Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto valuta

Side 14 ud af 15 (149 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:

Cookie - John Hannover:
og med højere skat af gevinster end fradrag ved tab

Man skal vel kun betale skat af dem når man sælger dem? Eller hvordan foregår det?

ja så længe de ejes privat er det ved handel. Et problem er blot at det med alt jeg ved er FISU og hver handel for sig. Det er nemt hvis du køber en gang og sælger en gang - men hvis du nu handler her og der, så får du lidt af et regnskab og - du kan så ex forestille dig, at du på EN handel henter en gevinst - lad os sige tjener 100.000 kr - men så kommer der en anden handel - hvor du har set dem falde og nu vil du ikke lege med mere, så nu sælger du og taber 100.000 kr

Så kunne man tro man havde 0 det år - men nej - man har 100.000 kr til personskat - lad os sige 56% fordi du betaler topskat - og så har man tabet på 100.000 kr som kun giver fradrag som ligningsmæssig - vel 28% eller noget i den stil - og dermed får du altså en stor skat - på 0 resultat det år da hver handel skal behandles for sig med de to skatteformer - med alt jeg ved i alle fald.

Det er for kompliceret til jeg vil være med - også selvom det lige nu kunne ligne der er en bund omkring de 6000 og man derfor formentlig med lidt årvågenhed kunne gå ind - og komme ud før eller siden til gevinst

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 12:12

Jeg er ikke enig. Loven skriver direkte salg. Bitcoin skal efter min mening beskattes som kontant-valuta.

Lad os antage, at du er næringsdrivende med køb og salg af kontant-valuta (EURO). Nu tager du en 100 EURO-seddel og bruger den til at købe et par bukser i Tyskland.

Skal du nu beskattes at gevinsten på 100 EURO-seddel? Ikke efter nuværende praksis. 

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:17

Cookie - John Hannover:
da hver handel skal behandles for sig

Det håber jeg da ikke :D Jeg har et program der står og handler og pt. er den oppe på 700 handler.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20

Thorbjørn:

Jeg er ikke enig. Loven skriver direkte salg. Bitcoin skal efter min mening beskattes som kontant-valuta.

Lad os antage, at du er næringsdrivende med køb og salg af kontant-valuta (EURO). Nu tager du en 100 EURO-seddel og bruger den til at købe et par bukser i Tyskland.

Skal du nu beskattes at gevinsten på 100 EURO-seddel? Ikke efter nuværende praksis. 

nu ved jeg ikke hvor meget du ved om praksis og har læst her - men hvis du veksler til BTC for at købe et par bukser skal du ikke beskattes-  hvis du veksler til BTC og venter et par år og køber bukser så vil risiko i forhold til praksis klart være skat - uanset hvad du som sådan er enig i.

Enig i at der ikke opstår skat ved at veksle for at foretage et køb. Problematiken vil opstå hvis man skaber en beholdning og så - ofte efter en del tid - vælger at handle lidt - det er bl.a. det som https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2018/vaerd-at-vide-om-bitcoins-og-skat?SNSubscribed=true&utm_campaign=unspecified&utm_content=unspecified&utm_medium=email&utm_source=apsis illustrerer

Du kan ikke sammenligne med alm valuta - og beskatning er ikke som ved alm valuta investering heller http://finansiel.blogspot.com/2017/11/beskatning-bitcoins-btc-og-anden.html 

vh John H

vh John H

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23

Niels Henriksen:

Cookie - John Hannover:
da hver handel skal behandles for sig

Det håber jeg da ikke :D Jeg har et program der står og handler og pt. er den oppe på 700 handler.

jeg er bange for du kan få et problem - for skattemæssigt er det ret klart de skal behandles hver for sig - alene jo også fordi skat af gevinst og skat af tab ligger i to helt forskellige klasser

https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2017/skat-ved-investering-i-bitcoins 

Jeg er ret sikker på, at skal vil kunne kræve de opgøres hver for sig - hver handel - samlet for gevinst - og samlet for tab

vh John Hannover

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 12:38

Kære Cookie

Du glemmer at sondre mellem spekulation og næring. Hvis det er næring er der ingen problemer. Tab/Gevinst beskattes på samme måde.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 12:44

Kære Cooke

Jeg er skatteekspert med krypto-valuta som speciale. Jeg var den første, der anmodede om bindende SVAR vedrørende bitcoin. 

