Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wellstar har i hørt om det og hvad mener i om det?

Side 17 ud af 23 (224 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Udvikler.

Og mange tak for dine spørgsmål, ja jeg er ny på amino men er vi ikke alle det på et tidspunkt.

Og det undrer mig da meget at du ikke har kunnet finde mig på google, for faktisk her forleden gik jeg selv ind på google og skrev mit firmanavn Schæffer International, og ud af de 1.160.000 muligheder stod jeg både som nr. 2, 3, 4, 5 og 6, så du har ikke googlet godt nok, og at jeg står så mange steder og så højt oppe overrasker også mig, men fordi at jeg har registreret mig hos amino, dlbm.dk, dba.dk og så har jeg haft med køb, salg og import af amerikanerbiler som er min store hobby og lidenskab, så jo du kan finde mig i systemet.

Og ja jeg har også et cvr.nr. så der undrer det mig også at du ikke har kunnet finde mig der, men nu skal der jo ikke gå helt sherlock holmes i det at finde mig.

Og nej jeg kender ikke til monavie, så der kan jeg ikke hjælpe.

Jeg arbejder selv med Amway og har gjort det i nogle år, og jeg er stolt af det, vi har med daglige forbrugs og brugsgoder at gøre, nogle af verdens bedste, vi er i 100 lande og territorier og ca. 4.000.000 distributører på verdensplan, firmaet startede i 1959 altså for 50 år siden, og i år har Amway været på det danske marked i 10 år.

Vi har med ca. 450 kvalitetsprodukter at gøre med herhjemme, og der er alt indenfor kosmetik, rengøringspleje, vaskepleje, hårpleje, kropspleje, vitaminer, mineraler og kosttilskud, tandpleje, parfumer, lingeri, grydeserier, knive, autopleje, spaghetti, pasta og pastasaucer, ekstra jomfru olivenolie og balsamico eddike.

Så som du kan se har vi rigtig mange ting at byde folk på, og det er alle produkter vi forbruger i vores dagligdag, og vi alle handler jo produkter ind, om det så er hos os eller ej, ja så skal vi jo alle vaske os, gøre rent eller hvad vi ellers foretager os med produkterne.

Jeg håber at det var svar nok, ellers så spørger du bare igen.

Med venlig hilsen.

Robin Kent Schæffer.

Fra Sjælland
Tilmeldt 9. Mar 09
Skrevet kl. 19:32

Hej Kbaa.

Du må meget gerne få det sidste ord i vores debat her, men du kan og skal ikke tænke på mine vegne, du ved ikke hvad vores firma har før at du har undersøgt det, og du ved heller ikke hvor jeg har været henne med vores firma, det er kun rene gætterier fra din side.

Når du nu skriver at det er pyramide når man er nede i 3 niveau, så synes jeg at du skal til at trække i arbejdstøjet, fordi nu kommer du nemlig på overarbejde, og husk at du får ingen betaling for det, det er af din egen frie vilje, hvis du stadig fastholder dig til det som du har skrevet.

Fordi sådan her ser den daglige klassiske handelskæde nemlig ud, vi starter med en producent som sælger sit produkt til en importør, som så sælger til en mellemhandler og derfra til en grossist og så til en detailhandler, som vi kan kalde netto hvor du handler dine varer hos, og ser du så fra produktet forlader producenten til du har det i hånden, ja så er du det 5'te led, og er det ulovligt nej vel.

Men hvis det var ja så gjorde du og to andre led noget ulovligt, og vil du fortælle at du gør noget ulovligt, næppe.

Og så kan du starte med at fortælle din ombudsmand det samme, og at alle de butikker der driver denne form for handel at de også bør lukke, og hvor ender vi så henne, nemlig hos direkte salgs firmaerne, hvor du bliver nødt til at købe dine produkter for de andre er jo lukket, for fra direkte salg går produktet direkte til mig, og skulle jeg lukke døren for snuden af dig når du kommer for at handle hos mig, nej sådan er jeg ikke for jeg ser noget godt i alle mennesker, men der vil altid være nogle mennesker der er mere godt i end andre.

Med venlig hilsen.

Robin Kent Schæffer.

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 21:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til Robin !

den klassiske handelskæde for større butikker er

Fabrik - butik !!!

