Hej Amino. |
Hej Rasmus..
Spændende projekt du har gang i, - og jeg kan da godt forstå hvis dit 1. projekt har givet dig blod på tanden...
Jeg vil gerne hjælpe hvis jeg kan... - Men først må du hjælpe mig.. Hvad er det du har tænkt? At få lavet din t-shirt fra bunden - eller få påtrykt dine tryk på nogle "færdige" t-shirts?
- At få dem lavet fra bunden er nok svært - det er ca. 130 pr. style, - men fortæl mig lige hvad du har tænkt...
Hvorfor vil du ikke sælge direkte til forbrugeren selv? Hvis du vil ud til forhandlere skal du ikke regne med at kunne få mere end maks. 120 kr. for den. Forhandlere ganger med en faktor på min 2,5...
Fordeligen af størrelser er "svimmelsvært" og ingen, selv folk med mange års erfaring indenfor indkøb kan købe 100% rigtigt ind, så et vist overskud vil der altid blive, - men 20% - som der var i dit 1. forsøg er nok i overkanten, - og "spiser" for meget af din avance.. Det svære er, hvem "rammer" din t-shirt lige, - hvilken målgruppe? Jeg kan næsten regne ud at det er folk i din egen aldersgruppe, - men er det "streetwear" eller det lidt mere konservative publikum du vil ramme...
En måde at komme ud over størrelseproblemet og hvis du vil handle med forhandlere er at lave et fast sortiment til dem som de som min skal købe.. f.eks. 2/S - 3M - 3/L - 2/XL = 10 stk - så er det så kun din "forhandler" som får et problem..;-).. Men hvad så hvis han kun vil købe 8 - eller 15 for den sags skyld, - så er det så dig der står med udfordringen igen..
M.h.t.bogføring / faktureringssystem, - så tror jeg du skal afvente lidt endnu, - med 400 t-shirt, så er det ikke større endnu end du kan klare det med et almindeligt regneark i excel.. Ellers er C5-light en ganske glimrende løsning til mindre virksomheder...
Håber du kan bruge det til noget..,
Ulrik