Man kan vel se det fra begges sider - for den fysiske butik er det utroligt træls at bruge tid på at vejlede andre uden salg, og derfor er den nemmeste måde at beholde kunderne på, ved at spille på den usikkerhed mange folk stadig har omkring nethandel. Det er vel ikke fair for nogen af parterne, men så længe der ikke er nogen som direkte lyver om en bestemt butik og kun udtaler sig om netbutikker generelt, kan jeg ikke se noget galt i det - eller med andre ord, jeg ville nok selv gøre det samme. Min faster og onkel har to dyrebutikker og de er lige blevet nød til at lukke den ene - årsagen var at de lige pludselig kun kunne sælge fiskene og ikke pumper, akvarier, osv. som man normalt køber med - Disse ting kom folk ind i butikken og fik rådgivning om, og købte det her efter på nettet. Jeg tror, der altid vil være kunder til begge dele - nogle foretrækker service og rådgivning, andre kigger kun på pris. Jeg gik en tur gennem Kolding gågade i dag - ud af (et gæt) omkring 100 butikslokaler står i hvertfald 10 tomme og andre 3 har ophørsudsalg..Og flere af dem i den mest eftertragtede gade, Østergade. Det er lidt trist.. |
Hej Scandi,
Sider som pricerunner og kelkoo er vist også fandens værk.
De fokuserer helt ensidigt på pris, men en god handel indeholder rigtigt mange andre parametre end blot pris. Gid folk dog snart ville indse, at troværdighed, leveringsdygtighed, delivery-on-time, reklamationsbehandling, after-sales-service og hundrede andre parametre også er gældende for at folk kan sige, at de har fået en god handel.
Jeg synes det er prisværdigt, at du tænker på dine kunder og en ordentlig handel fremfor bare at få handlen i hus, koste hvad det vil. En god handel er KUN når begge parter, synes at det var en god handel.
Med venlig hilsen
Flemming