Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PT livstilen

Side 12 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der ved hvor den kan købes?

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 09:56
Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 10:06

Jeg bestilte den bare direkte hos Borgen, de sendte den samme dag og jeg havde den igår :)

Den ser meget spændende ud - jeg har dog kun nået at læse 20 sider ind til videre, men jeg glæder mig til resten - og med en 4 timers arbejdsuge får jeg jo masser af tid til at være på Amino :)

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:24

Mange tak :-)

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 14:59

Meget inspirerende tankegang. Jeg synes denne tråd i sig selv er et bevis på, hvor forskellige mennesker er, og at det er forskellige ting, som motiverer os og gør os lykkelige.

Jeg synes personligt at din idé om at bygge op og vente på afkastet er genialt. Det er måske dét som har fået dig til at vælge et iværksætter forum, fordi det er netop dét dygtige iværksættere gør. Bygger en virksomhed, får den til at generere overskud, og giver barnet videre til nogle andre, som ønsker en stor grad af sikkerhed i deres hverdag, mens iværksætteren sætter gang i det næste projekt.

Umiddelbart kunne jeg godt tænke mig, at det dine teorier blev operationaliseret. Du møder stor modstand fordi du blander en masse emner sammen - politik, forretning, jantelov osv. i dit indlæg som oprindeligt handlede om mindset. Jeg skal ikke kunne sige om du gjorde dette bevidst, for at få en masse til at læse tråden, da disse emner ofte skaber debat.

Jeg mener helt klart, at den som høster anerkendelsen for en god idé idag ikke er idemanden, men ham der forstår at kommunikere den til markedet. Måske du skulle sætte dig sammen med en person, som kan få din teori lavet om til nogle let forståelige mantraer, som i sammen efterfølgende vil kunne høste anerkendelsen for?

Mvh. Allan 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:30

Wow er det vores tanker , der er med at skabe vores liv. Der kan jeg godt se at du har fået en åndelig åbenbaring. Der udover er du vidst ikke hippi kapitalist. Men bare en udbytter der skider på andre folks behov, så længe du selv har hvad du har. Livet er ikke frit. Det er fyldt med ansvar, overfor dig selv og de mindre heldige.

Og ja en ulækker tankegang skaber ulækre samfund og ulækre mennesker. Du er vidst blvet hjernevaske af en " guru", der selv skraber penge ind uden at tænke på andre .

Søg hjælp . Seriøst

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 14:26

Jeg har en god ven der er PT'er. Han har tjent de nødvendige penge (mange mange millioner) til at opretholde livstilen, og har den frihed du eftersøger.

I begyndelsen fandt jeg hans livsstil meget tiltrækkende, men med tiden kan jeg se alle de begrænsninger som PT status giver. Det er jo vanskeligt for ham at slå sig ned, få en have med en flagstang og en familie med børn. Han er sidst i 30'erne nu og lever virkeligt livet - og jeg tror faktisk ikke han savner alle de ting, men set udefra - og især ud fra det værdisæt som jeg (og de fleste andre vel) har opbygget med tiden så virker det liv han lever en smule "småt" og ja - faktisk perspektivtløst. 

Jeg ved ikke om det værdisæt man render rundt med et eller andet sted er opbygget/indrettet efter de muligheder man nu engang har eller om det ville ændre sig hvis man rent faktisk pludseligt fik hold på en masse millioner...

www.onapp.com

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 10:48

Faldt lige over denne ganske interessante tråd her et år efter sidste indlæg...

Der er en masse interessante synspunkter i det som trådstarter her skriver, så til jer der ikke allerede har fulgt med i tråden, vil jeg anbefale at læse den. Trådstarter er tydeligvis kraftigt inspireret af Robert Kiyosaki, som har skrevet bogserien " Rich dad, poor dad ", som jeg også netop har læst – eller rettere lyttet til som lydbog.