Det gælder WallMart, Netto, Dansk Supermarked, COOP og alle med lidt størrelse !

Mælk kommer fra mejeriet direkte til butik, brød kommer direkte fra fabrik til butik OSV.

Har man nogle ting som sælges i meget mindrer styk antal er der normalt en fabrik, en grossist og så butik !

Alså max. 3 led og de er alle selvstændige firmaer !  Ikke som et MLM firma der opkræver kommissioner for folk der reelt ikke laver noget i den gængse handel !

Der er så en lille del butikker grossister der bruger sådan nogle som mig, det er fordi jeg er free lance og så jeg ikke er en fast omkostning men relateret til omsætningen ! Det er meget normalt for produkt findere og kvalitets inspektøre !

Ombudsmanden har jo talt !! og det er med snuppe Jens !

Læste du slet ikke alle de citater ??? der var jo mange punkter hvor disse firmaer ikke overholdt dansk lovgivning, venne tjenste salg, ingen reelt salg af produkter, ulovlige produkter osv. listen var jo lang !

Jeg prøver som bare på at beskytte nogle af disse lidt svagere personer som kan lokkes til den slags programmer ! og det værste er at i går direkte efter dens slags fordi i ved at de ikke kan forstå sammenhængen !

Og der skal stadig kun 11 levels til med 8 i hvert for at HELE jordens befolkning skal være med ! Det kan sgu da ikke være så svært, det er jo simpel matematik som man lærte i 4-5 klasse !!

Så kom ikke med jeres forprogramerede salgs taler her, der er for mange der griner af jer !

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 22:25
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 05:35

delinda:

fandt lige dette på en hurtig googling af wellstar. http://woman.dk/forum/7/topic/3264?page=2

Læste lige tråden igennem på woman.

Undgå at diskutere eller gå i debat med mennesker der mener at det er deres job at "redde" andre mennesker fra noget som de syndes er forkert. Desværre er danmark fuld af selvbestaltet mennesker, som mener at vi andre skal mene som dem.

Videoen fra Woman er da værd at gentage her på Amino
"President Clinton Endorses Network Marketing & Direct Selling" 
">

MENTORING FOR FREE indenfor MLM & Network Marketing - Lær' Gratis om "Succes Med Farver"

Fra Sjælland
Tilmeldt 9. Mar 09
Skrevet kl. 12:11

Hej Kbaa.

Jeg forstår godt at du vil hjælpe andre mennesker, det vil jeg så hjertens gerne også, men vi skal først og fremmest hjælpe os selv før at vi kan give vores hjælp videre til andre, for er vi ikke i et med os selv så kan vi heller ikke være det over for andre, hvad enten vi vil det eller ej.

Du, jeg og andre skal ikke beskytte nogen som helst, for det fremmer hverken dem eller os selv på noget måde, vi skal da heller ikke beskytte os selv, for hvad, for fremtiden nej, for tager vi ikke chancer og risikoer her i livet, så bliver vi også derefter, for mit vedkommende så tager jeg de chancer og risikoer der byder mig, med omtanke selvfølgelig.

For de chancer og risikoer der byder os her i livet, det er dem som vi selv vælger at falde ned på eller rejse os endnu mere på end vi var før, de skiller fårene fra bukkene, de sorterer vinderne fra taberne ect, ect.

De valg vi træffer er vores egne, ikke andres, lige meget hvordan andre påvirker os ja så vælger vi selv, om det så er det rigtigte eller forkerte valg vi tager, så kan vi kun takke os selv for det.

"Den du giver skylden giver du magten".

Men jeg takker dig for dine synspunkter, de er grund til at jeg kan holde mig skarp og hele tiden være opdateret, jeg vælger at bruge dem til noget positivt, som kan fremme mig hver dag, fordi det som vi har succes med idag, er ikke altid det som vi har succes med imorgen og derfor er man nød til at være på stikkerne hver eneste dag, være fremme i skoene og fremad tænkende hele tiden, ellers så ender vi med at drukne vores succes.

Fortsat god dag.

Robin Kent Schæffer.

Tilmeldt 21. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:26

steinway:

Jeg er stadig nysgerrig mht. hvilke danske myndigheder der har godkendt såvel produkter som forretningsplan? Det synes jeg ikke der er kommet svar på til trods for nogle imponerende skriverier.

