Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du var skatteminister!

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha. Thomas. Det må så være op til dig. Bare af interesse hvilket parti snakker vi så om? Syntes ikke rigtig jeg er stødt på et parti som arbejder med en løsning som hedder lønninger baseret på alm. udbuds/efterspørgselsfunktioner.

En anden ting, jeg forstår ikke rigtig din begrundelse for at du ikke vil fortsætte debatten. Er en debat ikke først givtig når man debaterer med en som man rent faktisk ikke er enig med? Men jo det er selvfølgelig sjovere bare at få ret....

Jo vel. Jeg kan da sagtens accepterer at ansøgningerne er stærkt stigende, men der er så tale om at vi befinder os i en historisk omfattende krise kombineret med at der indtil for ca. 1 år siden var rekord lave ansøgningstal på de omtalte uddannelser. Så et hvert andet scenarie ville både have været mærkeligt og katastrofalt.

Mvh Peder

P.s. Har lige læst mit indlæg igen. Hvilke postulater (går du fra du med det ordvalg hentyder til at det skulle være opspind?) er det du mener jeg har fremlagt?

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 15:13

Bare for lige at illustrere at det ikke bare er tom luft jeg lukker ud så prøv at læse her http://politiken.dk/indland/article733797.ece

Sagen i sig selv er ikke så interessant igen. Det som jeg gerne vil pointerer er at i den nævnte kommune er 20% i socialrådgiverstillinger ikke uddannede til jobbet og ydermere hyres der i 20 ud af 35 adspurgte kommuner personale til den type stillinger som ikke har den faglige baggrund for at kunne træde ind i stillingen.

Så kan vi vel løst konkludere at der ikke er interesse nok for de forskellige jobs til at folk vælger uddannelsen. (jeg vil æde min kontorstol hvis det viser sig at sammen problematik ikke gør sig gældende for lærer og pædagoer)

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 18:08

I skulle prøve at arbejde i en insituion bar et par måneder så vil i opleve

at lønnen er elendig og på ingen måde svare til det du skal yde, skal kunne og skal stå til regnskab for.....krav oven fra....dertil kommer forældre krav

at special pædagogiske opgaver, skal varetages i instituionen uden ekstra hænder til at gøre det...det går helt præcist ud over normale børn....før i tiden søgte man støttepædgoger til disse stillinger, så børn med særlige behov i nogen omfang kunne blive i normal instituioner...sådan er det ikke mere

ofte ser du en pædagog alene omkring spise tider med en stue børn på alt fra 20-25 børnehave børn, her ibland også ble børn, som midt i det hele skal skiftes...så kan i selv tænke jer til, hvem der holder øje med alle de andre...

Pædagoiske udviklende aktivitet med børnene er en by i rusland, der er hverken penge eller tid til at foretage sig noget...pengene bliver raks væk taget fra insituionerne til andet forbrug i kommunerne fordi man skal spare ( Holbæk kommune 2008 forbød at der måtte indkøbes, tages på tur...alt hvad der kostede - trods den enkelte institution havde penge på budgettet, gemt til disse vinter måneder)

barsel skal flere steder  dækkes af det øvrige personale, forstås ikke som de får flere timer, de skal bare se efter flere børn, bemærk se efter - der kan ikke laves forsvarligt pædagogisk arbejde under de vilkår der tilbydes.

Det forventes at pædagoger har et overblik over samtlige stuebørn, deres udvikling ( finmotorisk, grovmotorisk, fysisk, psykisk, sprog.....er barnet sprogudvikling aldersvarende, kan den enkelte det ordforåd der ar aldersvarende, udtales bogstaver og ord som de skal, eller hvilke kombinationer udtales ikke og skal de kunne det nu eller er det bare fordi barnet har et stort ordforråd at der bides mærk i disse fejl...så barnet måske bare, kan mere end det skal kunne ,i en given alder - men så det opleves som ikke at kunne pga udtalefejl.....forstår barnet ord begreber, kan tage imod kollektive beskeder, og reagere barnet på disse....er pædagogen i tvivl og ønsker en talepædagog på, er der forældre der skal overtales til, at der må komme en at observere barnet, når tilladelsen er i hus skal der ansøges om at en talepædagog kommer....det kan så tage måneder før end denne kan komme....herefter skal baret så vente på en ledige plads hos talepædagogen, såfremt den har brug for dette......pædagogen kan så forsøge at formidle til forældrene det pædagogisk ansvarlige i, at lille Ole skal vente 1½ år på talepædagog tid.... ergo er det pædagogen der er sorteper, da netop pædagogen jo ikke er skyld i de manglende ressourcer i insituionerne....

deres familie mæssige situation ( når ikke flere uddybende punkter her......

Men udtal jer kun om pædagog job hvis i kender til det...der er nok flere pædagoger der får stress end ingenør, de er ihvertilfælde i høj riskio gruppe på arbejdsmarked...ikke bare til stess men til alle de sygdomme børn komme i institution med, frodi forældrene sender dem afsted, trods de ike selv vil være taget på arbejdet hvis de havde det lige så dan...tankevækkende...men brugt de sidste 20 år....og så kan man både have hus og bil for 22 om måneden, man har jo som pædagog lært at måtte nøjes og spare på alt :)

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:41

Peder TakeTwo.dk:
Ufattelig høj pension? På 10% (så vidt jeg husker, måske 12) får dem så helt op i den...

