Det er en syndig gang vrøvl, at blande den organiserede vennehvervning der foregår i store dele af MLM-branchen sammen med den netvorking der foregår i almindelige virksomheder. Grunden til at netop MLM er fremhævet er fordi det er fundamentalt anderledes og dybt problematisk. At MLM'ere ikke vil acceptere at alle vi andre altså har det syn på sagen er deres problem - det er heldigvis et flertal i folketingen der vedtager landets love. Og et flertal vil altså gerne beskytte folk mod den usympatiske måde, som der drives vennehvervning på i mange MLM-virksomheder. Det kan du så vælge at kæmpe politisk for skal laves om, men at påstå at vennehvervningen i MLM er det samme som al andet netvorking er simpelt hen noget forbandet vrøvl. Det er iøvrigt sjovt - når man nævner problemer som vennehvervning i MLM, så påstår MLM'ere altid at det skam er helt det samme som i alle andre erhverv. Men når folk undrer sig over, at en juice skal koste 100 gange mere end en ligeså god juice nede fra supermarkedet, kommer den omvendte besked: Jamen vores juice er skam noget helt særligt og unikt ... |
Hvem siger, at det er noget vrøvl - andet end dig og andre maskerede? Det er måske sandt for dig, men det er det ikke for mig. Dermed ikke sagt, at jeg ikke overholder landets love, for det gør jeg. Jeg har ikke brug for vennehvervning, men jeg synes det er dobbeltmoralsk, at det er i orden at rekrutere i en branche og ikke i en anden.
Du nævner "At MLM'ere ikke vil acceptere at alle vi andre altså har det syn på sagen". Igen hvem er "alle vi andre"? Prøv at tale for DIG selv og DIT syn. Du taler ikke på "alle andres vegne". Fordi du har maske på og er superhelt, er du sgu da ikke udnævnt til at tale for "alle andre". Af debatten kan jeg da se, at der er masser af andre mennesker, der har en anden mening end dig. Tal for dig selv!
Alt der er fundamentalt anderledes (og så er det altså heller ikke mere anderledes) møder modstand, og det er helt ok. Vi skal bare videre, og det kommer vi :) Et rigtig godt råd til netop dig: Køb din juice nede i ALDI, der er den billigst.
Fortsat god søndag.