Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS som skal lukkes snarest hvad gør jeg

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et aps nu på 5 år, som jeg bliver nødt til at lukke snarest, da jeg ikke kan betale momsen for sidste kvartal og skat er ikke indstillet på at lave en afdragsordning, som jeg kan være med til.

Der er et par aktiver i  firmaet, som kan sælges i løbet af en uge, men hvordan griber jeg hele lukningen af selskabet an. Hvem kan/skal lukke selskabet på billigst måde, da der ingen midler er i selskabet? Hvor hurtigt kan det ske, da jeg ikke kan få dagpenge før selskabet er lukket? og hvad med de feriepenge, som er hensat i aps'et, kan jeg indbetale dem til feriekonto eller er de bare tabt?

Jeg har ligeledes et i/s hvor der er en minimal indtjening, giver det problemer ved lukningen af det andet selskab.

Mvh

Nordisk Guld

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:41

Du kan kun lukke selskabet, såfremt selskabet er solvent. Er selskabet ikke solvent, går selskabet konkurs... så...

Tilmeldt 17. Feb 09
Skrevet kl. 09:49

selskabet er solvent, og vi har betalt alle vore kreditore på nær 2, skat og et mobiltele selskab, kassekreditter og lign. er neutrale, hvad gør jeg for at komme videre, hvad med mit andet selskab, bliver det påvirket?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:51

Herefter søger du på lukning af aps her på amino, for det er beskrevet flere gange hvilke 3 muligheder der er...

jeg kan ikke se at lukningen skulle påvirke dit forhold i interessentskabet

Tilmeldt 17. Feb 09
Skrevet kl. 10:17

Heller ikke når selskabet ikke kan betale momsen?

Tilmeldt 17. Feb 09
Skrevet kl. 11:37

Vores revisor skriver dette til mig efter at have læst vores dialog, hun fortæller mig også selskabet IKKE er solvent

Indsat:

Min umiddelbare kommentar er at vi skal lave regnskabet for 2008 færdigt.
Hvis ikke der kan laves aftale med bank/moms om afdrag, bliver det med en påtegning, der tager forbehold for going koncern

Når vi så står her i foråret med ApS'ets regnskab for 2009 og I ikke kan betale momsen, bør du sælge aktiverne(så skat ikke kommer og tager dem som pant)
Få dem vurderet af en fagkonsulent........... måleværktøj og servicevogn(dette bliver solgt til det andet selskab). , så der ikke er tvivl om at du har købt det for billigt af selskabet!

Herefter mener jeg, at jeg kan fratræde som revisor, da I ikke har midler til at betale for fremtidig assistance. I hæfter for kassekreditten og skal vel låne til køb af servicevognen, hvis banken vil det(dette bliver solgt til det andet selskab).
I skal være opmærksom på at SKAT ifm konkurs af selskabet, kan anmode om omstødelse. Det betyder at skat kan bede om at alle foretagne betalingen indenfor de seneste 3 måneder tilbageføres, og omfordeles, så de får del heri.

Spørg advokaten herom......... alle aktiver sælges og revisor fratræder, kassekreditten er indfriet til 0 kr, hvad så med SKAT/moms............ kan de forlange at få penge, da bank mfl er bleve betalt og ikke dem?

Det må være det de kalder den virkelig grimme løsning, de andre forslag:

Likvidation ikke muligt, da selskabet ikke er solvent!
Skattekvittance skal du absolut ikke søge............. du hæfter for alt personligt!

Hvad siger du som advokat til det?

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 11:47
Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 11:47

Hej
Måske det kan være en ide at kontaket Early Warning. Early Warning - gratis og fortrolig rådgivning til virksomheder når indtjeningen svigter.

Læs mere på: www.startvaekst.dk/earlywarning.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:07

Jens:
Det må være det de kalder den virkelig grimme løsning, de andre forslag:

I det mindste er det da glædeligt at din revisor anvender gradbøjning af "grimme løsninger" - for det er der efter min opfattelse tale om!Ick!

Efter min opfattelse er der tale om "tyveri" i bedste Robin Hood stil fra det offentlige. Du har opkrævet momsen på vegne af det offentlige, brugt det til at nedbringe kassekredit mv. og sælger nu aktiverne over i et andet af dine selskaber og efterlader et "tomt" aps med en momsgæld.... Yes

Henrik

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 12:24

Jeg tror både din revisor og dig skulle læse straffelovens § 283 stk. 1, nr. 3:

For skyldnersvig straffes den, som for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding

1) afhænder, pantsætter eller på anden måde råder 1128) over ham tilhørende gods, hvorover tredjemand har erhvervet en rettighed, med hvilken handlingen er uforenelig, 1129)
2) efter at hans bo er taget under konkursbehandling, eller forhandling om tvangsakkord uden for konkurs er åbnet, 1130) foretager handlinger, der går ud på, at boets ejendele og fordringer ikke kommer fordringshaverne til gode, 1131)
3) ved falske foregivender, forstikkelse, proformaretshandler, betydelige gaver, uforholdsmæssigt forbrug, salg til underpris, betaling af eller sikkerhedsstillelse for uforfaldne 1132) gældsposter eller på anden lignende 1133) måde unddrager sine ejendele eller fordringer fra at tjene sine fordringshavere 1134) eller nogen enkelt af disse til fyldestgørelse. 1135)

Stk. 2. Er handlinger af den under nr. 3 angivne art foretaget til begunstigelse af en fordringshaver, bliver denne dog kun at straffe, hvis han på en tid, da han forudså, at skyldnerens konkurs eller betalingsstandsning var umiddelbart forestående, har bestemt skyldneren til at yde ham sådan begunstigelse.

og

§ 285. Information om § 285Vis paragraf 285 med evt. noterGem til materialesamling  1138) 1139) De i §§ 276 og 278-283 nævnte forbrydelser straffes med fængsel indtil 1 år og 6 måneder.

og

§ 286

Straffen kan stige til fængsel indtil 8 år, når de i §§ 278-280 1142) 1143) 1144) og 283 nævnte forbrydelser er af særlig grov beskaffenhed navnlig på grund af udførelsesmåden, eller fordi forbrydelsen er udført af flere i forening, eller som følge af omfanget af den opnåede eller tilsigtede vinding, eller når et større antal forbrydelser er begået.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)