Hej Steinway og andre

Jeg har med stor fornøjelse læst en del af denne streng, og det er meget svært ikke at more sig lidt. Kosttilskud (går ud fra at WellStars produkter hører til denne gruppe) skal registreres hos Fødevarestyrelsen senest samtidig med første markedsføring. De skal faktisk ikke godkendes, MEN det er op til virksomheden at sørge for, at de omhandlende kosttilskud overholder dansk lovgivning om kosttilskud. Dette er IKKE en godkendelse. Derfor vælger de seriøse at samarbejde med Fødevarestyrelsen om at få forhåndsgodkendt deres produkter, så man ikke spilder en masse kræfter for derefter at få taget sit produkt af markedet, fordi det ikke overholder lovgivningen. I kan læse en masse om dette her:

http://www.foedevarestyrelsen.dk/NR/rdonlyres/9F0C1971-8D25-4A9D-912B-38B78D67D77C/0/Vejledningomkosttilskud2005rev2006.pdf

Hvorfor er det lige, at du, Steinway og så mange andre mener, at man skal have godkendt en forretningsplan hos en myndighed for at drive MLM virksomhed? Hvad er det for en myndighed, der skal godkende DIN forretningsplan som f.eks. el-installationsvirksomhed  eller rengørings-virksomhed. Den myndighed eksisterer ikke. I virker som om I lider af MLM-fimsespøgelse-forskrækkelse. En eller anden skriger: "Pyramide" og så kaster i jer ned på maven, piller jer i navlen og bekræfter hinanden i, at det er jo noget værre noget. Prøv lige at komme ind i kampen og i det 21-århundrede!! MLM eller Network Marketing er en helt legal markedsførings- og distribtionsform. Og så er den ikke længere! Den har tidligere blevet udnyttet af en masse kedelige pyramidekoncepter til at legalisere deres svindel og humbug, og dem dukker der til stadighed nogle op af i ny og næ. Meget lig den traditionelle business verden - vi kan nævne Stein Bagger mfl. Der vil altid være brådne kar i mellem. Og det er der naturligvis også indenfor MLM.

Der har været rigtig mange mennesker, som har startet op i MLM, og som aldrig har tjent en krone. Det nemmeste måde at kommer over en fiasko på, er at pege fingre af produkterne og firmaet og koncepterne. For at indrømme at det er én selv, der har fejlet vil de færreste indrømme. Men her har branchen også selv været en stor del af ansvaret. Der skal langt bedre information og uddannelse til. Hvorfor er det lige, at man gladeligt tager en uddannelse på 4-5 år for at tjene 25.000 pr. måned, og så bliver skuffet, når man efter at have indbetalt kr. 400,- for et starterkit ikke er blevet millionær efter 6 mdr.??? "Gud skal jeg også lave noget?" Og her er der for mange smarte distributører, som oversælger koncept og produkter. MLM kræver investering af tid, penge og energi, og det kommer som et chok for mange. Mange mennesker overvurderer hvor hurtigt noget kan ske, og de undervurderer hvad der kræves af dem for at få det til at ske!!!

Annika. Til dig vil jeg sige: læg din energi hvor den bliver værdsat. Ikke på en Amino-side (undskyld Martin) der er fyldt med folk med frygt for noget de ikke forstår, og som de ikke gider bruge energi på at sætte sig ind i. Når du møder disse Øv-bøver, så styr uden om dem. De stjæler din tid og din energi, og de prøver at holde dig tilbage, fordi de ikke selv tør. Lad dem øffe. Du kan aldrig ændre dem eller deres mening. I kan diskutere fra Herodes til Pilatus, og begge parter vil stadig have samme mening. Så glem det. Det eneste du kan ændre er, hvordan du reagerer overfor dem, og hvor meget energi du bruger på dem. Og set på alle dine svar så bruger du ALT for meget energi på dem. Brug energien på din forretning og på mennesker, som har lyst til at tale med dig om den. Hæng i. Du har fat i den lange ende.

Mvh Jimmy

PS: For dem som er interesseret i, hvad Fødevarestyrelsen har at sige vedr. salg/registrering mm af kosttilskud, er her et link:
http://www.foedevarestyrelsen.dk/NR/exeres/DED1695C-2321-4735-BD8E-D59D09CBF8BD.htm

Fra Sjælland
Tilmeldt 9. Mar 09
Skrevet kl. 18:09

Hej Jimmy.

