Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar 4.000 kr. på en Amino Iværksætter-PC

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja.

Jeg har ikke misforstået noget - jeg spørger bare - og det er vel reelt nok.

Er der nogen egentlig grund til at man som iværksætter skulle støtte amino ved at betale ekstra for sin bærbare computer?

Er det ren og skær retorik at man selvfølgeligt og gladeligt skal støtte amino økonomisk?

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 15:55

Hej Nicolai,

Går du ind på www.computerstore.dk så finder du den på forsiden til 5.999,- Officepakken kan hos computerstore fåes til 1.419,- Når man er oprettet som kunder hos computerstore så får man automatisk en lille rabat, så de priser på forsiden er kun vejledende og kun i forhold til computerstore. Derudover er priserne igen lavere hos distributørerne.

Så mit gæt er at det er en af distributørerne eller sågar HP der står bag kampagnen. Med andre ord er det ikke noget særligt for Amino. Men altså, jeg vil heller ikke ødelægge det hele af, det er som sagt en udmærket maskine osv. Havde det været en eller anden gøgler der var gået ud med tilbuddet så havde jeg ikke reageret. Men da det nu er Amino, som man jo har en eller anden form for tillid til så synes jeg det er lidt i gråzonen. MEN Jeg ville da 10 gange hellere købe her end hos computerstore med viden om at Amino så også eksisterer i morgen. Men principielt og moralsk set synes jeg det kan være lidt en gråzone, især når markedsføringen både i forummet og på hjemmesiden grænser sig til at være vildledende.

Så så jeg hellere at man brugte energien på at få lavet et samkøb af bærbare, så man kunne få en rabat der virkelig sparkede røv. Var der 20 der gerne ville købe en bærbar, så kunne Amino jo nemt gå til en distributør og købe disse, så der ikke er for mange mellemled der skummer fløden på at Amino blåstempler tilbuddet med sit logo.

Eller at man fandt nogle iværksættere som ville betale f.eks. 100-200 kr. (eller whatever) for at få deres software distribueret sammen med en Amino PC. Så kunne nogen iværksættere få reklame og andre kunne få sig en bærbar med en rabat der var til at se.

Ja det var bare nogen tanker. Jeg håber ikke du tager det alt for negativt.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 15:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Jørgen og Steffen..

Vil I ikke være så venlige at definere et godt tilbud? Amino giver her et tilbud på lige netop en HP 8530p (en en anden maskine) sammen med software. En bærbar andre tager + 8500,- for bundlet med software der i sig selv har en værdi for over 1.500,-.

Således får en evt. køber ensuper lækker og meget holdbar fremtidsskikret maskine med en officepakke til sølle 7300,-  ...

Så kan det godt være I kan finde en maskine et eller andet sted, der kan matche på specifikationer, men det er jo ikke en HP8530p, og I kan derfor ikke lave den sammenligning. Hvis I ved så meget om PC'er ved I også, at alle de store producenter har en masse teknologier indenfor sikkerhed, strømbesparelse osv. Disse skal altså også regnes med.

Dette er ikke et surt opstød, men synes det er lidt uretfærdigt, at i med dårlige sammenligninger, I er med til at sprede dårlig stemning omkring en god mulighed for mange

Til Frisch:
Er det ikke muligt, at Norriq kan smide det eksakte produtnummer op på siden, så vi kan lave "ordentlige" sammenligninger :)

God Weekend

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 16:04

Jørgen Olsen:

Jeg har ikke misforstået noget - jeg spørger bare - og det er vel reelt nok.

Selvfølgelig er det det. Det lød bare som en misforståelse, og misforståelsen var min - det beklager jeg.

Retorikken og tilbuddet vil jeg overlade til jer andre.

~
Anja

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Skrevet kl. 16:05

Hej Steffen..

sad midt i mit forrige indlæg da du postede denne ;)

Nu er det ikke fair at holde Amino ansvarlig for hvad andre går og laver af tilbud. Det er self ikke til diskussion at denne bærbare er billigere ved Computerstore uden office.. end of discussion :) Der hvor tilbudet ændrer sig er jo ved bundle..

Men hvis jeg som lille købmand barberer 10 kr. af en 1½ liter Cola, og så Bilka sætter den 12kr ned, er mit tilbud så lige pludseligt blevet meget dårligt?

Men ok.. vi kommer ikke længere i denne debat. Men nu er det hele da i det mindste fremme, så kan folk selv tage stilling :)

God Weekend

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 16:06

Hej Caper,

Jeg gætter på vores indlæg har krydset hinanden. Men altså. Det er nøjagtig den samme maskine og nøjagtig den samme Office pakke nej har i øje når JEG sammenligner. Jeg vil meget gerne ringe rundt til et par af mine distributører og høre hvis det viser sig at jeg er helt galt på den her.

Så vil jeg da slutteligt lige gentage at jeg ikke er ude på at sprede dårlig stemning. Nicolai og Amino har garanteret lagt noget arbejde i det her, men jeg synes stadigvæk det er værd at gøre opmærksom på de ting jeg skriver. Nu er det jo første gang at Amino er ude med den slags her, og jeg synes der er plads til forbedring. Hvis jeg ikke kæfter op så er der jo ingenting der ændrer sig. Tilbud eller ej, så er det jo et debatforum :)

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 16:06

Det er ikke Amino som står som forhandler det er Norriq / Microsoft og jeg tvivler på at de lever kortere tid end Computerstore.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:12

Casper Sigaard:

Kære Jørgen og Steffen..

