Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT-samarbejdspartnere søges

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, nu blev jeg altsaa nyskerig. Hvorfor har du skrivet backenden i c++ i stedet for java? Har du operationer der er saa tunge at du faktisk har brug for den extra fart?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 20:48

Hej Martin!

Det er nødvendigt. Ellers kan mit system ikke klare et stort antal butikker uden effekt på performance af hver enkelt butik, selvom det er designet således, at hastigheden (svartid, oppetid, ...) ikke er afhængig af hvor mange butikker der er i det og hvor mange varer der er i hver enkelt butik. Det er meget hurtigere at pakke data, hente/gemme dem fra/til databasen og m.fl. i C/C++ end i Java. Stort set er alle operationer hurtigere i C/C++, især i C end i Java. Det. som jeg er mest bekymret for er vedligeholdelse af butiksdata. Når det hele er på plads vil jeg bruge mere tid på at udarbejde en bedre vedligeholdelsesplan.

Chuuuuu

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 21:23

Thanh:

Først og fremmest et stort tillykke med projektet. Det er altid fedt at se nyt ting skyde op!

Dernæst må jeg tilslutte mig koret af tunger der mener at en java-baseret løsning er hul i hovedet. Eksemplificeret ved at jeg her fra min PC, selvom jeg installerer den plugin Vista beder mig om, end ikke kan ÅBNE din demowebshop :-s

Det kan godt være at min PC er speciel, og at det er derfor, men når det kan ske for mig, så kan det ske for andre, og der er ingen der har interesse i at have en webshop som en del brugere end ikke kan se!!!

Det er en problemstilling du bliver nødt til at forholde dig aktivt til.

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Skrevet kl. 22:31

Hej Peter!

Det er godt, at du sagde det.

Det kan godt være, at det er fordi, at du har valgt det højste sikkerhedsniveau i din browser. Med dette sikkerhedsniveau kan du ikke åbne et efterspurgt popup-vindue og du kan heller ikke køre en Java-applet i din browser.

For at kunne åbne et efterspurgt popup-vindue skal du på en nemmeste måde vælge det almindelige/standarde sikkerhedsniveau i din browser.

Jeg vil tilføje et spørgsmål/svar i 'Spørgsmål & svar'-siden, som forklarer dette problem.

Hvis du igen ikke kan åbne min demoshop vil du godt give mig en besked.

Chuuuuu

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:05

Hej Thanh

Jeg er fra en af dine konkurrenter EasyFlow.

Alligevel synes jeg at det er på sin plads, at advarer dig lidt omkring dit teknologi valg. At kører en webshop som Java-applet, er idag desværre fuldstændig urealistisk, der er simplethed for mange potentielle kunder, der bliver lukket ude af butikken. Du skal finde meget uinformerede kunder for at få nogle til at hoppe på den.

Hvis det er fordi du har lavet en oplevelse i Java, som ikke umiddelbart kan konverteres til Html/Javascript, vil jeg anbefale dig at kigge på Flex (Adobe), det er et fantatisk værktøjer, der tilbyder ligeså rige oplevelser som Java, men med betydligt bedre udbredelse.

At skrive din backend i C++ pga. performance ved mange butikker, er også lidt forfejlet. F.eks. e-Bay er primært baseret på Java, og jeg tvivler på at du kommer til at havde samme load som dem. I øvrigt har vi jo som udbydere af Webshops, jo den fordel at det er muligt at bruge en silo stategi til skalerer. Altså hvor man f.eks. laver et setup der kører 100 shops, og så replikerer det for de 100 næste og så fremdeles. Iøvrigt øges risikoen for stabilitets problemer, væsentligt ved dit valg af C++ som backend sprog. Dermed ikke sagt at de ikke kan lade sig gøre, for 7-10 år siden brugt mange af os C++ når vi skulle havde web-løsninger til at kører hurtigt.

Hvis du har nogle overbevisende grunde til dine valg, må du meget gerne skrive dem ? Ellers mener jeg det er tilbage til tegnebrættet igen. Du burde måske også med dit skillset overveje om det ikke var rigtigt at kaste sig over POS løsninger istedet, der er meget mindre konkurrence på dette marked og meget højere indtjening pr. kunde.

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Skrevet kl. 19:08

Hej Lunsby!

OK, at vi er konkurenter. Konkurrencen er altid hårdere, men mere spændende, når der er flere deltagere.

Jeg er ikke helt sikker på det. Men jeg mener, at du lidt undervurderer kunder. Vi lever ikke mere i slutningen af 90'erne eller i begyndelsen af 2000'erne. Kunder kender idag godt, hvad for de produkter/services vi tilbyder dem og  hvor godt de er. Der er kun meget få af dem (ifølge statistikken ca. 2 - 5% i de store IT-nationer?), som hopper på vognen. Dette siger, at de stadig er tvivlsomme om og ikke helt tilfredse med de nuværende løsninger.