Jeg forstår ikke hvorfor du påtager dig at føre lønkamp for ansatte i det offentlige.

Diskussionen om folk er deres løn værd er på flere måder besynderlig, for vi helt er holdt op med at diskutere om kassedamen får en rimelig løn. Set med mine øjne har vi i denne klassiske diskussion nået en erkendelse af, at hun får en lav løn og det er en sag mellem arbejdsgiver og arbejdstager. Der er fri markedsdannelse med al den usikkerhed det nu medfører.

I det offentlige er der en høj organisationsgrad og ordnede forhold. Der er generelt gode muligheder for at få uddannelse, gode orlovsordninger og kollegaerne ser ikke skævt på man arbejder de 37 timer man bliver betalt for så det er let at ballancere et famileliv. Der er betalt frokost,  en helt anden sikkerhed og en fast høj pensionsindbetaling. 

Selvstændige arbejder i gennemsnit mere end 37 timer om ugen til en lavere løn og har ofte ingen pensionsopsparing. På dette område er de sammenlignenlige med bistandsklienter. Der er ingen reelle orlovsordninger og a-kasseordninger osv. for selvstændige. 

Min pointe er, at der er ingen der er blevet tvunget til det ene eller det andet. Er man utilfreds med sin løn i det offentlige står det frit for at søge andre græsgange. Jeg synes du fremstiller offentlige ansatte som ofre ved at fokusere på en relativ lav løn - og det er jeg uenig i.

//Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:49

lind:
I skulle prøve at arbejde i en insituion bar et par måneder så vil i opleve

at lønnen er elendig og på ingen måde svare til det du skal yde, ....

Herefter en masse dårligdomme, men det er jo ikke sådan at du ville være tilfreds hvis blot du fik en højere løn. 

lind:
Men udtal jer kun om pædagog job hvis i kender til det...

Nå.

lind:
der er nok flere pædagoger der får stress end ingenør, de er ihvertilfælde i høj riskio gruppe på arbejdsmarked...

Det kan jo være folk bliver ingenører slet ikke tænker på lønnen men kun på et dejligt afstressende arbejde.

//Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 11:01

Hej Jesper

Korrekt, det er en problematik som skal tages mellem arbejdsgiver og arbejdstager. To ting til dette: 1. Der blev spurgt til hvad jeg ville gøre hvis jeg var skatteminister. 2. Teknisk set er vi vel alle arbejdsgivere for de offentligt ansatte.

Jeg tror aldrig vi bliver enige om hvor dårligt eller godt de offentligtansatte har det.

De ting som du fremhæver som fordele går jo også igen i meget store dele af det private erhversliv. Så det kan vel ikke være en undskyldning for den meget lave løn, kan det?

Jo vel. Nogen selvstændige får en lavere timeløn, men en "jeg har det dårligt så skal de godt nok også have det dårligt" kan vel aldrig bliver et ordentligt argument?

Jesper G:

Min pointe er, at der er ingen der er blevet tvunget til det ene eller det andet. Er man utilfreds med sin løn i det offentlige står det frit for at søge andre græsgange. Jeg synes du fremstiller offentlige ansatte som ofre ved at fokusere på en relativ lav løn - og det er jeg uenig i.

Hvad så hvis de vælger at pakke deres gode tøj og gå? Hele min argumentation går jo på at vi skal have ordentlige forhold før folk rent faktisk trækker sig (med social/sundheds- og undervisningsmæssigt kolaps til følge).

I forvejen mangler vi jo personale i mængder man skulle tro var løgn indenfor sektorerne, med alvorlige kvalitetsmæssige konsekvenser. Det kan vi vel ikke være uenige om, kan vi? Så vi har vel som samfund en ikke uvæsentlig interesse i at tiltrække mere arbejdskraft.

Mvh Peder

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:53

jeg ville gøre dette vis jeg var skatteminister

Skatten er for høj , den skal sættes ned ,væk med top skat

Højere skat på forbrug , biler luksus ting

Lavere skat på mad , frugt grønt

Højere skat på øl , vin.

Betale for at tage uddannelse vis du pjækker - har for meget fravær fra undervisning , med få legat - løn ligesom USA , staten giver penge til de studerende i flere stater så uddannelse er gratis ,vis du klare dig godt og kommer til undervisning, med ikke ligeså konservativ altså mindre krav til de studerende , så de studerende ikke behøver arbejde ved siden af SU , den er for lille hvem kan leve af 4700 kr. når man skal betale skat , husleje , mad , mv.

Staten støtter projekter , der hjælper de svage i samfundet , i stedet for bare at give væk til højre og venstre.Big Smile

Lige hvad jeg kunne komme på hvad jeg ville gøre hvis jeg blev skatteminister !

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22

Foerst og fremmest burde han finde ud hvad Helle`s brede skuldre rent faktisk goer.

Det relevante spoergsmaal er, hvor mange som udvandrer og tager deres indkomster med sig?

Den saakaldte borgerlige regering boer goere det fuldstaendig klart for alle dem, som med Helle vil stemme for, at de "brede skuldre" skal baere det meste, at disse brede skuldre jo ganske nemt kan eliminere de store byrder ved at udvandre og alligevel beholde de store indkomster.

Denne vitale information kan for en beskeden omkostning fremskaffes.

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)