Vil I ikke være så venlige at definere et godt tilbud? Amino giver her et tilbud på lige netop en HP 8530p (en en anden maskine) sammen med software. En bærbar andre tager + 8500,- for bundlet med software der i sig selv har en værdi for over 1.500,-.

Således får en evt. køber ensuper lækker og meget holdbar fremtidsskikret maskine med en officepakke til sølle 7300,-  ...

Så kan det godt være I kan finde en maskine et eller andet sted, der kan matche på specifikationer, men det er jo ikke en HP8530p, og I kan derfor ikke lave den sammenligning. Hvis I ved så meget om PC'er ved I også, at alle de store producenter har en masse teknologier indenfor sikkerhed, strømbesparelse osv. Disse skal altså også regnes med.

Dette er ikke et surt opstød, men synes det er lidt uretfærdigt, at i med dårlige sammenligninger, I er med til at sprede dårlig stemning omkring en god mulighed for mange

Til Frisch:
Er det ikke muligt, at Norriq kan smide det eksakte produtnummer op på siden, så vi kan lave "ordentlige" sammenligninger :)

God Weekend

Hej Casper Sigaard.

Når det kommer til EDB er det mit indtryk at forbrugerne som regel forlanger den bedste enhedspris og satser ikke så meget på mærker (der er dog enkelte berygtede mærker som man generelt holder sig fra)

Kunne jeg skaffe en 40GB harddisk til den halve pris af markedsprisen for denne model vil det stadig være et dårligt tilbud.Udbud og efterspørgsel på nyere og bedre varer presser priserne på disse og efterlader de gamle varer dyre da butikkerne ikke realiserer deres tab lige med det samme.

Casper Sigaard:
Hvis I ved så meget om PC'er ved I også, at alle de store producenter har en masse teknologier indenfor sikkerhed, strømbesparelse osv. Disse skal altså også regnes med.

Du må meget gerne fortælle mig hvilke specielle fordele denne PC skulle have i forhold til strømbesparelse som jeg glemmer og kigge efter i andre tilsvarende PCere - samt selvfølgelig hvilken merpris du mener disse fordele bør have.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Skrevet kl. 16:26

Hej Steffen.. ville ikke være med til at sprede dårlig stemning, selvom jeg var lidt kontant. Du opfattede det heller ikke som en krigserklæring.. så det er jo super.

Ville bare understrege, at det er et godt tilbud selvom andre forhandlere måske er en smule billigere. Hvis du ringer til din distributør, så vil han uden tvivl bekræfte. Man skal også huske, at HP's Elitebook serie er at sammenligne med Lenovos bedste serier, hvad angår holdbarhed og sikkerhed. Alene derfor synes jeg brugeren får rigtig meget for pengene.

Håber også det ikke er sidste gang amino laver et sådant tilbud :) God Weekend

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Skrevet kl. 16:37

Jørgen Olsen:

Når det kommer til EDB er det mit indtryk at forbrugerne som regel forlanger den bedste enhedspris og satser ikke så meget på mærker (der er dog enkelte berygtede mærker som man generelt holder sig fra)

Kunne jeg skaffe en 40GB harddisk til den halve pris af markedsprisen for denne model vil det stadig være et dårligt tilbud.Udbud og efterspørgsel på nyere og bedre varer presser priserne på disse og efterlader de gamle varer dyre da butikkerne ikke realiserer deres tab lige med det samme.

Du må meget gerne fortælle mig hvilke specielle fordele denne PC skulle have i forhold til strømbesparelse som jeg glemmer og kigge efter i andre tilsvarende PCere - samt selvfølgelig hvilken merpris du mener disse fordele bør have.

Hej Jørgen..

Jeg tror... nej jeg er sikker på du undervurderer erhvervsdrivene når du siger de er ligeglade med mærker. Det siger mine erfaringer mig, ligesom jeg kan huske et utal af tråde her på amino, hvor folk har givet udtryk for gerne at ville betale for en mærkevare. Forbugere er nok meget delte hvad mærkevarer angår, der giver jeg dig ret.

HP Elitebook serien er spritny og fra sep/okt, så de er altså ikke blevet gamle "endnu" :) Du må meget gerne sende et link så jeg kan se hvor meget man ikke sparer ved dette tilbud?  Jeg vil i hvert fald helllere have en ridsefri overflade end en smule mere processorkraft :)

Ang. teknologier, så var det ment som en generel bemærkning. Køber du en Lenovo får du en række teknologier med ud over alm. specs. Det samme gælder for HP og en række andre "store" mærker. Det kan f.eks være at de er bedre til at styre radioantennerne, så WLAN og Bluetooth bruger mindre strøm. Det kan også være muligheden for at låse en harddisk til én bruger, så ingen kan få adgang til dataene ud over dig selv... osv. Man kan ikke sætte en direkte pengeværdi på disse teknologier, men det er også svært at sætte en værdi på tab af data.

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)