Det er altså ikke korrekt. Tekst og indhold har absolut ingen indflydelse på din PagerRank. PageRank er et udtryk for, hvor vigtig et site eller en node er i et link baseret netværk. @Marianne Jeg har skimmet din shop, og lagt mærke til at dine interne links primært består af javascript:history.back(). Det hjælper i hvertfald ikke på din PageRank. Du kan evt. starte med at have breadcrumbs på alle dine sider ala. Forside >> Hundeliner >> Bonedigger Daisy hundeline. Nok om PageRank! Du bør også kigge lidt på din html struktur. Din produkt titel bør stå i et h1 element osv. Derudover kan du også arbejde med lidt med dine tekster. Husk at det dine kunder søger efter. Skal stå på dine side, og meget gerne i url'en, titlen, overskriften eller med fed/kursiv, ellers finder de dig ikke. Kunder bruger sjældent de korrekte termer. I min verden hedder en hundeline f.eks. en hundesnor. Det er sikkert mig som er gal på den, men hvis du skal have mig som kunde. Så bliver du nødt til at tale mit sprog. Ofte når folk køber ny hundesnor, madskål mm. Så er det fordi de har fået en ny hundehvalp. De vil måske søge efter "hundesnor til chihuahua hvalp". Det skal du udnytte. Prøv at gøre dine produkt tekster lidt "bredere". Så du netop fanger sådanne søgninger. Iøvrigt var ordet "hundehvalp" på google.dk's top 10 over mest søgte ord i sidste måned. Sæt dig ned tænk over hvad dine kunder vil søge efter, og brug de ord i dine produkt beskrivelser, men også i dine links. Hav evt. et link i bunden af din signatur på dette (og helst en masse andre forums) der linker til http://www.funnypets.dk/shop/hundeliner-3c1.html med teksten "hundeliner til hundehvalpe". Leg med ordene test, test og test dig frem til de mest optimale ord. Bliv ved med at optimere dit indhold, og forsæt din linkbuilding. Held og lykke med butikken fremover. Mvh Anders Runge
|
Runge:Nicolai Lønne:Din pagerank bygges i vid udstrækning ud fra, hvor mange indgående links din side har. Pagerank i sig selv, er dog en meget vag indikator for, hvordan du rangerer i resultaterne på google.
Først og fremmest er der en masse andre faktorer en bare link der spiller ind - herunder kvaliteten af links, men også indhold (tekst primært), opbygningen af sidens kode/struktur osv.
Det er altså ikke korrekt. Tekst og indhold har absolut ingen indflydelse på din PagerRank.
Det har jeg da heller ikke sagt, jeg skrev at for at rangerer godt i resultaterne på google, er der mange andre faktorer der spiller ind. :-)