Haha. Thomas. Det må så være op til dig. Bare af interesse hvilket parti snakker vi så om? Syntes ikke rigtig jeg er stødt på et parti som arbejder med en løsning som hedder lønninger baseret på alm. udbuds/efterspørgselsfunktioner. En anden ting, jeg forstår ikke rigtig din begrundelse for at du ikke vil fortsætte debatten. Er en debat ikke først givtig når man debaterer med en som man rent faktisk ikke er enig med? Men jo det er selvfølgelig sjovere bare at få ret.... Jo vel. Jeg kan da sagtens accepterer at ansøgningerne er stærkt stigende, men der er så tale om at vi befinder os i en historisk omfattende krise kombineret med at der indtil for ca. 1 år siden var rekord lave ansøgningstal på de omtalte uddannelser. Så et hvert andet scenarie ville både have været mærkeligt og katastrofalt.
Mvh Peder P.s. Har lige læst mit indlæg igen. Hvilke postulater (går du fra du med det ordvalg hentyder til at det skulle være opspind?) er det du mener jeg har fremlagt? |
Bare for lige at illustrere at det ikke bare er tom luft jeg lukker ud så prøv at læse her http://politiken.dk/indland/article733797.ece
Sagen i sig selv er ikke så interessant igen. Det som jeg gerne vil pointerer er at i den nævnte kommune er 20% i socialrådgiverstillinger ikke uddannede til jobbet og ydermere hyres der i 20 ud af 35 adspurgte kommuner personale til den type stillinger som ikke har den faglige baggrund for at kunne træde ind i stillingen.
Så kan vi vel løst konkludere at der ikke er interesse nok for de forskellige jobs til at folk vælger uddannelsen. (jeg vil æde min kontorstol hvis det viser sig at sammen problematik ikke gør sig gældende for lærer og pædagoer)