Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lancering/opstart af tøjmærke - Hjælp !

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var lidt det jeg havde i tankerne... Et eksempel kunne være:

1 forhandler køber en kollektion der indeholder:
Style nummer 1: 5 stk small, 6 stk medium, 3 stk large, 1 stk Xlarge
Style nummer 2: 5 stk small, 6 stk medium, 3 stk large, 1 stk Xlarge
Style nummer 3: 5 stk small, 6 stk medium, 3 stk large, 1 stk Xlarge

Det vil sige i alt 3x15 tees = 45 tees a 110 kr stykket (med eller uden moms?)

Jeg bruger ca 55 kroner ex moms pr tee... dvs 45x55 = 2475 kroner i produktion

Forhandleren skal betale 45x110 = 4950 kroner for 45 tees.

Så vil jeg umiddelbart mene, at forhandleren vil sætte den til omkring 300 kroner stykket?

Lyder dette som et fornuftigt udgangspunkt?

Så skal jeg self finde omkring 6 forhandlere der vil prøve min første kollektion... og så kan jeg jo se om det er noget der rykker?

Mvh Rasmus

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 14:27

Det lyder som en plan Rasmus...Yes

de 110,- er ex moms, - i "min" verden eksisisterer moms ikke...

I din omkostningsberegning har du da omkostninger til film og opsætning med??? kunne du knibe din pris ned i 100 kr. vil det være rigtig godt, for så kunne et af dine salgsargumenter være at dine forhandlere kunne sælge 2 stk 500 med fuld avance og vælger slutkunde kun at købe et stk så tjener forhandler rigtig mange penge, og det gør han stadig hvis han skal sælge "slatten" på udsalg - 50%

Nu lyder det jo meget "tilforladeligt!" at skulle finde 6 forhandlere, - hvor svært kan det være??? Nu skal du være opmærksom på, at du er på vej ud på et meget konkurrencepræget marked hvor der er mange om buddet, - og tiderne taget i betragtning så er grossisterne MEGET sultne efter omsætning og nye kunder - nu hvor en del er ved at falde fra og lukker butikker.. - Så hvad siger du til at skal ind i 20 butikker, hvor de siger nej tak.. - Magter du så at gå ind i butik nr. 21?

Og hvad så når i skal til at snakke betalingsbetingelse`r??? - Hvad siger du så?

Tilmeldt 8. Jan 09
Skrevet kl. 15:19

I mine omkostsberegninger har jeg ikke film og opsætning med.. men dette udgør et mindre beløb... (taler af erfaring fra sidste produktion.. af de 50 stk)... men de skal selvfølgelig regnes med ! det har du helt ret i!

Jeg kan nok sagtens klemme prisen ned i 100 kroner.. ! I begyndelsen er jeg heller ikke interesseret i at tjene mange penge... kun dække udgifter og så selvfølgelig gerne ende op med et lille plus på kontoen!

Jeg mener nu, at det ikke vil være svært at finde 6 forhandlere.. og jeg er villig til at gå i 1000 butikker hvis det er det der skal til - mit gå-på-mod er i topform!!!  Problemer ser jeg kun som en positiv udfordring!

Betalingsbetingelser lyder umiddelbart som et fremmedord i mit forråd... kan du forklare det nærmere?

Mvh Rasmus

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 16:55

Smile

Regner du med at når nu du har fundet en forhandler så får du pengene i hånden???

Nu har du jo ikke mindre end opfundet "guldet", og noget du virkeligt selv synes er overfedt og rigitg - rigtig sejt... Prøv at forestille dig at du 20 gange i løbet af en dag har stået og fortalt stolpe op og stolpe ned om de ganske fortræffelige pruduktet... - Enden på det "senarie" er, at du står overfor en butiksejer som siger:  "Det er meget godt, men vi har lige købt, så tak for synes kom igen en anden gang"...

