Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS som skal lukkes snarest hvad gør jeg

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for info, det var bestemt ikke det der var meningen, skal så nu bare have fundet den bedste løsning på mit problem.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:12

Den bedste løsning i min verden er at tage fat i skat og tale om situationen. Ingen tvivl om det. Du skal sørge for ikke at træde kreditorer over tæerne, slet ikke offentligt finansierede...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:40

Jens:
skal så nu bare have fundet den bedste løsning på mit problem

Jeg er meget enig med Jacob Tøjner i hans bemærkninger. Vejen frem må være en dialog med SKAT - specielt hvis det er som du skriver at det kun er sidste kvartals moms, der er udestående så har SKAT muligheder for at indgå aftaler om afdrag, hvis der er udsigt til at få pengene ind.

Hvis vi skal være lidt konstruktive så fik du også fra Mogens et godt råd, som kunne være værd at se mere på.

Jacob, kunne en mindlertidig betalingsstandning være en vej til at få luft til at omgruppere?

Henrik

Tilmeldt 17. Feb 09
Skrevet kl. 13:40
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Nu er jeg jo så bare der hvor jeg startede, vi har jo haft fat i Skat, de er ikke samarbejdsvillige, ikke under de forhold vi har mulighed for at tilbyde, vi kan ikke betale dem over kun 3 gange, som de vil have, og bankerne er ikke villige til at låne penge ud, grundet den økonomiske situation, ergo......

Tilmeldt 17. Feb 09
Skrevet kl. 13:43
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Og til Klovn, nej der er desværre ikke kun tale om 1 kvartal, der er tale om langt mere grundet en fejl i økonomiprogram...

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:02

Nordisk Guld:

Nu er jeg jo så bare der hvor jeg startede, vi har jo haft fat i Skat, de er ikke samarbejdsvillige, ikke under de forhold vi har mulighed for at tilbyde, vi kan ikke betale dem over kun 3 gange, som de vil have, og bankerne er ikke villige til at låne penge ud, grundet den økonomiske situation, ergo......

Hej Jens!

Prøv at læse lidt på nedenstående link - det viser de spilleregler som SKAT har......

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=72681

Har du sammen med din revisor lavet et likviditetsbudget - der viser at der er udsigt til at du kan betale momsen?

Henrik

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:08

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Jeg tror både din revisor og dig skulle læse straffelovens § 283 stk. 1, nr. 3:

For skyldnersvig straffes den, som for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding

1) afhænder, pantsætter eller på anden måde råder 1128) over ham tilhørende gods, hvorover tredjemand har erhvervet en rettighed, med hvilken handlingen er uforenelig, 1129)
2) efter at hans bo er taget under konkursbehandling, eller forhandling om tvangsakkord uden for konkurs er åbnet, 1130) foretager handlinger, der går ud på, at boets ejendele og fordringer ikke kommer fordringshaverne til gode, 1131)
3) ved falske foregivender, forstikkelse, proformaretshandler, betydelige gaver, uforholdsmæssigt forbrug, salg til underpris, betaling af eller sikkerhedsstillelse for uforfaldne 1132) gældsposter eller på anden lignende 1133) måde unddrager sine ejendele eller fordringer fra at tjene sine fordringshavere 1134) eller nogen enkelt af disse til fyldestgørelse. 1135)

Stk. 2. Er handlinger af den under nr. 3 angivne art foretaget til begunstigelse af en fordringshaver, bliver denne dog kun at straffe, hvis han på en tid, da han forudså, at skyldnerens konkurs eller betalingsstandsning var umiddelbart forestående, har bestemt skyldneren til at yde ham sådan begunstigelse.

§ 286

Straffen kan stige til fængsel indtil 8 år, når de i §§ 278-280 1142) 1143) 1144) og 283 nævnte forbrydelser er af særlig grov beskaffenhed navnlig på grund af udførelsesmåden, eller fordi forbrydelsen er udført af flere i forening, eller som følge af omfanget af den opnåede eller tilsigtede vinding, eller når et større antal forbrydelser er begået.

Jacob, jeg er ikke helt enig med dig i, at det hans revisor skitserer vil kunne afstedkomme en straffesag efter Straffelovens § 285, eller kunne omstødes i forbindelse med en konkurs, idet hun netop skriver, at aktiverne skal vurderes af en fagkyndig (man kunne udemærket her benytte Skifterettens egne vurderingsmænd, f.eks. Samarbejdende Fagkyndige Tillidsmænd SFT).

Hvis man får aktiverne vurderet og solgt til going concern (samlet for alle aktiver), vil et konkursbo aldrig kunne have fået mere for aktiverne ved et salg, og det er det kurator vil stræbe efter. Hvis pengene for salget derefter bliver brugt til at nedbringe gælden til Skat, vil det være lige i skabet, under forudsætning af, at der ikke er andre kreditorer, så vil betalingen muligvis blive omstødt i f.m. en konkurs, hvis de bliver bedre stillet end øvrige kreditorer, men dette sidste forhold er på ingen måde strafbart eller ilde set med "kuratorbriller".

Men ja - ellers er jeg enig i, at en dialog med Skat vil være det aller bedste. 

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:29

SusanneK.nu:
Hvis man får aktiverne vurderet og solgt til going concern (samlet for alle aktiver), vil et konkursbo aldrig kunne have fået mere for aktiverne ved et salg, og det er det kurator vil stræbe efter. Hvis pengene for salget derefter bliver brugt til at nedbringe gælden til Skat, vil det være lige i skabet, under forudsætning af, at der ikke er andre kreditorer, så vil betalingen muligvis blive omstødt i f.m. en konkurs, hvis de bliver bedre stillet end øvrige kreditorer, men dette sidste forhold er på ingen måde strafbart eller ilde set med "kuratorbriller".

Susanne -  det er jo netop i konceptet netop lagt op til at sorteper skal ende hos SKAT! Hvad jeg finder mere uforståligt er, at SKAT ikke allerede har gjort udlæg i aktiverne....

Henrik

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 21:33

Nu er det tæt på hyggeligt

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:51

Klovn:

SusanneK.nu:

Susanne -  det er jo netop i konceptet netop lagt op til at sorteper skal ende hos SKAT! Hvad jeg finder mere uforståligt er, at SKAT ikke allerede har gjort udlæg i aktiverne....

Henrik

Hvad mener du Henrik ? Hvordan vil du gøre Skat til SortePer ? Ved at de ikke får en krone efter konkursdekretet er afsagt ? Hvis det er tilfældet, så er det da bare at få solgt aktiverne, og få betalt nogle af de andre forfaldne kreditorer (hvis der er sådanne), og det vil stadig være legalt. Men jeg ville nu nok betale skattefar, eller lade pengene stå i banken til kurator, så kan han selv fordele dem efter § 97, eller sit eget massekrav Stick out tongue

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)