Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pagerank 2....

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:

Din pagerank bygges i vid udstrækning ud fra, hvor mange indgående links din side har. Pagerank i sig selv, er dog en meget vag indikator for, hvordan du rangerer i resultaterne på google.

Først og fremmest er der en masse andre faktorer en bare link der spiller ind - herunder kvaliteten af links, men også indhold (tekst primært), opbygningen af sidens kode/struktur osv.

Det er altså ikke korrekt. Tekst og indhold har absolut ingen indflydelse på din PagerRank. PageRank er et udtryk for, hvor vigtig et site eller en node er i et link baseret netværk.

@Marianne

Jeg har skimmet din shop, og lagt mærke til at dine interne links primært består af javascript:history.back(). Det hjælper i hvertfald ikke på din PageRank. Du kan evt. starte med at have breadcrumbs på alle dine sider ala. Forside >> Hundeliner >> Bonedigger Daisy hundeline.

Nok om PageRank!

Du bør også kigge lidt på din html struktur. Din produkt titel bør stå i et h1 element osv.

Derudover kan du også arbejde med lidt med dine tekster. Husk at det dine kunder søger efter. Skal stå på dine side, og meget gerne i url'en, titlen, overskriften eller med fed/kursiv, ellers finder de dig ikke.

Kunder bruger sjældent de korrekte termer. I min verden hedder en hundeline f.eks. en hundesnor. Det er sikkert mig som er gal på den, men hvis du skal have mig som kunde. Så bliver du nødt til at tale mit sprog.

Ofte når folk køber ny hundesnor, madskål mm. Så er det fordi de har fået en ny hundehvalp. De vil måske søge efter "hundesnor til chihuahua hvalp". Det skal du udnytte. Prøv at gøre dine produkt tekster lidt "bredere". Så du netop fanger sådanne søgninger.

Iøvrigt var ordet "hundehvalp" på google.dk's top 10 over mest søgte ord i sidste måned.

Sæt dig ned tænk over hvad dine kunder vil søge efter, og brug de ord i dine produkt beskrivelser, men også i dine links.

Hav evt. et link i bunden af din signatur på dette (og helst en masse andre forums) der linker til http://www.funnypets.dk/shop/hundeliner-3c1.html med teksten "hundeliner til hundehvalpe".

Leg med ordene test, test og test dig frem til de mest optimale ord. Bliv ved med at optimere dit indhold, og forsæt din linkbuilding.

Held og lykke med butikken fremover.

Mvh

Anders Runge 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:09

Runge:

Nicolai Lønne:

Din pagerank bygges i vid udstrækning ud fra, hvor mange indgående links din side har. Pagerank i sig selv, er dog en meget vag indikator for, hvordan du rangerer i resultaterne på google.

Først og fremmest er der en masse andre faktorer en bare link der spiller ind - herunder kvaliteten af links, men også indhold (tekst primært), opbygningen af sidens kode/struktur osv.

Det er altså ikke korrekt. Tekst og indhold har absolut ingen indflydelse på din PagerRank.

Det har jeg da heller ikke sagt, jeg skrev at for at rangerer godt i resultaterne på google, er der mange andre faktorer der spiller ind. :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 13:46

Runge:
Iøvrigt var ordet "hundehvalp" på google.dk's top 10 over mest søgte ord i sidste måned.

Hvor kan man se den liste?

Har længe tænkt på om de udgav sådan nogle lister, så det glæder jeg mig til at læse...

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:31

Hej

Du kan "lige" læse denne artikel igennem, så har du en god ide om hvad der skal til for at få en god pagerank:

http://infolab.stanford.edu/~backrub/google.html

Vigtigt: Artiklen skriver om "sider" og ikke "domæner". Det er sider der har PageRank, ikke domæner (ellers havde det nok heddet "DomainRank")

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:36
Jesper Jørgensen:

Hej

Du kan "lige" læse denne artikel igennem, så har du en god ide om hvad der skal til for at få en god pagerank:

Vigtigt: Artiklen skriver om "sider" og ikke "domæner". Det er sider der har PageRank, ikke domæner (ellers havde det nok heddet "DomainRank")

Hehe... Ja, hvis manden der lavede den hed Larry Domain ;) PageRank har intet med rangering (som Rank kunne tyde på) og netop derfor kan du se sider med lav PageRank ligge højere end end en side med højere PageRank... PageRank har noget med links at gøre, men din placering har noget med relevans at gøre. Så du kan godt få en masse gode links fra sider om sko, som giver dig en høj PageRank, men det er links fra sider der handler om hunde der er godt for dig :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:11

Det er, som Nicolai pointerer, muligt at dominere ekstreme konkurrencepræget nicher med pr3 sider, mens nogle pr5 sider har mindre popularitet i Google end Ruth Evensen har på Nørrebro.

En ting man skal være opmærksom på er trafficflow og brugeradfærd, ikke om nicherne er relaterede.

Efter min overbevisning er det (næsten) ligegyldigt hvad to sider handler om. Brugeradfærd og trafficflow vil hurtigt afsløre om linket er kvalitet eller spam. Brugeradfærd er in, PR er yt :)

Så fokuser på at give dine brugere en grund til at:

• blive hængende
  • klikke
  • komme tilbage 

Lykkes det, så kan du godt skrotte din PR toolbar, for du vil kravle opad og dominere. 

Det er selvfølgelig kun min mening, og er måske ikke den gængse.

Mvh,
Troels 

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 11:37
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 21:03

Jesper Jørgensen:

Hej

Spændende artikel! Det ligner lidt en forretningsplan for Google da de startede i 1997? Jeg har kun læst de øverste 10% indtil videre, men det kunne godt ligne noget der skulle overbevise investorer

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)