Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto valuta

Side 15 ud af 19 (184 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som kan tale for -den ene eller anden crypto kommer til at få det godt, er vel, at når man finder måder hvor det ikke koster så meget elektricitet at producere og det er fuldt kontrollerbart - men stadigt produceret som crypto og stadigt internationalet osv - så er der vel god plads
Det spændende bliver så om det med det internationale kan skabe problemer i forhold til lokale valutaer, men at crypto i en eller anden form (og gerne med andet navn) ender som succes, er jeg ikke i tvivl om.

For nu og uden helt andre initiativer fra en eller anden crypto - er der ikke større fremgang at håbe på for dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Det som kan tale for -den ene eller anden crypto kommer til at få det godt, er vel, at når man finder måder hvor det ikke koster så meget elektricitet at producere og det er fuldt kontrollerbart - men stadigt produceret som crypto og stadigt internationalet osv - så er der vel god plads
Det spændende bliver så om det med det internationale kan skabe problemer i forhold til lokale valutaer, men at crypto i en eller anden form (og gerne med andet navn) ender som succes, er jeg ikke i tvivl om.

For nu og uden helt andre initiativer fra en eller anden crypto - er der ikke større fremgang at håbe på for dem

vh John Hannover

Du lægger mærke til jeg i parentes skriver decentral valuta ikk?

Blockchain-telnologien er kommet for at blive det er 100% sikkert. Men den eksisterende magtelite, regeringer og centralbankvæsenet vil aldrig tillade en decentral valuta hvor man ikke kan bestemme renter, ikke kan bestemme pengemængde, ikke opkræve skatter og ikke kan tvangsinddrive gæld. Hvis man ser på de sidste minimum 300 års finanshistorie vil man se at magteliten er villig til at gøre hvad som helst for at bevare kontrollen med pengeudstedelse og renter.

En decentral valuta som BTC er helt ude af deres hænder. Svindler man for 10 millioner som man køber BTC for og bliver dømt kan man ikke konfiskere noget som helst. Vil man ikke betale skat kan man bare lade være, for skat kan ikke røre dine BTC med mindre man ransager personens bolig og finder f.eks. en ledger med den wallet som ens BTC er i.

Blockchain er kommet for at blive og kan bruges i masser af sektorer. Cryptocoins skal nok vinde frem, men kun dem udstedt af den eksisterende magtelite indenfor pengevæsen. Decentrale valuter udenfor kontrol kommer aldrig til at true det eksisterende bankvæsen, så skal det nok blive lukket ned på den ene eller anden måder. Ikke nødvendigvis helt lukket ned, men man kan lave så mange love, regler og reguleringer, og sprede så meget FUD at almindelige personer bare ikke bruger den, og det kun er en lille kreds af "frihedskæmpere" der benytter det af idealistiske grunde.

Jeg er stor tilhænger af BTC, det skal man ikke tage fejl af, men jeg har også beskæftiget mig så meget med finansiel historie at jeg ikke kan se hvordan den eksisterende magtelite nogensinde vil tillade at en decentral valuta for alvor skal vinde frem og ligefrem konkurrere med lokale valutaer.

Fra Bylderup Bov
Tilmeldt 28. Mar 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Er der nogen der kender skattelovgivningen for cryptos, hvis man flytter til udlandet med en crypto, som man allerede har købt, men som reelt ikke har nogen værdi endnu, da den ikke er blevet listet nogle steder?

Det er fordi jeg har gjort en rigtig god handel i en ICO, hvor jeg har købt en stor del af den samlede mængde coins, og jeg er ret overbevist om, at jeg kommer til at tjene kassen på den, næsten uanset hvad. Og jeg nægter lidt at ville betale 53% skat i Danmark. Det er simpelthen for sindssygt til mig. 

Så jeg overvejer at opsige min lejlighed og cutte de bureaukratiske bånd til Danmark og flytte til f.eks. Spanien, hvor deres gevinstbeskatning kun er 23%. Så jeg tænker, at hvis jeg gør det inden den bliver listet og jeg derfor ikke har tjent nogle penge på det inden jeg flytter, skal jeg vel heller ikke betale "havelågebeskatning" overhovedet? 

Sagen er nemlig den, at hvis jeg nu først venter med at flytte til den er blevet listet, og den så stiger, så mine coins er f.eks. 10 millioner værd, og jeg så skal betale 53% i skat af af dét beløb - uden at sælge nogle af dem - og hvorefter de så falder i værdi, så kommer jeg til at betale en masse penge i skat, som jeg i realiteten slet ikke burde. Dermed ender jeg blot med en kæmpe gæld i stedet for, og det var jo ikke pointen.

Så er der nogen der ved, hvad reglerne på det område er? Og hvor lang tid skal man bo i et andet EU land før man er skattepligtig dér og ikke i Danmark.. Og kan der i mit hypotetiske eksempel blive tale om dobbeltbeskatning? - Har søgt en del på det, men er sgu svært at finde noget. Kunne forestille mig, at der nemt kunne komme nogle almindelige aktiebeskatningslove ind over.

Og kender I evt. andre lovlige smuthuller? - Ville helst blive boende i Danmark, men har virkelig ikke lyst til at blive økonomisk molesteret af skat. 53% er jo hul i hovedet. Så de beder lidt selv om, at man søger enhver mulig smutvej. Havde den nu bare været på 15-25% som i de fleste andre EU lande, så havde jeg slet ikke skænket det en tanke. Men vil heller ikke være kriminel, så jeg er lidt i vildrede.. 

Mvh.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boaty McBoatface:
jeg har gjort en rigtig god handel i en ICO, hvor jeg har købt en stor del af den samlede mængde coins, og jeg er ret overbevist om, at jeg kommer til at tjene kassen på den, næsten uanset hvad

Du er godt klar over at for at den kan stige i pris så er der nogle der skal købe den og have interesse for den. Det betyder at der skal skabes et marked for den. En ICO der ikke er listet noget sted har ingen værdi.

