Jeg var inde og tjekke på www.edbpriser.dk og kunne ikke finde en tilsvarende model billigere, men jeg lader lige Norriq vende mere kvalificeret tilbage på din forespørgsel. I Amino-pakken er der desuden Office-pakken med i pakken og en taske. Bare Office-pakken har en værdi af 2.800 kr.
Undskyld mig - men hvem ville med deres sunde fornuft i behov betale yderligere 4.000kr for denne i forvejen dyre laptop?
Jeg kunne forestille mig at det har noget at gøre med at de har taget de vejledende udsalgspriser og sammenlignet med det de tager for den. Det er helt hul i hovedet. Derudover er pc'en inkl. Office SBE, derfor bliver den naturligvis en tand dyrere. Men altså, den pris de nævner for Office pakken holder overhovedet ikke vand. 2.845? Så må vi tale om prisen for en retail udgave, og da det er OEM udgaven der følger med så er det en meget forvirrende sammenligning. Min vurdering er at prisen for Office SBE til en ny bærbar ligger omkring 1.400 inkl avance til sælger.
Det er lagt op som et super godt tilbud, men i virkeligheden er det prisen. Du kan få nøjagtig den samme maskine inkl. office hos f.eks. computerstore eller andre HP forhandlere. Jeg hader at være lidt negativ men jeg kan ikke lade være når virksomhederne prøver at skumme fløden ved at lave et meget vildledende tilbud. Jeg håber at Amino også er et eller andet offer i den her sag, ellers grænser det sig til at være usmageligt.
Undskyld mit lidt sure opstød. Men lægger man op til at man har et godt tilbud, så skal det saksusme også være et godt tilbud, og ikke en blanding af vildledende markedsføring. Det er jo præcis det at de store elektronikkæder for nyligt har fået høvl for.
Altså forstå mig ret. Det er en hæderlig maskine og man bliver absolut ikke snydt hvis man køber den. Men et godt tilbud er det næppe. - Som jeg ser det.
Undskyld mig - men hvem ville med deres sunde fornuft i behov betale yderligere 4.000kr for denne i forvejen dyre laptop?
Jeg kunne forestille mig at det har noget at gøre med at de har taget de vejledende udsalgspriser og sammenlignet med det de tager for den. Det er helt hul i hovedet. Derudover er pc'en inkl. Office SBE, derfor bliver den naturligvis en tand dyrere. Men altså, den pris de nævner for Office pakken holder overhovedet ikke vand. 2.845? Så må vi tale om prisen for en retail udgave, og da det er OEM udgaven der følger med så er det en meget forvirrende sammenligning. Min vurdering er at prisen for Office SBE til en ny bærbar ligger omkring 1.400 inkl avance til sælger.
Det er lagt op som et super godt tilbud, men i virkeligheden er det prisen. Du kan få nøjagtig den samme maskine inkl. office hos f.eks. computerstore eller andre HP forhandlere. Jeg hader at være lidt negativ men jeg kan ikke lade være når virksomhederne prøver at skumme fløden ved at lave et meget vildledende tilbud. Jeg håber at Amino også er et eller andet offer i den her sag, ellers grænser det sig til at være usmageligt.
Undskyld mit lidt sure opstød. Men lægger man op til at man har et godt tilbud, så skal det saksusme også være et godt tilbud, og ikke en blanding af vildledende markedsføring. Det er jo præcis det at de store elektronikkæder for nyligt har fået høvl for.
Tak for det Steffen. Nu venter vi lige på at sælger vender tilbage med en god forklaring så vi to kan blive klogere (forhåbentlig).
Jeg forhandler selv div. edb-udstyr og er rimelig meget inde i sagerne - jeg ved at jeg er billigst med det jeg sælger - faktisk så billig at mine konkurrenter enten truer mig på livet eller fortæller kunder at jeg sælger stjålne varer :-)
Derfor kan jeg heller ikke så godt lide når folk kommer med såkaldte "gode tilbud".
Hvis man koeber den og installerer Linux paa den, har man saa mulighed for at faa nogle af pengene for Microsoft softwaren tilbage?
Med hensyn til Office, så vil jeg tro at Norriq kan sælge dig maskinen uden Office. Windows er lidt mere besværligt, men du er faktisk berettiget til at få pengene refunderet for windows, såfremt du ikke kan acceptere Microsofts vilkår for brug. Jeg har gjort det en enkelt gang og det var hamrende besværligt.
Kan du ikke finde et link til en forhandler som kan tilbyde computeren til en lavere pris end den der er i annoncen omkring Amino-tilbuddet. På EDB-priser er modellen - hvad jeg kan se - med samme CPU, harddisk osv. sat til en højere pris. Og med Amino-tilbuddet får du taske og software med i prisen.
Du er som du selv siger det rimeligt meget inde i sagerne. Jeg kan ikke finde tal selv som bekræfter at det er et dårligt tilbud for Amino'ere og vil derfor gerne se hvad du mener computeren er værd.
Når du skriver "handle hos dig" og i et andet indlæg refererer til Nicolai som "sælger", lyder det som om du ikke ved at Nicolai har noget med Amino at gøre, og det vil jeg bare lige sige at det har han - han har såmænd været vores rare direktør siden Martin tog til Florida.
(Jeg har ikke sat mig ind i priser osv., men ville bare lige fjerne en evt. misforståelse hvis nogen troede at denne tråd var lavet af en ikke Amino-relateret debattør.)