Og mig! |
> Men i bund og grund, Mikkel. Hold dig til dit.
Næh, jeg blander mig i de ting jeg har lyst til. Det er en af de fine rettigheder vi har i et demokrati. Hvis du kun vil snakke med dine egne skal du nok ikke vælge et offentligt forum som Amino.
Jeg synes du skulle prøve at tage til en almindelig erhvervskonference eller seminar - så vil du se, at der er kæmpe forskel på dette og så de "jubel-seancer" MLM-branchen er så kendt for. Du kan ikke pille alt det ud, som faktisk foregår på disse møder - og sige, at bortset fra det er det fint nok. For det ER jo netop de problemer, som du selv nævner, der er så udbredte.
Det er netop metoderne indenfor MLM som mange folk og politikere har et problem med - ikke branchen. At stille sig over i et hjørne og kalde sig "forfulgt" kommer I altså ikke langt med.
> og lader den enkelte tage sin egen velovervejede beslutning
Jeg ved godt at det er et super-liberalistisk synspunkt at enhver altid kan tage sine egne valg. Men et stort flertal mener altså, at folk skal beskyttes mod visse typer af overgreb - netop fordi smarte sælgere nogle gange er så dygtige, at de kan tale selv fornuftige mennesker til at tage virkelig skadelige valg. Der er en stor mængde lovgiving der begrænser folks frie valg - og det meste af det synes jeg er rigtig fornuftigt. Selv i mere liberalistiske lande end Danmark - f.eks. USA, er der også masser af begrænsinger på den fulde personlige frihed. Det er fordi det er fornuftigt at beskytte folk til en vis grad.