Det er psykisk hårdt, at få at vide at noget man selv har "opfundet" og synes er det sejeste i verden, - synes andre ikke er SÅ sejt igen.. Jeg nævner det bare så du har tænkt tanken...Smile - Ikke for at tage modet fra dig (det tror jeg nu heller ikke jeg kan)

Har du prøvet at søge på krak hvor mange herretøjsbutikker der er alene i Århus området??? - Fra dem skal du fratrække alle franchaise-butikkerne som har centralt indkøb (læs: det er formålsløst at gå ind til dem) - Og når nu jeg fortæller dig, at du formentligt skal ind til min 20 forhandlere for af få en til at købe??? - Så skal du pludesligt geografisk f.h.b. langt omkring for at finde dine 6 forhandlere 6x20= 120 besøg.... minimun..

Må jeg høre hvad du skal betale for film og opsætning af dine tryk pr. farve?

Tilmeldt 8. Jan 09
Skrevet kl. 17:07

Hej igen.

Jamen altså.. jeg er klar på at give det en chance :P

Mht pris for film og opsætning, så kan jeg sku helt ærligt ikke huske det præcist,, og sidder lige nu på en computer uden adgang til mine tidligere fakturaer... desværre :(

Men jeg havde også en idé om først at undersøge om folk ville synes det var interessant, inden jeg producerer... Og efter første kollektion var sendt ud i verden kunne jeg jo få respons på hvordan salget er gået... og så se hvad der ville ske... Men er er sku frisk på at give det en chance...

Men jeg skal jo i første omgang have oprettet en virksomhed (enkeltmandsvirksomhed) og så have fundet nogle potentielle kunder... det er min plan.

Men hvordan lyder det i jeres ører med mit forslag om en kollektion á 45 tees i 3 styles?

Mvh Rasmus

Er det egentlig muligt at sælge til lande som tyskland, england osv uden det store besvær (tænker på det økonomiske aspekt)?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19

Hvis jeg var dig, ville jeg i begyndelsen kun fokusere på at få dit tøj ud i Danmark. Så kan man altid kigge på resten af verden senere, det vil være spild af tid at kigge på det nu. Men afhængig af din succes vil det, da absolut være muligt at sprede produktet til andre lande.

Skriv eventuelt til mig. Jeg kan nok godt skaffe dig et godt tilbud på produktion af dine t-shirts

Tilmeldt 8. Jan 09
Skrevet kl. 17:21

Bliver også i Danmark det første lange stykke tid...

Produktion i danmark eller i udlandet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07

Det er i udlandet. Men så skal der laves lidt flere shirts

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:05

Rasmus.

Det synes jeg er en forbandet god ide....Yes

Prøv at tage en af dine "gamle" t-shirts under armen sammen med nogle flotte farveprint af dine nye print, og tag ud til 10 butikker og spørg om det kunne være noget for dem (det er jeg ikke i tvivl om du kan - for jeg kan sagtens mærke at du har masser af gå-på-mod). Spil bare lidt dum og prøv at få dem til at komme med et udspil med hvad de vil give for dem, og hvad de kunne forestille sig af udsalgspris på dem. - Find også ud af hvad de siger til at få leveret sådan en assort. kasse med et fast sortiment i... - Du er nød til at have dem "gamle" med, så de kan se kvaliteten på dels t-shirten som på trykket

Det kalder man vist en "mini-markedsundersøgelse", - lyder som en rigtig god ide... Inden du drager ud "i verden" er du bare nød til, at have tænkt nogle tanker omkring betalingsbetingelser / afregningen til dig.. Mit spørgsmål tidligere undgik du..;-)

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvad dine omk. er til film og opsætning - det burde ligger i omegnen af 200 kr. pr. fv., pr. tryk, hvis det er mindre tvivler jeg på det er lithografisk tryk...

Ulrik

Tilmeldt 8. Jan 09
Skrevet kl. 23:33

Hej igen.

Lyder godt !!

Mht tryk osv... så er det den samme trykker der trykker for hhv Wood Wood, cookie factory osv,, så kvaliteten er iorden... Har nemlig sikret at jeg får den samme type tryk!

Men jeg må bare lige afsætte en weekend eller tage et par fridage fra skolen til at tage på turne i landet og fremvise nogle lækre billeder... Jeg er også beslægtet med en grafisk trykker (tryksager mv) som jeg nok godt kunne få til at lave nogle fede prints af mine designs! - det ville nok ikke forværre mine chancer..

Mvh Rasmus

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)