sig at være en lukrativ forretning  for ham at stifte SMBA-selskaber.

Trist når oprigtig idealisme bliver til ukritisk salg, salg og salg....  Endnu mere bekymrende er det at Thorbjørn Henriksen og Ejler Ottesen ,som sammen driver Aktino Skattetransaktioner, i den grad har givet udtryk for forskellige opfattelser i forhold til SMBA i denne tråd.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 10:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik

Du blander tingene sammen. Der er en selskabsretlig kvalificering og en skattemæssig kvalificering. Erhvervs- og selskabsstyrelsen tager sig af den selskabsretlige kvalificering og skattemyndighederne tager sig af den skattemæssige.

Erhvervs- og Selskabsstyrelsen og skattemyndighederne behøver ikke komme frem til samme resultat. Det skete netop med Tryg SMBA.

Mvh

Aktino skatterådgivning

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Præcis Thorbjørn - det er jeg skam helt på det rene med.

Ejler Ottesens bemærkning falder netop i forbindelse med den selskabsretlige klassificering af TRYG SMBA.

Henrik

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 17:39

Vi har 4 mennesker der faktisk er hurtige når vi skriver her på amino SMBA selskaber.

2 af dem er imod at man laver det og de 2 andre vil gerne havde man laver det.

de 2 som er imod er fordi, der ikke er krav om aut. revi.

de andre 2 som er for er forde de sælger smba selskaber på nettet.

Ved at de kære 4 menneksker bekriger hianden Skader dem selv...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SMBA selskaber er på vej frem i danmark, selv i transportbranchen her kan jeg nævne en stor aktør og det er 3x34.

Nogle vælger at bruge aut. revi, og andre ikke.

Nogle køber internet SMBA og andre gør ikke.

Hvad med at komme med noget nyttigt istedet for og imod  "man skulle snart kalde dem SMBA Gruppen"

Vi står selv og er ved at ændre vores virksomhed til et SMBA, men har ikke fundet ret meget hjælp.

Mvh

Dennis, Desirees Mand

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:01
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Tak for et dybsindigt indlæg i en debat omkring baseret på et konkret lovforslag ( L171). Denne tråd har ikke noget at gøre med for eller imod med derimod tolkning af et lovforslag.

Hvis du gad bruge lidt tid på Amino vil du finde mange tråde om fordele og ulemper om stiftelse af SMBA - men det har aldrig været issuet i denne tråd. I modsætning til dig finder du ingen af "kritikerne", der hovedløst anbefaler eller fraråder konkrete selskabsformer, herunder SMBA'ere  her på AMINO. Det kræver  som oftest mere information om hvad man har tænkt sig med sit firma fremoverr, ligesom det ikke i alle situationer er problemfrit at omdanne et SMBA til et ApS på et senere tidspunkt, hvis det er det man tænkt sig....

Dernæst vil du ved at følge trådene se at der blandt "kritikerne" i flere tilfælde er peget på SMBA som en mulig løsning i konkrete sager.

Jeg må også bemærke, at der blandt "kritikerne" i denne tråd har særlige hensyn at tage i forhold til om der skal udøves revision eller ej.

Hvis du vil have hjælp så er dette ikke tråden. Du kunne jo eventuelt ringe til Ejler Ottesen, Thorbjørn Henriksen eller Jacob Tøjner hvis du vil have hjælp.

Mvh

Henrik

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:03
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

- Jeg er nu ret ligeglad med hvorvidt et selskab anvender revisor eller ej - det er efter min opfattelse ikke afgørende for valg af selskabsform..

- 3 x 34 er et amba og ikke et smba...

Side 7 ud af 19 (190 indlæg)