Jeg er ked af at sige det, men det bliver dæleme en svær webshop løsning at sælge. Jeg har været inde over rigtig mange webshop løsninger, og jeg kunne ikke finde på at vælge din løsning, selv hvis den var gratis, der er så mange gode alternativer som har gode support forums, artikler, guides som minimum. Hvem forestiller du dig målgruppen er? Du er nødt til at forklare mig fordelene ved din shop i forhold til alle de andre på markedet, som der nævnes er Magento på vej til at blive det helt store, og den er gratis! Jeg ville endda hellere vælge den gratis OsCommerce end din løsning. Som der er en der indirekte hentyder til så burde du have lavet POS løsninger istedet, da din shop ser ud som en sådan løsning. Der nævnes SEO, dette afskrives helt og skal laves af tredjepart?? Det holder simpelthen ikke, jeg ville ikke vælge en webshop løsning hvor den ikke var optimeret til søgemaskinerne, det er som regel alt for dyrt at få lavet af tredjepart, medmindre der findes et plugin og det regner jeg ikke med i dette tilfælde ;-) Hvad med ændring i design så det ser professionelt ud, skal dette også laves af tredjepart med speciale i Java? Er der brugt CSS i løsningen, kan jeg importere produkter, kan jeg integrere med finansprogram, osv osv. Jeg er lidt urolig for den her lettere ligegyldighed overfor dem som skal bruge shoppen, med at du ikke kan gøre for java ikke er installeret på brugerens computer eller at hvis de virkelig vil købe i shoppen skal de nok installere java og lignende. Virkeligheden er bare at folk er dumme, dovne og uden tålmodighed og gider ikke til at installere java, folk gider ikke grimme shops og fakta er at konverteringsraten daler enormt hver gang de støder på den slags problemer. Det virker som om at alle brugervenligheds principper og fakta om at drive webshops er røget ud af vinduet i processen med at lave shoppen, og jeg ser ingen mulighed for at rette op på det, måske kan du. Du burde bruge din tid på at finde en god opensource webshop, og så bygge videre på denne eller bygge API til økonomisystemer, POS til kendte webshops eller lignende. På markedet idag kan det næsten ikke betale sig at bygge en webshop fra bunden medmindre man er pengestærk, har viden resource og en stærk strategi for ens løsning ellers er det en dødsejler, og så er der bare nogle ting en shops løsning som minimum skal kunne, og det dækker din bare ikke. Jeg er ked af det men jeg tror desværre ikke du sælger en eneste, hårde ord men det er hvad jeg føler efter at have kigget lidt på din side, der skal ekstreme ændringer til før jeg kunne overveje overhovedet at teste løsningen. Ideen med at hoste webshops er sådan set god nok og det kunne der være en fremtid i, men ikke med den løsning du har vist. |
Hej Niels!
Niels: Derudover er der jo superfede frameworks til java såsom hibernate der styrer adgang til database, skal dog ærgeligt indrømme at jeg ikke ved om der er noget tilsvarende til C++.
Jeg plejer at bruge Visual C++ til at generere en CRecordSet-klass (du skal på forhånd oprette en standard-tabel i din database for at kunne gøre det) med definerede datamapninger, som under afviklingen bruges dynamisk mht. tabelnavn (pga. forskellige kunder). Men når jeg gemmer data til databasen kalder jeg direkt SQL-kommander vha. CDataBase-objektet i stedet for via CRecordSet-objektet.
Efter mening er det på ingen nogen måde sværere at arbejde med og det kræver mere udviklingsarbejde end andre frameworks.
Hvis du vil kalde C/C++-klasser fra et Java-program, f.eks. i din Java-baserede backend kan du godt benytte 'Native method', som støttes af Java.
Held og lykke med dit projekt.
Hej Sonny Leach!
Tak for de positive over mit system og gode råd.
Sonny Leach: F.eks. skal jeg uploade flere billeder på en gang til et cms, klarer java tit opgaven hurtigere ved ved at trække og slippe en komplet folder til en ftp: mappe (supert).
Jeg er ikke sikker på, at det er et spørgsmål eller at jeg forstår det rigtigt. Du skal være opmærksom på, at en kundes billeder ikke bliver uploadet til min server. Billederne fra kundens hjemmeside bliver kun hentet og fremvist i butikken, når den starter. Hentningen af billiderne sker vha. en catch, som kører i en separat tråd. Det er derfor, at antallet af billederne ikke har effekt på butikkens oppetid.
Hej Kim S!
Jeg leverer rent den e-handelsservice og kunder kan på ingen nogen måde ændre designet af butikken.
Kunder har derimod total frihed til at designe/indrette deres hjemmeside/SEO.
Mit system er helt åbent. Jeg anbefalder dig til at teste min løsning, inden du kan vurdere, om den er noget for dig.
Til alle!
Jeg vil hermed igen takke jer allesammen, som har været med i tråden.
Jeg vil som nævnt i trådens føste indlæg oprette snart en ny tråd om min officielle annonce (evt. nogle dage for sent). Jeg håber, at I vil være med igen.