Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

[*] Så kræv dog betaling for pokker!

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Godt indlæg Flemming!Yes

Man går jo heller ikke i et supermarked, køber dagligvarer, og så får man 30 dages kredit.

Du deponerer vel ikke dine skillinger før du fylder din indkøbsvogn når du handler i et supermarked..!!

mvh

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:00

Lanther:

Peter - Revisor:

Godt indlæg Flemming!Yes

Man går jo heller ikke i et supermarked, køber dagligvarer, og så får man 30 dages kredit.

Du deponerer vel ikke dine skillinger før du fylder din indkøbsvogn når du handler i et supermarked..!!

mvh

Nej, der betaler man jo ved udgangen, ikke sandt? Jeg har aldrig hørt om, at man kan få et girokort med Cool

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:01

Det holder ikke b2b hvis du har en webshop og handler med virksomheder/kommunen.

Jo men det ville koste omsætning, det er 100 % sikkert, for jeg har prøvet !!!

Mange virksomheder har ikke dankort m.m. tilknyttet virksomheden, og bede dem overfører pengene først......ja så er der helt sikkert andre der gerne vil sælge dem produkterne med kredit.

B2C enig
B2B No way, ikke i min verden

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:02

Lanther

Tag et kig rundt om i verden og se hva kredit, långivning, spekulation osv har ført til... Synes du ik selv det er på tide at begynde at overvej hvordan man laver forretninger?

Desuden betaler man ved udgangen i et supermarked, ergo får man ik varerne før der er betalt ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:04

Kenneth Boysen

Nu er det os meget sjældent at en kommune snyder, vil jeg så vove at påstå...

Ja det koster omsætning, men når den omsætning du taber alligevel ender på kontoen for tab pga manglende indbetalinger er det vel lige meget i sidste ende, med mindre man bare har 200% fokus på at omsætte så meget som muligt, koste hva det koste vil.

Og hvis det er så lad da dine konkurrenter tabe pengene, det koster ik dig noget i sidste ende ;D

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 17:04

Lanther og Olsen,

Min tanke med indlægget var at få nogle til at overveje deres handelsbetingelser godt og grundigt. Især hvis vi taler om, at de skal ud og bruge penge inden at de får nogen fra kunden.

Når det gælder varer og kunden er helt ny og ukendt for mig - hvorfor skal jeg så yde ham kredit? Jeg kender ham jo ikke overhovedet. Han kan betale senest ved modtagelsen.

Når det gælder tjenesteydelser, så mener jeg da helt klart, at man kan forlange at få nogle milepælsbetalinger eller løbence aconto fremfor at kunden først skal betale når hele arbejdet er gjort.

Selv synes jeg at det er et helt rimeligt krav at blive mødt af. Det viser at min leverandør har styr på sine ting og at jeg som kunde ikke betaler for at de har en masse dårlige kunder, som de ikke får betaling fra.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 17:07

Kenneth Boysen:

Det holder ikke b2b hvis du har en webshop og handler med virksomheder/kommunen.

Jo men det ville koste omsætning, det er 100 % sikkert, for jeg har prøvet !!!

Mange virksomheder har ikke dankort m.m. tilknyttet virksomheden, og bede dem overfører pengene først......ja så er der helt sikkert andre der gerne vil sælge dem produkterne med kredit.

B2C enig
B2B No way, ikke i min verden

Hej Kenneth.

Tillykke med din nye avatar. Jeg har svært ved at genkende dig med skæg Surprise

Kommunen er jo ikke den store risiko at tage, men du tager gerne risikoen med alle virksomheder? Tjekker du dem så i hoved og R... inden du sender dem varer eller hvad gør du? Har du ikke haft dårlige betalere på den konto?

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:12

Flemming1970:

Lanther og Olsen,

Min tanke med indlægget var at få nogle til at overveje deres handelsbetingelser godt og grundigt. Især hvis vi taler om, at de skal ud og bruge penge inden at de får nogen fra kunden.

Når det gælder varer og kunden er helt ny og ukendt for mig - hvorfor skal jeg så yde ham kredit? Jeg kender ham jo ikke overhovedet. Han kan betale senest ved modtagelsen.

Når det gælder tjenesteydelser, så mener jeg da helt klart, at man kan forlange at få nogle milepælsbetalinger eller løbence aconto fremfor at kunden først skal betale når hele arbejdet er gjort.

Selv synes jeg at det er et helt rimeligt krav at blive mødt af. Det viser at min leverandør har styr på sine ting og at jeg som kunde ikke betaler for at de har en masse dårlige kunder, som de ikke får betaling fra.

Med venlig hilsen

Flemming

Jeg ville aldrig betale aconto, heller ikke milepælsbetalinger for f.eks. en programmeringsopgave - eller hvilken som helst opgave der bliver værdiløs hvis leverandøren springer fra.

Der er ingen der gider gøre en anden leverandørs arbejde færdigt / arbejde videre med det.

Har man problemer med dårlige betalere må man:

1. Sørge for at der er et fornuftigt aftalegrundlag på alle handler.

2. Evt. tjekke om kunden er registreret som dårlig betaler.

Hvis du har dit på det tørre kan du da få kunden registreret som dårlig betaler - og hvis han ejer noget kan du også komme efter ham og gøre udlæg.

Jeg kan ikke se nogen grund til at yde kredit på varer - men jeg yder kredit til alle på serviceydelser. Mit varesalg er på kontant basis som regel.

Hvis folk er midt i en konkurs og har brug for assistance til bogføring/revision/regnskab forlanger jeg naturligvis aconto betaling - og det forstår folk også godt. Men helt almindelige sunde virksomheder er naturligvis kreditværdige til at få udført arbejde hos mig - hvis mine krav er rimelige er folk som regel imødekommende.

Har du mange problemer med kunder der NÆGTER at betale fordi de ikke føler de har fået det de har bestilt - er der nok noget om det. Jeg ved der er flere webbureauer herinde på amino der har de problemer - og det er simpelthen fordi de ikke kan finde ud af sammen med kunden og blive enige om havd det er der skal leveres.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15

hej FashionFreakZ

Jeg er udemærket klar over hvad der sker med markedet lige pt, og holder så også kraftig øje med et par konkurranter, som jeg ved ikke er så likvide. Selvfølgelig med bagtanke. Og jeg ved også at krisen nu her, er grundet i overbelåning lige fra private til multinationale firmaer.

Men jeg har valgt en filisofi i min virksomhed, og med den gæld(uden betydning), så kan jeg godt tåle nogle tab, jeg ville blive irriteret, men sådan er det at drive firma, det er ikke altid lyserødt. OG er man bange for at miste penge, så bliv ved med at være lønslave.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 17:17

Jørgen Olsen:

Har du mange problemer med kunder der NÆGTER at betale fordi de ikke føler de har fået det de har bestilt - er der nok noget om det. Jeg ved der er flere webbureauer herinde på amino der har de problemer - og det er simpelthen fordi de ikke kan finde ud af sammen med kunden og blive enige om havd det er der skal leveres.

VH Jørgen Olsen

Det var blandt andet også et af mine punkter i FAQ'en. Sørg for at kunden ved, hvad han vil have og hvad han får. Det ville være yderst gavnligt for begge parter.

Jeg kan også sagtens følge dig i dine øvrige udtalelser og det er jo fint, at vi får en god debat om det, sådan at folk får øjnene op her og forhåbentligt styre udenom den slags problemer selv.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)