ja så længe de ejes privat er det ved handel. Et problem er blot at det med alt jeg ved er FISU og hver handel for sig. Det er nemt hvis du køber en gang og sælger en gang - men hvis du nu handler her og der, så får du lidt af et regnskab og - du kan så ex forestille dig, at du på EN handel henter en gevinst - lad os sige tjener 100.000 kr - men så kommer der en anden handel - hvor du har set dem falde og nu vil du ikke lege med mere, så nu sælger du og taber 100.000 kr Så kunne man tro man havde 0 det år - men nej - man har 100.000 kr til personskat - lad os sige 56% fordi du betaler topskat - og så har man tabet på 100.000 kr som kun giver fradrag som ligningsmæssig - vel 28% eller noget i den stil - og dermed får du altså en stor skat - på 0 resultat det år da hver handel skal behandles for sig med de to skatteformer - med alt jeg ved i alle fald. Det er for kompliceret til jeg vil være med - også selvom det lige nu kunne ligne der er en bund omkring de 6000 og man derfor formentlig med lidt årvågenhed kunne gå ind - og komme ud før eller siden til gevinst vh john Hannover |
Jeg er ikke enig. Loven skriver direkte salg. Bitcoin skal efter min mening beskattes som kontant-valuta.
Lad os antage, at du er næringsdrivende med køb og salg af kontant-valuta (EURO). Nu tager du en 100 EURO-seddel og bruger den til at købe et par bukser i Tyskland.
Skal du nu beskattes at gevinsten på 100 EURO-seddel? Ikke efter nuværende praksis.