No brain - markedet ligger højt pt., men der sker ikke et krak på vej i år. Der vil altid være nogle perioder, hvor det går op og ned. Markedet har været meget presset sidste år, som var et år der godt kunne starte en større tilbagegang.De to ting, som kunne skabe det i verden var Trump hvis han gjorde noget totalt urationelt eller hvis andre lande fulgte Brexit. Begge dele er der lagt låg på nu. Hvis der skal ske et krak nu, så vil det være en atomkrig eller terror på størrelse med 9/11, som kan sætte gang i tingene. Der hvor jeg mener der er risiko for en boble er om ca. 3 år. Årsagen er at det hele kører i etaper. Først kom der virkelig godt gang i økonomien i vores del af verden, herefter USA og det næste step er Sydeuropa. Det problem som kan skabe den næste kritiske situation er at der sker overophedning af økonomierne. Vi har haft en massiv byggeperiode rundt omkring i verden. Der bygges vildt meget i dele af mellemøsten (Dubai, Qatar mv.) Sydeuropa og USA Pt. Kina har byer stående med tomme byggerier. På det tidspunkt man bliver nød til at hæve renten fra det nuværende niveau er der risiko for en dominoeffekt på markedet, da renten meget vel kan resultere i et prisfald, hvor hvis der er nogle større ejendomskoncerner som har gearet deres gæld for meget kan give et problem. Derudover kan det sætte en stopper for meget nybyggeri samt skabe arbejdsløshed. De er velkendt med det mulige problem hos både ECB og den amerikanske nationalbank. Det er årsagen til at de ikke tør at ændre for meget pt. Men på et tidspunkt bliver de nød til det. |
jeg tror det er klogt at være ude af BTC så jeg er ikke overordnet uenig men det er jo trods alt også en kendsgerning, at BTC var nede under 7000 for ca 10 dag siden og ligger og toucher i underkant af 10.000 usd her og nu - så der må jo stadigt være nogen, der enten var kloge lige at vente et par dage med at tage tabet eller som tilmed gik ind - udnyttede at alle sagde SÆLG SÆLG og måske på 10 dage fik 40% stigning medno brain:Nej niels. Nej.
et fald på 95% er ikke naturligt, og nej, prisen går ikke op igen.
sælg dine bitcoint mens de stadig er lidt værd i rigtige penge.

Nå det er en vanskelig øvelse at sige noget sikkert om BTC. Frygt for reguleringer trækker ned - men omvendt - kommer der brugbare reguleringer - så den også skattemæssig bliver gennemsigtig - så kommer det da BTC kursen til gode
vh John Hannover