Jeg kan bestemt ikke afvise, at SKAT vil tage dit standpunkt, men det får vi snart afklaret for jeg har to bindende SVAR til prøvelse vedrørende dette spørgsmål.

Din udmelding om, at bitcoin ikke kan sidestilles med kontant-valuta forstår jeg ikke. Det har man jo gjort momsmæssig, hvor EU-kommissionen siger bitcoin momsmæssigt skal sidestilles med kontant-valuta.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:15

Thorbjørn:

Kære Cooke

Jeg er skatteekspert med krypto-valuta som speciale. Jeg var den første, der anmodede om bindende SVAR vedrørende bitcoin. 

Jeg kan bestemt ikke afvise, at SKAT vil tage dit standpunkt, men det får vi snart afklaret for jeg har to bindende SVAR til prøvelse vedrørende dette spørgsmål.

Din udmelding om, at bitcoin ikke kan sidestilles med kontant-valuta forstår jeg ikke. Det har man jo gjort momsmæssig, hvor EU-kommissionen siger bitcoin momsmæssigt skal sidestilles med kontant-valuta.

ofte er moms og skat jo to selvstændige lovgivninger faktisk - det ligger jo i mange sager - Vi er vel enige om at valutagevinst/tab hører til skattemæssigt i rubrik 39 mens skat vel i nu ganske mange afgørelser mm har lagt BTC - spekulation (som det pt tyder på dækker næsten alt hvis man har valutaen over tid) gevinst som personlig indkomst og fradrag som ligningsmæssige

mange links til ex BDO som jo også har "nørded" en del i det i http://finansiel.blogspot.dk/2017/11/beskatning-bitcoins-btc-og-anden.html 

jeg synes faktisk (desværre) meget tyder på det er linjen - indtil evt anden lovgivning sætter andet fast

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:17

Thorbjørn:

Thorbjørn:

Kære Cookie

Du glemmer at sondre mellem spekulation og næring. Hvis det er næring er der ingen problemer. Tab/Gevinst beskattes på samme måde.

Hvis jeg forstår dine indlæg korrekt; så er du af den opfattelse, bortset fra næringsdrivende, at man kan neutralisere spekulation ved at bruge sine BTC til at foretage et direkte køb?

Med andre ord; hvis man eksempelvis har købt én BTC for 2 år siden og sælger den i dag! så kan man beskattes pga. spekulation hvis man sælger den éne BTC og får provenuet indsat direkte på ens bankkonto, men anvender jeg samme BTC til at købe et par bukser eller en bil beskattes jeg ikke da der er tale om et "direkte køb"?

Det kan godt være mit indlæg stiller tingene på spidsen, men det er blot for at understrege min pointe om, at jeg ikke opfatter direkte køb som et "smuthul" i et spekulationstilfælde.

Thorbjørn:

Kære Cooke

Jeg undrer mig over du bruger en argumentation/holdning fra momslovgivningen analogt i forhold til skattelovgivningen. Jeg kan slet ikke se hvordan du kan sammenligne to så forskellige områder med hinanden - momssystemet er jo som udgangspunkt transaktionsbaseret og dermed ligeglad med kursændringer, man omregner på transaktionsdagen for at finde momsgrundlaget, hvad en valuta eller BTC har ændret sig i værdi før og efter er beregningen af moms uvedkommende. Lige modsat er hele diskusionen omkring skattemæssig behandling af BTC, der er det jo netop værdiændringen som er omdrejningspunktet og hvorvidt den værdiændring skal beskattes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:21

Thorbjørn:

Kære Cookie

nej den glemmer jeg da slet ikke og har den da helt klart med i min blog redegørelse - problemet er jo blot at selv ved handler - hvis de ikke virker som del af den daglige drift - vil man få spekulation lagt til grund - se BDO om konkret tilfælde https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2018/vaerd-at-vide-om-bitcoins-og-skat?SNSubscribed=true&utm_campaign=unspecified&utm_content=unspecified&utm_medium=email&utm_source=apsis 
Helt konkret afgørelse fra skatterådet

vh John Hannover

Side 14 ud af 15 (149 indlæg)