Rigtig godt skrevet, jeg er helt enig med dig.

Og til dig Annika vil jeg bare sige, at du skal holde fast i din Wellstar forretning, Lige meget hvor meget modgang du har og får, det er kun en børnesygdoms periode og den vil tage af med tiden, vores Amway forretning har været i Danmark i 10 år og der er stadig nogle som tror og siger at det er pyramide, dvs. at i 10 år har der været sovet i timen, men vi har alle vores papirer på plads, og det får i også.

Men når det går folk så meget på så burde de sætte sig ned og undersøge MLM konceptet nærmere, men jeg tror nærmere at flertallet vælger at tro på det negative sladder der bliver blæst så meget op, fremfor det modsatte der faktisk ville kunne gavne dem i stedet for, og sjovt nok så er dem som blæser det op også rimelig uvidende om konceptet, men det kræver jo heller ingen styrke at være mod det, fremfor at være med det.

MLM er en fantastisk mulighed for alle, den giver os frihed til selv at vælge hvad vi vil med vores liv, men vi bestemmer selv om vi vil gå vejen for den frihed, og denne frihed kan nåes på ret kort tid, i forhold til at skulle gå på arbejde til man bliver 67 år, hvad der virker surt for mig, da man her har brugt sit liv på at arbejde for andre end sig selv.

Så held og lykke med jeres forretning, uanset hvad det så måtte være indenfor MLM, NM og direkte salg.

Med venlig hilsen.

Robin Kent Schæffer.

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 08:33

Robin !!

Man kan da ikke opfordrer andrer personer til at lave noget ulovligt !!!!
Wellstar er jo politi anmeldt og saelger ulovlige produkter (energi drikke med for hoejt kaffein indhold) Der er jo liegefrem citater paa denne traad hvor der staar at man kan blive sigtet for at deltage i deres forretnings koncept !!

Saa kan man jo lige saa godt skrive at folk skal begynde at saelge hash for det er der gode penge i !!

Tilmeldt 21. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:47

kbaa med flere

Du har fuldstændig ret. Man må ikke opfordre andre personer til at lave noget ulovligt. Men jeg vil godt lige slå en ting helt fast: At det står citeret i Amino gør det ikke til en endegyldig sandhed! At det er meldt til politiet, hvilket DU sandsynligvis ikke har sat dig ind i, gør det heller ikke ulovligt. Politiet anlægger ikke en straffesag, fordi der er for højt koffein indhold i en energidrik. Hvis politiet skønner, at det er i strid med en lovgivning, vil man give det videre til den rette myndighed - i dette tilfælde fødevarestyrelsen. Nu kender jeg hverken til Wellstar eller deres produkter, men desværre gentager historien sig om og om igen. Et eller andet sted sidder der en person, der røvkeder sig (som regel anonym) og føler at det er hans pligt at frelse hele verden fra Wellstar og andre, fordi han/hun ikke har formået at sætte sig ind i, hvad det egentlig foregår. Det nemmeste i verden er at skrige "ulven kommer", "pyramidespil" eller "ulovligheder" i flæng, og desværre er der rigtig mange mennesker, som hellere vil svælge i noget negativt, i stedet for at sætte sig ind i sagen.

Som f.eks. modtager jeg igen og igen, selv fra mine nærmeste venner, advarsler på min mobil om den og den virus, og at det er blevet hørt i P3 om morgenen. IKKE EN af dem har gidet ulejlige sig med at undersøge sagen (hvilket er det letteste i verden) om det har noget på sig, men de sender den bare ukritisk videre "for hvis det er blevet hørt i P3, så må det jo være sandt". Gu fanden er det ej, venner! Og det samme er gældende her. Den gut, (som jo så også er anonym), der tordnede om politianmeldelser til Annika og Wellstar kom med en masse links, der skulle bekræfte hans udsagn. Ikke et eneste af disse links fortalte noget om Wellstar, og jeg gik ind og checkede hver eneste!

