Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wellstar har i hørt om det og hvad mener i om det?

Side 18 ud af 23 (224 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er en syndig gang vrøvl, at blande den organiserede vennehvervning der foregår i store dele af MLM-branchen sammen med den netvorking der foregår i almindelige virksomheder. Grunden til at netop MLM er fremhævet er fordi det er fundamentalt anderledes og dybt problematisk.

At MLM'ere ikke vil acceptere at alle vi andre altså har det syn på sagen er deres problem - det er heldigvis et flertal i folketingen der vedtager landets love. Og et flertal vil altså gerne beskytte folk mod den usympatiske måde, som der drives vennehvervning på i mange MLM-virksomheder. Det kan du så vælge at kæmpe politisk for skal laves om, men at påstå at vennehvervningen i MLM er det samme som al andet netvorking er simpelt hen noget forbandet vrøvl.

Det er iøvrigt sjovt - når man nævner problemer som vennehvervning i MLM, så påstår MLM'ere altid at det skam er helt det samme som i alle andre erhverv. Men når folk undrer sig over, at en juice skal koste 100 gange mere end en ligeså god juice nede fra supermarkedet, kommer den omvendte besked: Jamen vores juice er skam noget helt særligt og unikt ...

Tilmeldt 21. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:17

Hvem siger, at det er noget vrøvl - andet end dig og andre maskerede? Det er måske sandt for dig, men det er det ikke for mig. Dermed ikke sagt, at jeg ikke overholder landets love, for det gør jeg. Jeg har ikke brug for vennehvervning, men jeg synes det er dobbeltmoralsk, at det er i orden at rekrutere i en branche og ikke i en anden.

Du nævner "At MLM'ere ikke vil acceptere at alle vi andre altså har det syn på sagen". Igen hvem er "alle vi andre"? Prøv at tale for DIG selv og DIT syn. Du taler ikke på "alle andres vegne". Fordi du har maske på og er superhelt, er du sgu da ikke udnævnt til at tale for "alle andre". Af debatten kan jeg da se, at der er masser af andre mennesker, der har en anden mening end dig. Tal for dig selv!

Alt der er fundamentalt anderledes (og så er det altså heller ikke mere anderledes) møder modstand, og det er helt ok. Vi skal bare videre, og det kommer vi :)  Et rigtig godt råd til netop dig: Køb din juice nede i ALDI, der er den billigst.

Fortsat god søndag.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:27

> andet end dig og andre maskerede?
> Fordi du har maske på ...

Kan du forklare lidt nærmere hvordan du mener jeg er maskeret "Hr Monavision"? Tror du ikke lige du skal have pudset kontaktlinserne ...?

> Igen hvem er "alle vi andre"?

Det er dels det store flertal der ikke arbejder med MLM og det samme store flertal som har valgt de politikere der lovgiver i landet. Det sidste kaldes demokrati, og det er vi vist mange der er ret glade for.

> men jeg synes det er dobbeltmoralsk, at det er i orden at rekrutere i en branche og ikke i en anden.

Så har du ikke læst det der skrives om den sag. Det handler ikke om branchen, men om metoden. Kan du ikke se forskellen på MLM og alle andre erhverv på dette punkt, så kan jeg blot anbefale dig at læse lidt mere på lektien.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 11:28

Ups

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 11:28

I dette tilfælde taler han også for mig ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 11:34

Hoert hoert !

Det er godt ramt Monavision !

Jeg kender saerdeles godt Nu-Skin, AmWay og Giffarine !
Giffarine findes kun i Thailand og Hong Kong saa vidt jeg er informeret, men det er lavet 100% til at konkurere med AmWay hvis produkter er prissat helt hen i vejret, selvom Giffarine ogsaa er en form for MLM saa er deres priser naesten kun 50% af AmWays og produkterene er helt paa samme nivoue !!

Det er nemlig problemaatisk at produkterene (som der faktiks ikke beuges meget tid paa i deres salgs materiale) skal koste 10-15 gange kost prisen !

Nu var der ogsaa en smart fyr der sagde at alle andrer firmaer ogsaa havde 4-6 led i deres leverancer, men saadan er det jo ikke !