Boaty McBoatface:
Og jeg nægter lidt at ville betale 53% skat i Danmark. Det er simpelthen for sindssygt til mig

Du er godt klar over at vi betaler indkomstskat i danmark? Dvs. du skal betale skat af det du tjener enten om det er med cryptocurrency eller om det er fordi du sælger luft.

Boaty McBoatface:
Så jeg tænker, at hvis jeg gør det inden den bliver listet og jeg derfor ikke har tjent nogle penge på det inden jeg flytter, skal jeg vel heller ikke betale "havelågebeskatning" overhovedet? 

Du skal først betale skat af dine crypto når du realisere dem til fiat valuta

Boaty McBoatface:
Og hvor lang tid skal man bo i et andet EU land før man er skattepligtig dér og ikke i Danmark

Du er ikke skattepligtig i danmark i det øjeblik du flytter ud af landet (med mindre at du har indkomst i landet). Jeg ved ikke hvordan reglerne er for andre EU lande.

Boaty McBoatface:
Og kender I evt. andre lovlige smuthuller?

Det er ikke noget du finder herinde.

Boaty McBoatface:
Ville helst blive boende i Danmark, men har virkelig ikke lyst til at blive økonomisk molesteret af skat. 53% er jo hul i hovedet.

Hvis du vil blive boende i danmark så betal din skat som alle os andre. Det er derfor at vi har det så godt her i vores smørhul - og hvis du ikke bryder dig om lugten i bageriet så er du velkommen til at rejse.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mig bekendt anerkender Skat ikke crypto som en valuta, hvorfor man ikke er skattepligtig med mindre man gør det som erhverv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det er så også en relativ ny afgørelse http://skat.dk/skat.aspx?oid=2271294 publiceret i denne måned. Ellers har det været lidt af en gråzone. Har selv talt med skat, så lidt ved jeg da.

Edit: Det blev så skrevet med min hustrus profil

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

PashminaWear:

Ok, det er så også en relativ ny afgørelse http://skat.dk/skat.aspx?oid=2271294 publiceret i denne måned. Ellers har det været lidt af en gråzone. Har selv talt med skat, så lidt ved jeg da.

Edit: Det blev så skrevet med min hustrus profil

nej det bekræfter kun hvad der har været de flestes opfattelse. Investering i crypto = personskat af gevinst og kun ligningsmæssigt fradrag af tab

Det har været viden hele tiden - det eneste der er i det her er, at det bekræftes at det er som ventet OG at man ikke skal tro man kan sige man har dem for at handle  hvis ikke man klart kan bevise, at det er det man gør http://finansiel.blogspot.dk/2017/11/beskatning-bitcoins-btc-og-anden.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bylderup Bov
Tilmeldt 28. Mar 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:

Boaty McBoatface:
jeg har gjort en rigtig god handel i en ICO, hvor jeg har købt en stor del af den samlede mængde coins, og jeg er ret overbevist om, at jeg kommer til at tjene kassen på den, næsten uanset hvad

Du er godt klar over at for at den kan stige i pris så er der nogle der skal købe den og have interesse for den. Det betyder at der skal skabes et marked for den. En ICO der ikke er listet noget sted har ingen værdi.

Boaty McBoatface:
Og jeg nægter lidt at ville betale 53% skat i Danmark. Det er simpelthen for sindssygt til mig

Du er godt klar over at vi betaler indkomstskat i danmark? Dvs. du skal betale skat af det du tjener enten om det er med cryptocurrency eller om det er fordi du sælger luft.

Boaty McBoatface:
Så jeg tænker, at hvis jeg gør det inden den bliver listet og jeg derfor ikke har tjent nogle penge på det inden jeg flytter, skal jeg vel heller ikke betale "havelågebeskatning" overhovedet? 

Du skal først betale skat af dine crypto når du realisere dem til fiat valuta

Boaty McBoatface:
Og hvor lang tid skal man bo i et andet EU land før man er skattepligtig dér og ikke i Danmark

Du er ikke skattepligtig i danmark i det øjeblik du flytter ud af landet (med mindre at du har indkomst i landet). Jeg ved ikke hvordan reglerne er for andre EU lande.

Boaty McBoatface:
Og kender I evt. andre lovlige smuthuller?

Det er ikke noget du finder herinde.

Boaty McBoatface:
Ville helst blive boende i Danmark, men har virkelig ikke lyst til at blive økonomisk molesteret af skat. 53% er jo hul i hovedet.

Hvis du vil blive boende i danmark så betal din skat som alle os andre. Det er derfor at vi har det så godt her i vores smørhul - og hvis du ikke bryder dig om lugten i bageriet så er du velkommen til at rejse.

Så meget luft, og så lidt info.. Og jo, jeg er godt klar over, hvordan markedet fungerer, haha. Men når jeg ejer 3,18% af samtlige coins af en fremtidig børs, der med næsten sikkerhed bliver populær, så skal den såmænd blot stige til et market cap på 200 millioner dollars, før jeg har 40 millioner kroner. Jeg har givet 0.00062 dollars per styk, med et totalt udbud på omkring 100 millioner coins. Men nok om dét.

Selv nogle shitcoins har 200 millioner dollars i market cap. Hvis den bare rammer 5 millioner i market cap, er jeg millionær. 

Så nok med din jantelov.. Jeg søger svar, ikke attitude.
 

Fra Bylderup Bov
Tilmeldt 28. Mar 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Blev overhovedet ikke klogere, men tak fordi I forsøgte.

Side 15 ud af 19 (184 indlæg)