Hej Niels, Nånå.. Du bør nok læse lidt på dine lektier så. Som der står skrevet på http://ivaerk08_leaskovlindbaek.blog.com/regler%20for%20nyhedsbreve/ "Angående tilmeldinger til dit nyhedsbrev, så må du ikke sende emails til nogen som helst uden deres samtykke. Dvs. hvor de udtrykkeligt har klikket ja, tak. Dvs. det er IKKE nok, at kunden skal klikke nej tak. En email indsamlet på denne vis er ikke en aktiv tilmelding. Og hvis forbrugerombudsmanden banker på din dør, skal du kunne bevise, hvordan du har indsamlet emailadressen."
Dbh.
|
Spørgsmålet lød:
> Er det lovligt at lave sådan en betingelse, med timelding til et nyhedsbrev?
Jeg må gå ud fra, at der med "sådan en" henvises til den måde de havde sat det op, på det her site vi taler om. Og det er ikke som du skriver, Paw, tvungen modtagelse af emails - og derfor passer dit svar heller ikke rigtigt til situationen.
Man må såvidt jeg er orienteret gerne give folk noget, for at tilmelde sig sit nyhedsbrev. Jeg kunne f.eks. give alle 10 kroner for at signe up - det betyder naturligvis ikke, at alle så kan kræve de 10 kroner UDEN at signe op. Og ja, jeg kunne også tilbyde et link i mit katalog - hvis du signer op til mit nyhedsbrev.
Ønsker du ikke nyhedsbrevet kan du bare lade være med at ansøge om de 10 kroner - eller linket. Det er ikke MIG der er den opsøgende part i dette forhold og "tvinger" dig til at modtage et nyhedsbrev - det er omvendt, dig der opsøger muligheden for det jeg nu engang har sat i bytte (et link, 10 kroner eller hvad det nu måtte være).
Bare lige for at få det på det rene :)