Jeg sidder nu og ser bankpakkeforlig på News og synes det er bemærkelsesværdigt, så utilfreds S og SF er med det forlig de selv har indgået. De taler som om deres rolle kun har været, at dæmme op overfor regeringspartiernes dårlige forslag. Kun S har lagt loft på grådigheden og ordet 'grådighed' gentages så 5-6 gange. Ole Sohn får mikrofonen og matcher alle Helle Thornings gentagelser af 'grådighed'. Begge er de enige om at Danmark nu skal have en vækstpakke som er identisk med mere offentligforbrug. Jeg tror deres vælgere blev glade for at høre det.
|
Det bliver jeg ihvertfald også.
En skattelettelse i nedgangstider ryger på opsparingen på grund af folks utryghed og usikkerhed for fremtiden.
Offentlige investeringer ryger i håndværker timer der igen ryger i netto og på frisøren og restauranten eller på en ny hjemmeside - og så får de første der bliver fyret i nedgangstid (håndværkerne) gang i hjulene igen og de ringe der spredes er betydeligt mere effektfulde på end en skattelettelse i lavkonjunkturer.
Det er basal økonomi - beskær det offentlige i opgangstider og invester i det offentlige i nedgangstider - ja jeg vil vove pelsen og sige økonomi for begyndere ;)
Så mangler vi bare at kyllingerne tør at flytte beskatning fra aktiver (arbejde) til passiver (kapital/bolig) så det for alvor kan betale sig at arbejde ekstra i samfundet og så kan det være det ikke ser så sort ud endda.