Jeg vil sige, at stabilitetet ligesom hastigheden er designet til ikke at blive afhængigt af antallet af butikker i mit system. En fejl i en butik har som normal ikke nogen effekt på andre butikker. Om jeg har samme load som E-bay er jeg ikke sikker på. Men efter mine erfaringer er de operationer/funktioner i C/C++ er hurtigere end i Java. Du kan selv lave nogle tests og se om jeg har ret det. Hvis du tvivler om noget er du også velkommen til at bruge mit testsystem på http://www.storehotel.com/partner/test.

Markedet er stort, kunder vil have alternativer at vælge imellem og de har også brug for en, som kan hjælpe dem med hjemmeside, netforbindelse, PC, printer, virus, m.fl.. Hvorfor bør vi ikke samarbejde for at hjælpe kunder bedre?

Chuuuuu

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:40

Hej.

Lidt feedback:

Jeg havde ikke det java-plugin jeg skulle bruge i min firefox (kører mac og firefox) så jeg kunne ikke se din side - firefox kan ikke manuelt installere pluginet og der er ikke nogen frie alternativer - d.v.s. du kan kun bruge dine shops sammen med proprietært software. Thumbs down.

Og så er det for øvrigt helt ude i hampen at kunderne skal betale 54.000kr om året for at have en webshop med 2000 varer :) Det er langt ude i sig selv at i bekymrer jer om antallet af varer...

Sælger i hosting også er det nok lidt mere reelt med en pris pr. gb lagringsplads og en pris pr. gb trafik...

Jeg sælger normalvis ikke webshops så jeg skriver ikke det her som konkurrent.

Jeg har ikke java så jeg kan ikke se en eksempel webshop, men din egen side ligner noget der er løgn - hyr en webdesigner - burde ikke koste mange basseører og få lavet noget der ser mere fornuftigt ud.

Det er jo synd hvis du har et reelt produkt, at det så skal ødelægges af et dårligt design der skræmmer folk væk.

Hårde ord, men bare rolig - de er skrevet med et smil på læben så du må ikke tro jeg er ude efter dig !

VH Jørgen Olsen

Fra Århus
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:02

Hej Thanh

Jeg har lige set din demoshop.

Lige et par holdninger som straks rammer mig, samt købelysten i mig.

Nu er det sådan at jeg er meget grafisk minded, og kan dermed tilføje at vi i dag er nået til en tidsalder, hvor det ikke længere kun handler om at få tingene til at virke, det skal også være til at se på visuelt.

At du vælger at bruge java er egentlig ikke noget problem for mig personligt, dog syntes jeg at alle sprog har sin ret, men til de rigtige elementer og funktioner.

F.eks. skal jeg uploade flere billeder på en gang til et cms, klarer java tit opgaven hurtigere ved ved at trække og slippe en komplet folder til en ftp: mappe (supert).

Det er klart et godt stykke arbejde du har lavet. ingen tvivl om det. Hvis jeg var dig ville jeg bruge lidt tid på at analysere de forskellige muligheder som ligger for døren idag, mod din egen løsning og finde ud af hvad du har brug for at gøre din løsning mere attraktiv.

Held og lykke

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 20:11

Olric:

Der findes folk der holder fast i sprog som Cobol, selvom det er 20 år siden det sprog var bare tæt på at være effektivt.

Så du mener ikke at bank og finansverdenens software kører effektivt?

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Bitrake Skrevet kl. 20:37

Hej Thanh

Jeg er udvikler/systemarkitekt og har siddet med ret store applikationer i både java/c++ og har ret svært ved at forstå dine argumenter for valg af tech.

Når du tænker på ydelse er det så latens(svartider) eller antal forespørgsler pr sekund.

Der er ingen af de to emner der kan argumentere for en c++ løsning i back'enden i forhold til alt det ekstra bøvl det giver med vedligehold, længere udviklingstid med mere. Hvem har ikke brugt en dags tid på at finde en fejl med en ikke initialiseret peger i C++. Det første emne(latens) er alligevel typisk domineret af den tid det tager datapakken at komme fra brugeren og tilbage igen med svaret og det er det samme for java og C++. Det andet kan du jo komme udover ved at købe en ekstra server, det er min påstand at det er billigere at købe ekstra servere og bruge en java løsning i forhold til de ekstra udviklingsomkostninger du får ved C++ og eventuelt mindre servere.

Derudover er der jo superfede frameworks til java såsom hibernate der styrer adgang til database, skal dog ærgeligt indrømme at jeg ikke ved om der er noget tilsvarende til C++.

Du er godt klar over at java 6 pt vist ikke kører på mac så jeg synes virkelig man skal have gode argumenter for at bruge en java baseret shop.

Held og Lykke

Niels

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)