Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fået en opkrævning på 3800 kr for et billede jeg ikke måtte benytte!

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JensHansen19:
Du må ikke glemme at du også skal huske billedets oprindelige værdi, hvor meget det koster at købe det. Dvs kunne Jakob have købt rettigheder til at poste billedet for feks 100kr

Når man køber billeder hos et professionelt bureau koster de altså mere end 100 k - 3.000 som, bureauet har krævet, er garanteret listeprisen.

Og uanset om man synes man driver virksomhed eller ej, må man ikke bruge andres billeder uden at få tilladelse.

MVH
KIrsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 18. Sep 19
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

JensHansen19:
Du må ikke glemme at du også skal huske billedets oprindelige værdi, hvor meget det koster at købe det. Dvs kunne Jakob have købt rettigheder til at poste billedet for feks 100kr

Når man køber billeder hos et professionelt bureau koster de altså mere end 100 k - 3.000 som, bureauet har krævet, er garanteret listeprisen.

Og uanset om man synes man driver virksomhed eller ej, må man ikke bruge andres billeder uden at få tilladelse.

MVH
KIrsten

Okay Kirsten, vis mig én stock-photo side hvor et billede koster mere end 100k (100.000 kroner). Det er ret tydeligt, at du ikke aner hvad du snakker om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Web1:

Kirsten E:

JensHansen19:
Du må ikke glemme at du også skal huske billedets oprindelige værdi, hvor meget det koster at købe det. Dvs kunne Jakob have købt rettigheder til at poste billedet for feks 100kr

Når man køber billeder hos et professionelt bureau koster de altså mere end 100 k - 3.000 som, bureauet har krævet, er garanteret listeprisen.

Og uanset om man synes man driver virksomhed eller ej, må man ikke bruge andres billeder uden at få tilladelse.

MVH
KIrsten

Okay Kirsten, vis mig én stock-photo side hvor et billede koster mere end 100k (100.000 kroner). Det er ret tydeligt, at du ikke aner hvad du snakker om.

ah. Mon ikke der bare mangler et er - i mere end 100 kr og ja - prof billeder fra bureau koster jo mere end 100 kr

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Mon ikke der bare mangler et er - i mere end 100 kr

Tak John - selvfølgelig skulle der stå 100 kr.

Men det ændrer jo ikke ved det forhold, at listeprisen for brug af billedet sikkert er 3.000 kr.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Cookie - John Hannover:
Mon ikke der bare mangler et er - i mere end 100 kr

Tak John - selvfølgelig skulle der stå 100 kr.

Men det ændrer jo ikke ved det forhold, at listeprisen for brug af billedet sikkert er 3.000 kr.

MVH
Kirsten

enig - ud fra notallowed har jeg også opfattelsen af at de 3000 er ret meget standard udenretsligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Rødovre
Tilmeldt 4. Feb 20
Indlæg ialt: 51
Fra  Koala Media Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Desværre slemme lærepenge.

Designer på Klan.dk og shoppetur.dk!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Deres listepris er 1.250 kr, hvorfor du ikke bør betale mere end dette :)

Jeg har selv et hav af sager med dem, og de har alle mulige finurlige opgørelser, som der ikke er hjemmel i loven til. Men hvis du begynder at forhandle prisen, skal du være indstillet på, at det koster tid at føre sagen.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Kvorning:

Man burde da første gang blot få en advarsel.

Men nu ved jeg det da så nu, og har fundet ud af at f.eks her kan man benytte gratis billeder https://pixabay.com/da/

Husk at læse betingelserne på Pixabay, det er "used as is", dvs du hæfter hvis der ligger billeder i deres database, som ikke er lagt op af ophavsmanden.

Og det sker jævnligt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Deres listepris er 1.250 kr, hvorfor du ikke bør betale mere end dette :)

Kravet ved ophavsretskrænkelser består af et vederlag for udnyttelsen og en godtgørelse for krænkelsen.

Vederlag vil normalt ikke være mindre end listeprisen. Godtgørelsen kommer oveni.

Man skal selvfølgelig ikke bare kunne bryde loven om ophavsret, og så forvente at skulle slippe med at betale listeprisen - sådan nærmest "jeg køber med tilbagevirkende kraft til listepris, hvis altså jeg bliver snuppet." 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John Nielsen:

Fashion-Seller:
Deres listepris er 1.250 kr, hvorfor du ikke bør betale mere end dette :)

Kravet ved ophavsretskrænkelser består af et vederlag for udnyttelsen og en godtgørelse for krænkelsen.

Vederlag vil normalt ikke være mindre end listeprisen. Godtgørelsen kommer oveni.

Man skal selvfølgelig ikke bare kunne bryde loven om ophavsret, og så forvente at skulle slippe med at betale listeprisen - sådan nærmest "jeg køber med tilbagevirkende kraft til listepris, hvis altså jeg bliver snuppet." 

Det er ikke korrekt. Ved en ophavsretskrænkelse er man berettiget til et vederlag, og såfremt specielle forudsætninger er til stede i forbindelse med krænkelsen, kan man tilkendes godtgørelse. Godtgørelse er ikke noget, man automatisk har ret til. 

Og da listeprisen hos Scanpix/Ritzau er 1.250 kr, jævnfør forespørgsler der er lavet hos dem igennem tiden, vil et fair vederlag også kun være de 1.250 kr.

Da der er tale om et stockphoto, som sælges til alle, der vil købe det, har jeg svært ved at se, at der skulle være forhold der gør, at de er berettiget til godtgørelse.

Men det får vi svar på til April, når den første af de mange sager, som jeg har, ryger for retten...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)