Hej Anja. Jeg har ikke misforstået noget - jeg spørger bare - og det er vel reelt nok. Er der nogen egentlig grund til at man som iværksætter skulle støtte amino ved at betale ekstra for sin bærbare computer? Er det ren og skær retorik at man selvfølgeligt og gladeligt skal støtte amino økonomisk? VH Jørgen Olsen |
Hej Nicolai,
Går du ind på www.computerstore.dk så finder du den på forsiden til 5.999,- Officepakken kan hos computerstore fåes til 1.419,- Når man er oprettet som kunder hos computerstore så får man automatisk en lille rabat, så de priser på forsiden er kun vejledende og kun i forhold til computerstore. Derudover er priserne igen lavere hos distributørerne.
Så mit gæt er at det er en af distributørerne eller sågar HP der står bag kampagnen. Med andre ord er det ikke noget særligt for Amino. Men altså, jeg vil heller ikke ødelægge det hele af, det er som sagt en udmærket maskine osv. Havde det været en eller anden gøgler der var gået ud med tilbuddet så havde jeg ikke reageret. Men da det nu er Amino, som man jo har en eller anden form for tillid til så synes jeg det er lidt i gråzonen. MEN Jeg ville da 10 gange hellere købe her end hos computerstore med viden om at Amino så også eksisterer i morgen. Men principielt og moralsk set synes jeg det kan være lidt en gråzone, især når markedsføringen både i forummet og på hjemmesiden grænser sig til at være vildledende.
Så så jeg hellere at man brugte energien på at få lavet et samkøb af bærbare, så man kunne få en rabat der virkelig sparkede røv. Var der 20 der gerne ville købe en bærbar, så kunne Amino jo nemt gå til en distributør og købe disse, så der ikke er for mange mellemled der skummer fløden på at Amino blåstempler tilbuddet med sit logo.
Eller at man fandt nogle iværksættere som ville betale f.eks. 100-200 kr. (eller whatever) for at få deres software distribueret sammen med en Amino PC. Så kunne nogen iværksættere få reklame og andre kunne få sig en bærbar med en rabat der var til at se.
Ja det var bare nogen tanker. Jeg håber ikke du tager det alt for negativt.