Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bil der køre uden brændstof!!

Side 11 ud af 15 (142 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved med sikkerhed at der ikke eksistere noget lign. (så vidt jeg ved)

jeg har lavet test, udregning, flere test. en lille hjemmelavet vind tunell test. osv.

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

i må gerne melde jeg til, min lille "hånne" konkurence indtil vidre er der kun en meldt til. kom nuSad 

hilsen jesperGeeked

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mig der er meldt til Big Smile

Til eventuelle tvivlere så virker mailadressen.

Mvh Peder

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår virkelig ikke hvordan det ikke kan være en evighedsmaskine, når du siger den kan køre uden brændstof. Og så er det da forkert at sige uden brændstof, fordi den skal da have en kilde som kan få den til at køre, eller hvad? den kører bare :P

Men hvis det er rigtigt, så vil jeg da gratulere mange gange... Hvad med forurening, er den skadelig for miljøet, dette tror jeg er en vigtig faktorer i dagens danmark.

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper..

Mht. til patenansøgning er det ikke bare lige til. Patentansøgninger skal overholde bestemte formalia og alt skal dokumenteres. Skal du ansøge om patent i udlandet er kravene endnu vildere - og det er dyrt.

Typisk vil man få et patentbureau til at hjælpe med tingene - og det løber hurtigt op i rigtig mange tusinde kroner.

Men til din ide.

"Bil der køre uden brændstof"

For at få en bil til at køre kræves en vis mængde energi. Den kan komme mange steder fra benzin, diesel, el eller kærnespaltning for den sags skyld.

Når du så skriver, at du kan få en bil til at bevæge sig OG samtidig skabe mere energi end den forbruger - så har du det der populært kaldes:

Evighedsmaskine af første grad.

Fordi den bryder termodynamikkens første lov, der i bund og grund siger:

"Man kan ikke få mere ud, end man lægger ind."  (se mere på Wiki...)

Alle der har påstået, at kunne skabe u-udtømmelige energimængder er faldet på den lov. De har simpelthen overset noget.

Hvis du f.eks. satt en vindmølle på en bil og brugte den til at lade batterier op, så man kunne drive en el-motor, så ville det kræve en vindmølle med en virkningsgrad på mere end 100% - og det kan man ikke lave.

Jeg tror stadig du lige skal checke dine beregninger...

Martin

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

> Mht. til patenansøgning er det ikke bare lige til.

Jeps, absolut! Jeg har netop lige nu siddet i det 3. timelange telefonmøde med min patentadvokat i USA om en opfindelse der er mange gange mere simpel en en bil/evighedsmaskine - og vi er kun lige begyndt. For mit eget vedkommende vil jeg sige, at den her process er noget af det sværeste jeg nogensinde har kastet mig ud i. Det er spændende, men forbandet svært. Og ja, det koster også en smule :)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vil jeg lige tage knaegten lidt i forsvar. Der er nok ingen der ville vaere helt saa skeptiske hvis han havde sagt; jeg har fundet en smart maa at udnytte solceller og sat dem paa en bil.

Det kan jo i principielt vaere noget i den stil han har gjort/vil goere.

Jeg ved godt at der blev naevnt noget med vindteknologi tidligere, jeg er bare ikke lige i stand til at lave en konstruktion (oppe under haaret) hvor det giver nogen mening. Hvilket vel ogsaa er grunden til at jeg ikke er opfinder.

Bare lige husk paa at der indtil videre ikke er blevet sagt noget om at der ikke vil blive tilfoert energi til systemet. Der er blevet sagt at der ikke skal tankes op, hvilket jo ikke principielt bryder nogen termodynamiske love.

Saa lad os da lige se hvad knaegten har fundet paa foer vi doemmer ham ude :)

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

@Peder

Jeg har kun ros til "knægten" for initiativet og hans opfindergen. Han har nævnt, at systemet vil/kan generere mere energi end der forbruges:

men ja jeg har regnet på min teori og den siger med en "normal" kørsel så burde den producere 7-9 % mere strøm end den bruger og det vil sige at vis man sætter dette system på lastbiler så kan man en lastbil chaufør tjene lidt mere på den lange tur. og give strøm til de forskelige elværker. og den inkludere busser.

men jo hurtigere du kør jo mere strøm.

Har han fundet på en løsning, så kan han sikkert også argumenterer for den...

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han har fundet en loesning saa kan han sikkert argumenterer for det. Men vil det forstaaeligt nok ikke :)

Jeg siger ikke at han har fundet de vises sten, blot at man ikke skal doemme ham ude fordi ideen lyder til at vaere for god.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

> Jeg siger ikke at han har fundet de vises sten, blot at man ikke skal doemme ham ude fordi ideen lyder til at vaere for god.

Er det dig, Peder, der er indeni Asger Jensby? :)

Side 11 ud af 15 (142 indlæg)