Naar i koeber en maelk i supermarkedet, saa har kun landmanden, mejeriet og supermarkedet haft den ind over omsaetningen og saadan er det med mange ting i det daglige Danmark !

Der findes ikke importoere, grossister osv. mere ! Det var noget der fandtes for 20-30 aar siden ! Mange store firmaer har kun et lager i Europa med dag til dag leverancer paa alt bestilt inden 16:00 !

Networking mellem alm. firmaer har jo ikke ret tit noget med ahndel at goere ! Det har noget at goere med at man udveksler erfaringer, ideer osv. ikke at han kan skaffe det og det fordi han kender ham og ham !

Hvis man ikke tror paa at der foreligger en politi anmeldelse saa syntes jeg man skal kontakte politiet og faa det afklaret inden man hentyder til at folk lyver !!!

Det er jo ingen straffesag man anlaegger, saa der er jo flere myndigheder der kan udsteder forbud, boeder osv. ikke kun politiet !

Lad os nu se hvor lang tid WellStar har at leve i !

Jeg syntes godt om den lovgivning vi har i Danmark, den beskytter hvisse borger saa vi ikke ender op med afrikanske tilstande !! Fordi man er foedt med talegaverene iorden behoever man ikke at udnytte mennesker som ikke har helt samme evner som de fleste ! Det vender sig i mig ved tanken !!

Hvis i er saa gode saelgere kan i jo ogsaa saelge nogle ordentlige produkter, i kan endda opnaa meget bedrer profit ved det !
Men det er maaske fordi at det kun er jeres talegacver der er veludviklet !! I er simpelthen ikke selv i stand til at stavle en orderntlig forretning paa benene !
Saa i er jo faktisk ofrer for systemet !!!!  Tankevaekkende !!!! 

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 11:41

Jeg undskylder hvis jeg har blandet navnene lidt sammen !

Jeg er helt klart mod at MLM bliver lovligt !! (nu er det jo Ulovligt ) !!!

Rynkeby saelger sikkert juice som er blandet op med 50% mere vand og saelges af Wellstar ! derved er det helt unikt og "light" !! Ja det har jo kun halvt sa mange kalorier per L. !!!!!

Tilmeldt 21. Mar 09
Skrevet kl. 11:47

Hej Mikkel,

Først vil jeg godt lige sige undskyld for det med de maskerede, for det var ikke for at blive personlig. Men det lå lige for pga dit billede, *G*
som jo i virkeligheden er et rigtig sjovt indslag. Jeg har ikke billede på endnu, da jeg først lige er kommet på Amino i går.

Jeg føler, at det er vigtigt at man har respekt for den enkelte og lader den enkelte tage sin egen velovervejede beslutning. Hvis en person vælger at gå til et informationsmøde i "what ever", så må man gå ud fra, at de er voksne mennesker, der kan sige nej tak, hvis det ikke er for dem. Jeg kan ikke se noget galt i metoden. Jeg kan se noget galt i, at mødeledere tilsyneladende ikke er trænet og uddannet i, hvad der kan siges og hvad der ikke kan siges på informationsmøder. Jeg kan se noget galt i, at der bliver "oversolgt" med overdrivelser, magi og "vilde indtjeninger med lille eller ingen indsats". Men ellers kan jeg ikke se problemer i metoden. I den "almindelige" verden bliver der dagligt holdt møder og seminarer i produkter, servicer og andet for at få nye samarbejdspartnere ind og/eller solgt  nye produkter ind. Der er ikke den store forskel. Jeg har læst på lektien.

Men i bund og grund, Mikkel. Hold dig til dit. Det er jeg sikker på, at du er rigtig god til. Så passer jeg mit.

Mvh Mr. MonaVision
Jimmy Gudmand

Tilmeldt 21. Mar 09
Skrevet kl. 11:53

Godt for dig, Jack  Wink

Jimmy

Tilmeldt 21. Mar 09
Skrevet kl. 11:57

Du er lidt svær at finde ud af. Enten er du bare provokerende, hvilket er ok. Eller også er du langsomopfattende, hvilket også er helt ok.

I følge dansk lovgivning er MLM eller Network Marketing ikke ulovligt.Wink

Side 18 ud af 23 (224 indlæg)