Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wellstar har i hørt om det og hvad mener i om det?

Side 19 ud af 23 (224 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:
I dette tilfælde taler han også for mig ;o)

Og mig!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:11

> Men i bund og grund, Mikkel. Hold dig til dit.

Næh, jeg blander mig i de ting jeg har lyst til. Det er en af de fine rettigheder vi har i et demokrati. Hvis du kun vil snakke med dine egne skal du nok ikke vælge et offentligt forum som Amino.

Jeg synes du skulle prøve at tage til en almindelig erhvervskonference eller seminar - så vil du se, at der er kæmpe forskel på dette og så de "jubel-seancer" MLM-branchen er så kendt for. Du kan ikke pille alt det ud, som faktisk foregår på disse møder - og sige, at bortset fra det er det fint nok. For det ER jo netop de problemer, som du selv nævner, der er så udbredte.

Det er netop metoderne indenfor MLM som mange folk og politikere har et problem med - ikke branchen. At stille sig over i et hjørne og kalde sig "forfulgt" kommer I altså ikke langt med.

>  og lader den enkelte tage sin egen velovervejede beslutning

Jeg ved godt at det er et super-liberalistisk synspunkt at enhver altid kan tage sine egne valg. Men et stort flertal mener altså, at folk skal beskyttes mod visse typer af overgreb - netop fordi smarte sælgere nogle gange er så dygtige, at de kan tale selv fornuftige mennesker til at tage virkelig skadelige valg. Der er en stor mængde lovgiving der begrænser folks frie valg - og det meste af det synes jeg er rigtig fornuftigt. Selv i mere liberalistiske lande end Danmark - f.eks. USA, er der også masser af begrænsinger på den fulde personlige frihed. Det er fordi det er fornuftigt at beskytte folk til en vis grad.

Tilmeldt 21. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:28

Men i bund og grund, Mikkel. Hold dig til dit.

Næh, jeg blander mig i de ting jeg har lyst til. Det er en af de fine rettigheder vi har i et demokrati. Hvis du kun vil snakke med dine egne skal du nok ikke vælge et offentligt forum som Amino.

Ja man skal virkelig overveje det skrevne ord. Det kan så let misforståes. Du skal da blande dig i alt, hvad du vil. "Hold dig til dit" var mere en term, som at jeg kunne ikke drømme om, at overtale dig til at deltage i MLM. Lav det du kan lide. Hvis du ikke er til MLM, så hold dig fra det og hold dig til dit.

Nå nok ordkløverig. Jeg har deltaget i en del møder, og jeg har ALDRIG oplevet disse "Jubelseancer". Og jeg synes du skal læse tråden, hvor jeg bl.a. beskriver, hvad branchen MLM bør tage fat i. Så vi stiller os ikke hen i et hjørne og kalder os forfulgte. Og derfor får du også svar her. Fordi du har en mening om alt og har regnet ud, at du kan brande dig selv personligt på denne måde, så har du også mange, der lytter til dig, som om det du skriver er "sandheden". Og så er det fucking ærgerligt, at du lever i det forrige århundrede.

Martin Thorborg beskriver udfordringerne i MLM meget rammende:  "MLM kunne være så fucking genialt, hvis det ikke for 99% vedkommende var udøvet af totalt hjernedøde personer. Det er synd, men sådan er det desværre." Citat slut.

Jeg er ikke enig med ham om procentsatsen, men overdrivelsen fremmer jo forståelsen. Så udfordringen er at blive bedre klædt på, så det ikke er nybegyndere (der ikke aner hvad de laver), som træner helt nye personer op. Og de virksomheder er der flere af i DK.

Tilmeldt 21. Mar 09
Skrevet kl. 12:31

Tak for jeres fyldestgørende indlæg og fortsat god søndag   Big Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:38

> jeg har ALDRIG oplevet disse "Jubelseancer".

Jeg forstår ikke helt hvad du dermed vil sige ... Mener du at det ikke - eller næsten ikke foregår? Jeg synes ellers vi har set rigeligt med eksempler optaget på video.

Det kan også være du bare ikke opfatter "jobel-seancer" på samme måde, som de fleste af os andre - måske er din tollerance for den slags større. Det minder mig lidt om en diskussion jeg havde med en Italiener engang om hvad "bestikkelse" er - det viste sig (ikke overrakende) at en italieners syn på det er temmelig meget anderledes end en typisk dansker.

