Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lancering/opstart af tøjmærke - Hjælp !

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom afsted med dig min ven...Wink

Jeg er sq vist ved at blive gammel, - de mærker du nævner siger mig ikke en hujende sk..! Men det er sikkert helt fint..;-)

Men lov mig at du ALDRIG besøger en fysisik butik for at ville sælge dem varer, - hverken en weekend eller fredag eftermiddag... Det er der de skal sælge varer til deres kunder!!! - Så det eneste du får ud af det er at de bliver irriterede på dig, og du får nødige "tæsk"... Har du mulighed for det, - så tag ud tirsdag eller onsdag - aller helst om formiddagen - der har de bedst tid..- Bare et godt råd!

Go' fornøjelse, - så vil jeg glæde mig til at se nogle "By Rasmus" tee's ude i byen i nærmeste fremtid...Stick out tongue

Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:07

Ja det har du helt ret i.... Men vil du ikke mene at det vil være bedst simpelthen at aftale et møde med dem? Ringe til forhandleren på forhånd og så give en lille gulerod og så arrangere et møde?

Nu kommer jeg fra nordjylland... og sårn helt realistisk er det nok kun i aalborg, Århus, Skive, Viborg, Randers og Hjørring at jeg vil begynde... Altså.. en afstikker til København ville være for uoverskueligt, HVIS jeg kan begynde i nord-- og midtjylland... Vil du give mig ret?

Mvh Rasmus

OG tak for de så fede svar og respons!

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 00:24

Det er for nemt at afvise dig i telefonen... Så er du bare "endnu en".. Nej - ud med dig og vis der er krummer i dig - men sørg for at komme på tidspunkter hvor du ved der ikke er for mange kunder i butikken... Såsom tirsdag og onsdag formiddag,  og er der kunder - så gå igen og kom tilbage senere...- og start bare med de omkring liggende byer, for hvis de første 10 siger det er noget "skrammel" - så skal du måske hjem og arbejde lidt videre med dit koncept, og bearbejde de info du får. Men hør efter hvad de siger, - de vil SÅ gerne hjælpe og "kloge" sig, - "hør" bare på mig...;-)

Selv tak Rasmus ellers - jeg håber sq det lykkes for dig..

Ulrik

Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:37

Ja du har fat i noget...

Men hvis nu det omvendte skrækscenarium ville finde sted og en forhandler siger "Det ligner godt nok noget vi gerne ville have" - What dlæen do i do?

Skal jeg have en kontrakt med eller skal jeg bare sige at levering er påXX/YY tidspunkt eller what?

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 00:57

Så holder du en fest! - Lige med det samme.. - Og inviterer mig med til den! Så drikker vi hele lortet op..Smile

Det vil sq da bare være helt fantastisk.. - Hvor lang leveringstid har din trykker???

For så tager du hans leveringstid lad os sige 2 uger - og ligger 2 uger til i alt 4 uger... - Så siger du til din kunde at han kan få leveret om 4 uger.. Det giver dig 14 dage til at finde de resterende 6 forhandlere.. Men så får du travlt, - for du skal  dælme (undskyld) også overholde det, for leverer du først for sent, så har han ret til at returnere - og det gør han er jeg næsten sikker på...

Så tager du ud på tirsdag, - så sig de kan leveres 1. marts, det passer meget godt, så står foråret for døren og der begynder (forhåbentligt) at komme lidt gang i detailsalget igen...

Når så han har sagt ja tak, - så beder du om en "lap" med hans stempel på (så har du hans adresseoplysninger m.v.) og så skynder du dig hjem og sender ham en ordrebekræftelse.. Hvordan du så laver sådan en, det skal jeg nok hjælpe dig med til den tid..- Men find nu lige kunderne først...;-)

En af fordelene ved denne måde er at din kunde selv kan få indflydelse på hvilke størrelser han får, - men derfor kan du fortsat godt stå fast på at han skal købe min. 15 pr. style.. - Jeg er nemlig lidt usikker på det sortiment du foreslog tidligere i tråden...

Ulrik

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 06:51

Min anbefaling går helt sikkert på at få lavet en hjemmeside og selv stå for salget, eventuelt få nogle til at hjælpe dig med weborder og webmanagement systemer. Hvis du benytter et svensk system - Specter, er det meget billigt at starte op. Prisen for et fuldt weborder / webmanagement pakke er ca. DKK 3000 + månedlig abonnement på DKK 169. Fra du får varene på lager og ind i systemet. Kan du nemt og enkelt lave de dele af procedurerne du selv vil og lade andre om resten. Med henblik på regnskab kan dette ligeledes outsources billigt og tregnskabskontor / revisor kan trække alle nødvendige data fra Specter.

Så på den måde kan du starte billigt op og koncentrere dig om det du er bedst til, nemlig at designe T-shirts.

God fornøjelse

Karsten

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37

Hvis du spørger mig, så skal du holde dig langt væk fra Karstens idé. Internettet flyder med webshops, og de kører ikke alle lige godt. Du vil også have det store problem, at du kun vil have din 3 shirts i shoppen, med mindre at du får fat i andre mærke, som du kan sælge. Samtidig skal du også ofre megen tid, penge og kræfter på at få folk til din webshop, for ingen kender jo dig og dit mærke endnu, det kommer de lettere til, hvis dit tøj hænger ude i butikkerne. Så gør, som Ulrik siger, få fat i nogle tøjbutikker.

Glæder mig til at høre, hvordan det gør.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)