Ja, man kan diskutere trådstarters markante holding til det danske samfund. det kan der være mange meninger om, men jeg synes, at det er en meget interessant debat han her fik startet og som han også fik nogle drøje hug over nakken for ;o)

Det er ligesom om, at nogle mennesker er født til at forblive ”fattige”, mens andre mennesker spinder guld på alt hvad de rører ved og så er der måske nogen af os, der ligger lidt midt imellem og arbejder ihærdigt for at blive lige så dygtige, som dem der får succes med alt hvad de rører ved.
Er der måske et eller andet om, at hvis man har et "fattigt mindset", som trådstarter nu ynder at udtrykke det, så vil man forblive "fattig" resten af livet. Ikke fattig i den forstand, at man bor på gaden uden penge, men at man hele livet på en måde vil leve for lånte penge. Er der mon reelt noget rigtigt i at hvis man gav alle med et ”fattigt mindset” en million kr, så vil stort set alle igen stå med ingenting efter et stykke tid, men gav man en million til dem med et ”rigt” eller mere ”visionært mindset”, så vil langt de fleste få disse penge til at yngle, eller i hvert fald have skabt noget der potentielt kan få pengene til at yngle?
Jeg er tilbøjelig til at give ham ret i den antagelse…

Hvis man gerne vil læse en bog der effektivt (synes jeg) hjælper en til at se muligheder i stedet for begrænsninger, så havde jeg selv god effekt af ”Ubegrænset kraft” af Anthony Robbins, da jeg i sin tid læste den og så som sagt ”Rich dad, poor dad”, som også satte nogle tanker i gang. Og ja, jeg ved godt, at der er mange meninger om disse 2 forfattere, men det ændrer ikke på, at de begge er nogle af de mest succesfulde forfattere og foredragsholdere i verden.

Har man det rette ”mindset”, så når man også sit mål. Har man det ikke, ja så kan man enten vælge at blive hvor man er, eller gøre noget for at ændre på situationen.
Jeg er dog ret sikker på, at langt de fleste her på Amino har det rette ”mindset” for ellers havde de nok som det første slået sig til tåls med at være ansat, hvilket der selvfølgelig ikke er noget galt med, det er bare ikke det der gør dig rig eller de fleste af os iværksættere lykkelige :o)

Nå, det var lige nogle tanker, jeg fik lyst til at skrive om, efter at jeg havde læst hele den foregående debat i denne tråd :o)

Her et år efter denne tråds start, kunne det faktisk være interessant at høre, hvordan trådstartes liv har formet sig, siden da….

Fra Hillerød
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:53

illuminati:

Det er dit tankesæt, at jo hårdere du arbejder for penge jo mere tjene du. Hvis det gør dig lykkelig. Bliv ved med det.

Mit tankesæt er anderledes. Jeg elsker systemer. Jeg elsker at lave systemer der kan køre uden at jeg behøver at overvåge dem. Jo flere systemer jeg kan lave jo flere "guldminer" har jeg som kan køre af sig selv. Dermed vil jeg over tid kunne tjene langt mere end, hvis jeg skulle arbejde hårdt for penge.

Se på Mac D. Et perfekt eksempel på et velfungerende system. Det fungere så godt, at de kan ansætte en eller anden skoleelev som på kort tid kan levere samme service som Mac D er kendt for. Hvis man går ind i en Mac D i Italien, Sverige eller Rusland vil man stort set ikke kunne se forskel

Jeg tror at Dick og Mac McDonald ville blive meget, meeeget kede af det,  hvis du kaldte McDonalds for et system der kan kører uden at man overvåger det, og på nogen måde sammenligner det med et concept, hvor der ikke er knoklet for at få det til at tjene penge :)

McDonalds er en kæmpe maskine, hvis den blev forladt og bare sat på standby, tvivler jeg meget på det ville kunne fungere. Men hvis du har udtænkt et system, der kan køre en så kæmpe mæssig virksomhed, uden at faktisk kaste noget arbejde ind i det, så synes jeg sku du skulle sende en uopfordret ansøgning til McDonalds som CEO :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:14

Jonathan Wenshoej:

Jeg tror at Dick og Mac McDonald ville blive meget, meeeget kede af det,  hvis du kaldte McDonalds for et system der kan kører uden at man overvåger det, og på nogen måde sammenligner det med et concept, hvor der ikke er knoklet for at få det til at tjene penge :)

McDonalds er en kæmpe maskine, hvis den blev forladt og bare sat på standby, tvivler jeg meget på det ville kunne fungere. Men hvis du har udtænkt et system, der kan køre en så kæmpe mæssig virksomhed, uden at faktisk kaste noget arbejde ind i det, så synes jeg sku du skulle sende en uopfordret ansøgning til McDonalds som CEO :)

Der tales om den enkelte McDonals restaurant og ikke selve kæden. Og jeg kan kun give ham ret i det ang. McD.

Side 12 ud af 13 (121 indlæg)