> Og derfor får du også svar her. Fordi du har en mening om alt og har regnet ud, at du kan brande dig selv personligt på denne måde, så har du også mange, der lytter til dig, som om det du skriver er "sandheden". Og så er det fucking ærgerligt, at du lever i det forrige århundrede.

Og så valgte du endnu en gang at gøre diskussionen til et spørgsmål om min person. Det er jo også det letteste når der ikke er andre gode argumenter ... Men, det handler altså ikke om mig, og du har øjensynligt slet ikke forstået min motivation for hvorfor jeg gør, som jeg gør.

Nogle mener at det er et fremskridt at arbejde for samfunds- og forretningsmodeller, hvor eliten scorer kassen, og resten grovudnyttes. Nogle vil sikkert også have stavnsbåndet genindført. Det kalder jeg ikke fremsynet. Hvis det er fremtiden, ja så er jeg glad for at leve i det århundrede jeg gør :)

Tilmeldt 21. Mar 09
Skrevet kl. 13:00

Nu er jeg meget specifik, i det jeg kun omtaler, hvad jeg selv har oplevet. Og jeg har ikke selv oplevet det. Her med ikke sagt at det ikke sker. Med det personlige synes jeg, at du selv er ret god til det. Du gør det bare mere generelt, i det du ofte bruger "alle andre" til at udtrykke din egen mening. Ikke desto mindre sammenligner du min tolerencetærskel med en diskussion du havde med en italiener om bestikkelse. Hvis ikke det er personligt?

Det jeg skriver er min personlige mening, og min personlige mening handler om mig - ikke "alle andre".  Hvis det du bidrager med i debatten ikke handler om dig, hvad handler det så om?? Hvis du har lyst til at delagtiggøre mig og andre om, hvad din motivation for "du gør, som du gør". Jeg lover at læse det, og jeg lover at være objektiv. Det er der en del andre, som ikke kan prale med at være ..........  Smile 

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 13:04

Jeg Holder helt med Thorborg baade hvad angaar procentsatsen og beskrivelsen af personerene !

Nu er det bare at der har ikke vaeret nogle af den sidste ene procent som har deltaget i denne debat endnu !!!!!!!

Tilmeldt 21. Mar 09
Skrevet kl. 13:15

kbaa:

Jeg Holder helt med Thorborg baade hvad angaar procentsatsen og beskrivelsen af personerene !

Nu er det bare at der har ikke vaeret nogle af den sidste ene procent som har deltaget i denne debat endnu !!!!!!!

Tak for dette fantastiske kloge indlæg. 

Og så forsvandt den sidste promille seriøsitet i denne debat. Og det gider jeg virkelig ikke at spilde min tid på.

Tak for i dag og hav et godt liv.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:43

Jimmy Gudmand:

Godt for dig, Jack  Wink

Jimmy

Det ved jeg ikke om det er, men jeg kan da fortælle dig, at jeg netop pga MLM, droppede nogle venner, der prøvede at sælge til mig og resten af deres vennekreds. For mig virker det nærmest som en sekt, når folk starter på MLM. Alt handler om at slå plat på folk som de kender (Læs: Dollartegn i øjnene), uanset konsekvensen. For de to jeg snakker om, var resultatet som for mange andre - De tjente ikke særlig godt og mistede en stor del af deres vennekreds.

Hurra for MLM

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 21. Mar 09
Skrevet kl. 13:58

Hej Jack,

Jeg er selvfølgelig ked at, at du har haft en dårlig oplevelse. Men jeg vil godt understrege, at din oplevelse skyldtes "dine venner" og ikke MLM. De har sandsynligvis været rigtig dårligt uddannet, eller også har deres sponsorer gjort et rigtig skidt job. Systemer virker, men når man tilsætter den menneskelige faktor, så kan det nemt gå galt. Der er helt sikkert andre, der har haft oplevelser som dig, men det skyldes ene og alene personerne. Ikke konceptet MLM. Udført rigtigt findes der ikke noget bedre, og det er her branchen har en meget stor opgave.

Jeg arbejder med MLM, og jeg har stadig alle mine venner Smile     Hurra for MLM

Vi har en stor opgave foran os i branchen, hvor vi vil vise omverdenen, at dette er et seriøst koncept og udført på den rigtige måde, kan man få seriøse resultater. Det får man ikke ved at snyde og bedrage. Vi søger efter ligesindede, der kan se idéen - ikke efter alle og enhver.

Fortsat god søndag.

Jimmy

Side 19 ud af 23 (224 indlæg)