Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilføj din hjemmeside til vores link katalog - PR 1/10 pt,

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hej Niels,

Nånå.. Du bør nok læse lidt på dine lektier så.

Som der står skrevet på http://ivaerk08_leaskovlindbaek.blog.com/regler%20for%20nyhedsbreve/

"Angående tilmeldinger til dit nyhedsbrev, så må du ikke sende emails til nogen som helst uden deres samtykke. Dvs. hvor de udtrykkeligt har klikket ja, tak. Dvs. det er IKKE nok, at kunden skal klikke nej tak. En email indsamlet på denne vis er ikke en aktiv tilmelding. Og hvis forbrugerombudsmanden banker på din dør, skal du kunne bevise, hvordan du har indsamlet emailadressen."

Dbh.
Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9736
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:27
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Spørgsmålet lød:

> Er det lovligt at lave sådan en betingelse, med timelding til et nyhedsbrev?

Jeg må gå ud fra, at der med "sådan en" henvises til den måde de havde sat det op, på det her site vi taler om. Og det er ikke som du skriver, Paw, tvungen modtagelse af emails - og derfor passer dit svar heller ikke rigtigt til situationen.

Man må såvidt jeg er orienteret gerne give folk noget, for at tilmelde sig sit nyhedsbrev. Jeg kunne f.eks. give alle 10 kroner for at signe up - det betyder naturligvis ikke, at alle så kan kræve de 10 kroner UDEN at signe op. Og ja, jeg kunne også tilbyde et link i mit katalog - hvis du signer op til mit nyhedsbrev.

Ønsker du ikke nyhedsbrevet kan du bare lade være med at ansøge om de 10 kroner - eller linket. Det er ikke MIG der er den opsøgende part i dette forhold og "tvinger" dig til at modtage et nyhedsbrev - det er omvendt, dig der opsøger muligheden for det jeg nu engang har sat i bytte (et link, 10 kroner eller hvad det nu måtte være).

Bare lige for at få det på det rene :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 19:49
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel,

Jeg vil undlade at kastet mig ud i en længere debat, da vi i bund og grund er enige - sådan næsten ihvertfald.

Jeg har fundet et link mere frem om emnet: http://www.datatilsynet.dk/erhverv/markedsfoering/markedsfoering-via-e-mail/

Der står der blandt andet:
"Modtageren af reklamen skal i forbindelse med købet have haft mulighed for at sige "nej tak"."

Dbh.
Paw Hellegaard

Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:16
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Rolig nu Paw, det er jo ikke fordi jeg er efter dig, men det er altså umiddelbart dig som skal skille skidt fra kanel.

I det her tilfælde bliver der IKKE tilbudt et køb, men at man linker til en side (DIN side), hvis du ikke vil tilmelde dig hjemmesiden så er alle problemer løst. Dog er vi enige så vidt i at det er skidt moral at pådutte nogen et nyhedsbrev hvis man egentlig helst ville have været foruden. Men det er lidt ligesom dem som deltager i utallige konkurrencer - Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær med i lodtrækningen om et gavekort - Hvis man ikke ønsker at læse det pågældende nyhedsbrev, så skal man nok som udgangspunkt lade være med at skrive sig op til det :-)

Mvh

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 20:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Niels,

Jeg er skam helt rolig? Jeg svare dig bare i samme toneleje som du skriver til mig.

Om det er et køb eller en gratis service man modtager, ændre altså ikke på reglerne om markedsføring via email.

Du skal som afsender kunne dokumentere for at brugeren har accepteret at modtage nyhedsbrevet, reglerne kan ikke bøjes eller drejes således at man kan omgå dette.

Brugeren skal ved tilmeldelse af nyhedsbrevet aktiv acceptere at modtage nyhedsbrevet, før at du har en gyldig accept.

Dbh. Paw Hellegaard

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 20:34

Så er vi tilmeldt :)

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:20

-Og hvis man ikke linker tilbage, hvad så ??? Får man sit link med alligevel ?

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9736
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:06

Du misforstår stadig Paw - der er ikke tale om et køb. Der er tale om en helt regulær og lovlig byttehandel - du får et link, han får lov at sende nyhedsbrev til dig. Du kan så helt lovligt afmelde dig efterfølgende - men så kan han også, helt lovligt, fjerne linket.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 11:04

Hej Mikkel,

Du må komme med noget der kan overbevise mig om at jeg har misforstået reglerne.

Om det er en gratis service(byttehandel) eller om det er en købt service, bliver nyhedsbrevet stadig udsendt i markedsførings øjemed og brugeren skal derfor som der står, have haft mulighed for aktivt at sige nej tak til at modtage nyhedsbrevet.

> Så kan man bare lade være med at tilmelde sig.

Jeg mener ikke man kan grad bøje reglerne på den måde som du skriver...

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 11:17

Denne tråd har desværre drejet sig væk fra emnet, men jeg bliver altså nødt til at give PAW ret her. Når der er tale om email markedsføring / nyhedsbrev så er der altså ikke megen plads til kreative fortolkninger af loven.

"[...] Det betyder også, at et samtykke ikke blot kan være en del af nogle med småt skrevne - og typisk vanskeligt forståelige - standardbetingelser. [...]"  - http://www.markedsforing.dk/jura/den-nye-markedsfoeringslov/spam-uanmodet-markedsfoering-via-e-mail/

Du må for sin vis gerne indsamle email adresserne i stor stil, men så snart det drejer sig om markedsføring / image håndtering / branding eller lign, SKAL der være en forudgivet accept fra brugeren om dette.

Det kan dog argumenteres at sålænge der KUN rettes hendvendelse om gensalg af det tidligere købte produkt eller MEGET lignende produkter / ydelser så er dette ok, men grænsen er tynd, og det er et område der er højt på forbrugerombudsmandens ønskeliste.

Mit råd er altså. Lad være med at prøve at narre folk til at komme på en nyhedsbrevsliste, både fordi det giver badwill, sure kunder, dårlig image / brand men også fordi det faktisk er imod lovgivningen og kan give klækkelige bøder hvis man bliver fanget.

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)