Jeg har set en masse her på Amino bruge links til at bekræfte deres "sandhed" om MLM, og disse links er som regel fra andre lignende sites, hvor der sidder andre uforstående "frelsere", som har gjort til en passion at hakke alt ned.

Prøv nu lige at fatte det: Man kan ikke blive sigtet for at deltage i noget forretningskoncept, så længe man overholder landet love. Det skal man gøre i Wellstar og i TDC og i De Gule Sider (for dem der har set Kontant for nyligt)  *G*

Her er et citat fra den virkelige verden - nemlig fra Forbrugerombudsmandens Vejledningen vedr. MLM, Network Marketing og Pyramidespil. Jeg vil godt indlede, at jeg finder det lidt grotesk, at de står nævnt i samme vejledning. Men sådan er det:

"3. Multi Level Marketing, Network Marketing eller andre pyramidisk opbyggede salgsorganisationer
Multi Level Marketing, Network Marketing eller andre lignende pyramidisk opbyggede salgsorganisationer er som udgangspunkt lovlige i modsætning til pyramidespil.

Og så kommer der efterfølgende en masse forbehold, hvor man forbyder vennehvervning uden skelen til, hvordan man i hundrede af år har besat masser af stillinger i alle erhverv via vennehvervning. Lur mig om ikke der også er smuttet et medlem eller to fra venne- og/eller familiekredsen ind i hans eget eller andre styrelser.  ;o)   Vennehvervning er en ofte metode til besættelse af stillinger i erhvervslivet, fordi man kender en eller flere i ens professionelle eller sociale netværk, som kan have de bedste kvalifikationer. Men hvis man gør det i MLM, så mener man at det er i strid med god etik i markedsføring. Så det er ikke kun hos almindelige mennesker, men også i lovgivningen at man direkte diskriminerer MLM.

Resten af Forbrugerombudsmandens Vejledening kan hentes her: 

http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/sager-og-retningslinjer/retningslinjer/retningslinjer/mlm/

Det bedste vi i branchen kan gøre, er at gribe i egen barm og blive endnu mere proffessionelle, endnu dygtigere til at uddanne folk, endnu bedre til at lægge kortene på bordet for nye forhandlere, så de ved alt om produkter, hvad de kan sige og specielt hvad de ikke MÅ sige, budgetter, forretningsplan, tidsforbrug og hvad de realistisk kan forvente af indtjening I FORHOLD til deres EGEN indsats, INDEN de tager beslutningen om at deltage. Modsat hvad mange tror, så er det egen indsats, der er udslagsgivende for indtjeningen. Og det er derfor så mange fejler. Men det er vi i fuld gang med at lave om på.

Om 5-10 år vil de fleste grine af den skepsis, man havde for MLM omkring 2009, for det er i dag BIG BUSINESS, men det bliver ENORM BIG BUSINESS frem over. Så min bedste anbefaling til alle, der har lyst er:

• Check markedet - hvilke produkter eller services vil du arbejde med.
  • Find det rigtige firma for dig
  • Vær sikker på at de overholder lovgivningen i det land, du vil arbejde i
  • Check deres produkter, support, økonomi og bagland
  • Check deres priser. Hvis du ikke var forhandler, vil du så betale den pris for produktet?
  • Få den rigtige sponsor for dig. Det er ikke nødvendigvis din nabo!
  • Hop med på vognen NU! Du risikerer intet eller meget lidt. *

* Hvis du springer fra i utide, så har du måske mistet et par "tusser", men det er virkelig "intet" i forhold til, hvad du har lært. Er du åben, så lærer du MEGA meget specielt om dig selv. MLM handler i virkeligheden om forholdet mellem mennesker. Du vil du gennemgå en fantastisk personlig udvikling, som du normalt skulle betale en formue for.

En masse mennesker har valgt at deltage i MLM, og vi bliver flere og flere, det er IKKE fordi folk bliver dummere. Men hvis man prøver at sætte sig ind i, hvad det i virkeligheden handler om, så risikerer man at finde en mulighed, man ikke anede eksisterede.

Tag ikke mit ord for det. Prøv det - eller lad være. Valget er dit. Ligesom mit valg er, at jeg vil det!

Mvh Jimmy

PS: Folk, som siger, det ikke kan lade sig gøre, skal lade være med at afbryde dem, der er igang med det!

Side 17 ud af 23 (224 indlæg)